Ola

Hee jongens, nu begin ik toch te blozen. Ik weet dat mijn patser pagina bedoeld is om te pronken met mijn spullen, maar dat het zo'n indruk maakt had ik ook niet verwacht.

Helaas, ik heb geen samples van de OSCar liggen. Het is trouwens wel een bizar apparaat die OSCar. Dat ding klinkt echt erg lekker.

Zo'n OSCar stond onlangs toch nog bij Music House te koop. Niet dan?

Maar omiel: Ik ken je pagina, omdat die als tweede bij Google gegeven wordt als je Simmons en SDS in typt!

Ik heb zelfs ooit met jou over Simmons bakken gemaild, maar dat weet ik niet meer zeker..

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=simmons+SDS

Ik ben in ieder geval blij dat je Acid maakt....

Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Zo'n OSCar stond onlangs toch nog bij Music House te koop. Niet dan?

Maar omiel: Ik ken je pagina, omdat die als tweede bij Google gegeven wordt als je Simmons en SDS in typt!

Ik heb zelfs ooit met jou over Simmons bakken gemaild, maar dat weet ik niet meer zeker..

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=simmons+SDS

Ik ben in ieder geval blij dat je Acid maakt....

Mooi om te weten dat ik zo hoog bij een zoekmachine sta. Ik ben volgens mij ook de enige op het almachtige web die wat info geeft over Simmons bakken. Er is echt weinig over te vinden, terwijl het toch reuze interresante bakken zijn.

Het zou best kunnen dat je eens met me over wat SDS spul hebt gemeeld, maar ik weet dat eerlijk gezegd niet meer. Ik krijg namelijk best veel vragen over Simmons omdat veel mensen er meer over willen weten.

En wat betrefd acid, het leeft nog steeds behoorlijk in de "underground Tekno scene". Vooral live doet het het nogal goed, en met een SDS krijg je echt de hele zaal uit hun dak. Dat ding gaat lekker hoog en vooral enorm DIEP. Daar kom je pas achter als je over een flinke PA instalatie draait, dat krijg ik op mijn HiFi speakers niet voor elkaar.

De acid junkies zweerde (ik weet echt niet waar ze de laatste tijd mee bezig zijn) bij een Simmons. Live gebruikten ze een 606 om de simmons (SDS-800) te triggeren. Het tijdens het spelen switchen tussen play en write mode is dan heel vet.
Ze hebben ook een nummer dat heet: Simmons Rocks....

Maar ik vind het geluid van een simmons nu weer te herkenbaar de laatste tijd. Daarom vind ik het leuk dat we er een DSM bij hebben. Simmons-like maar toch net iets andere hoge bliepjes.

Harold (de K.) heeft mij nog eens ooit een SDS-400 voor veel te veel geld aan willen smeren. Ik ben blij dat ik dat toen niet gedaan heb. OP het podium gebruiken we de SDS ook in combinatie met een 606 (mijn maat heeft 4 van die krengen, en een hoop analoge drumsynths) en dat werkt inderdaad perfect. De herkenbaarheid valt denk ik nog wel mee, maar een DSM is inderdaad toch weer net wat anders. Ik heb er zelf nog maar twee over, en ze zijn ook nog eens allebei kapot. Liefhebbers mischien?

Heb jij alleen nog maar 2 kapotten of ook nog een werkende voor jezelf over?

Wat is er aan kapot? Een voice naar de klote of gewoon alles kapot?

Ik zou hem al bijna kopen en dan matt's paranogwatding daar in bouwen... De kast is echt goed. Goede aansluitingen, goede knoppen. 1 unit hoge 19" bak.

Ware het niet dat ik nul geld heb en een enorm lange verlanglijst..

ff doorgaand over die drumsynths.... Ik post wel eventjes een nieuwe thread.. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=4671#post4671

Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Heb jij alleen nog maar 2 kapotten of ook nog een werkende voor jezelf over?

Wat is er aan kapot? Een voice naar de klote of gewoon alles kapot?
[/url]

Van eentje is het voorfront verbogen, met gevolg dat een aantal pots afgebroken zijn. Van de andere is de voeding kapot. Ze hebben dat ding in Engeland om proberen te bouwen naar 220 volt en hebben dit empirisch gedaan. Ze hebben dus lukraak twee draden van de voeding doorgeknipt en aan elkaar gesoldeerd. Helaas waren dat de verkeerde. Zo hebben ze 2 of drie apparaten om zeep geholpen voordat ze er achter waren welke draadjes losgeknipt dienden te worden.

OSCar

OSCar

Het is een van Martijn's (Dankmeijer, Music House) favoriete synths.. en naar ik begrepen heb is vooral het filter van die bak een erg zeldzaam en goed klinkend stukje electronica.

Op de eerste I Love Techno waar ik was stond een live act ermee op het podium.. verder heb ik er in het echt nog nooit een gezien.

En even iets over het triggeren van analoge drumsynths met een 606:.. die 606 synct op een of andere manier niet lekker. Hij loopt nét een beetje achter de maat aan. (Getest met een aantal 606'jes.. het ligt dus niet specifiek aan de mijne)

Mede om die reden ligt ie er nu een beetje uit bij ons.. jammer.. want de hihats, de snare en de cymbal horen toch weldegelijk bij onze favoriete drumgeluiden.

Ik ben overigens wel van plan om eens te kijken of ik een 606 kan modificeren.. zodat ie wat beter timed. Als er mensen zijn met ervaring op dit vlak.. hulp is zeeer welkom.

Re: OSCar

Re: OSCar

Orgineel geplaatst door CraZ
en naar ik begrepen heb is vooral het filter van die bak een erg zeldzaam en goed klinkend stukje electronica.

Het filter is op zich niets bijzonder. Het is een gewoon analoog 24 dB filter. Het "geheim" schuilt hem in de rest van de bak. Hij is verder helemaal digitaal, alleen het filter is analoog. Het geluid gaat iets overstuurd het filter in, dat maakt dat hij bijzonder klinkt.

En even iets over het triggeren van analoge drumsynths met een 606:.. die 606 synct op een of andere manier niet lekker. Hij loopt nét een beetje achter de maat aan. (Getest met een aantal 606'jes.. het ligt dus niet specifiek aan de mijne)

Mede om die reden ligt ie er nu een beetje uit bij ons.. jammer.. want de hihats, de snare en de cymbal horen toch weldegelijk bij onze favoriete drumgeluiden.

Dat probleem heb ik nog nooit gehoord. Ik heb er zelf ook nog nooit geen last van gehad. Ligt het mischien niet gewoon aan het apparaat wat het sync signaal uitstuurt?

Last edited by a moderator:
Welkom! ;)

Origineel geplaatst door STicKX
jeetje, waarom zo'n oud draadje omhoog schoppen?

maarehm, welkom Omiel!!!

>:|

Verveling op de vrijdag + geile moderator = ouwe threads. ;)

Ik vond het een leuke thread... Vandaar.. Als ik niets te doen heb ga ik ouwe threads lezen...

Back