minimax VS moog filter virus c

C

crazyboris

Guest
Ik heb ergens gelezen dat een virus C dankzij zijn Moog filter min of meer klinkt zoals een echte Moog. Beide synths klinken echt ongelooflijk, hoewel ik van de Minimax alleen nog maar de samples van de Creamware site beluisterd heb.
Kan je het geluid van de Minimax vergelijken met dat van de Virus, of omgekeerd?

ik denk dat de oscillators van minimax wel dikker zijn dan die van de virus.....

Septic heeft een minimax.....

Kan je het geluid van de Minimax vergelijken met dat van de Virus, of omgekeerd?
Nee, de minimax is een emulatie van de minimoog, terwijl de virus meer een synth op zichzelf is met veel meer klankmogelijkheden. Echter, de virus kan de minimoog wel benaderen, maar de minimax doet dat waarschijnlijk beter (afhankelijk van je persoonlijke mening).

Koop gewoon een Moog the Source.
Pas wel op voor woeker prijzen.
Dan heb je gewoon dikke Moog bassen en leads + geheugens.
Daar kan geen emulatie tegenop!

Re: minimax VS moog filter virus c

Origineel geplaatst door crazyboris
Ik heb ergens gelezen dat een virus C dankzij zijn Moog filter min of meer klinkt zoals een echte Moog.
Helaas, nee, niet echt.

Ik denk dat als je de Minimax (want da's een best goeie emulatie) wilt vergelijken je 'm beter met een Alesis Ion kan vergelijken. De oscillators van de Virus zijn nogal dun en de synth heeft z'n ingebouwde effecten en distortionstages als vitaal onderdeel van het geluid. Heel mooi en leuk allemaal, maar niet echt vintage. Als je dat weg gaat strippen blijft er nog wel wat over, maar echt botervet is 't dan niet meer.

Origineel geplaatst door trash
Waarom geen echte moog kopen, ipv spul dat ze best doet om er iets op te lijken?

Zodat de echte Moogs nog voor de verzamelaars en kenners overblijven en de prijzen niet helemaal absurd worden. :biertje:

Origineel geplaatst door Alex Omega
Septic heeft een minimax.....
't is dankzij hem dat ik te weten gekomen ben dat creamware van die lekkere emulaties heeft :)
Origineel geplaatst door mono-poly
Koop gewoon een Moog the Source.
Pas wel op voor woeker prijzen.
Wat zijn woekerprijzen? Ik zie er juist een staan op e-bay vr €899 (ofwel "nu kopen" vr €1099)

bedankt vr de replies

Ik zou 700 voor een Source betalen en mischien max 800.
Maar alles daar boven is gewoon oplichterij.

ligt aan de staat en wat er verder bij zit, ik heb laatst een Source verkocht met ingebouwde midi voor 850
lijkt me niet teveel. Erg leuke synth.

Voor de sound zou ik die kiezen maar voor de functionalteit denk ik eerder een minimax

Met die Lintronics midi was zeker 850 waard Ron.
Maar ik zie genoeg prijzen van 1000 tot ver daar boven wat echt belachelijk is.

klopt dat vind ik ook teveel.
Ik heb nogsteeds de mini van Catscan Heel mooi, en daar kan inderdaad de minimax niet tegenop
Ik heb ook de Little Phatty gehoord en die klinkt ook veel beter dan de Minimax.

ik vind zo'n Source prachtig om te zien!
maar mis je de knoppen niet voor het realtime tweaken van meerdere parrameters tegelijk?

Origineel geplaatst door gerrie79
ik vind zo'n Source prachtig om te zien!
maar mis je de knoppen niet voor het realtime tweaken van meerdere parrameters tegelijk?

Yep dat vond ik ook een beetje het mankum, ik hoop volgende week de Moog Little P{hatty tekrijgen
die ik dan live meekan nemen die heeft wat meer knoppen voor op het podium en ziet er lekker geil uit :-)

Te weinig knoppen is wat mij betreft ook bij de Phatty nog een probleem.
Ik wil nog wel eens de Cutoff dichtdraaien terwijl ik de resonance opendraai.
Dat soort dingen gaat dus helaas niet.

Origineel geplaatst door cowbell
Te weinig knoppen is wat mij betreft ook bij de Phatty nog een probleem.
Ik wil nog wel eens de Cutoff dichtdraaien terwijl ik de resonance opendraai.
Dat soort dingen gaat dus helaas niet.

klopt maar dat doe ik live zelden, dan heb ik maar 1 hand vrij om tedraaien :-)

Back