Wat is INFINITY?

gevik

Ingeburgerd
Bij de specificaties van meeste Korg synths lees je "Sound processed with INIFINITY"
Wat is dat "INFINITY"? Bedrijf? Software? Kookplaat? :confused:

Hmm Antares infinity dus.

Kan iemand me dit uitleggen ?

The Synthesis Looper allows you to control the frequency domain sidelobe energy of the loop, and selectively smooth out lumpy sounding frequencies in chorused and ensemble sounds. The new sound is more stable and loop repetitions are less noticeable.

Origineel geplaatst door Backdrop
Hmm Antares infinity dus.
Oud programma, werkt alleen nog maar op Mac OS 9, wordt schijnbaar niet meer geupdate.

Kan iemand me dit uitleggen ?

The Synthesis Looper allows you to control the frequency domain sidelobe energy of the loop, and selectively smooth out lumpy sounding frequencies in chorused and ensemble sounds. The new sound is more stable and loop repetitions are less noticeable.

"Sidelobe" moet denk ik "sideband" zijn? Maar het komt er op neer dat hij dus niet puur naar zero crossing kijkt maar ook of de harmonischen een cyclisch patroon hebben, en op basis daarvan probeert 'ie dus te loopen. Dit betekent dat elke loop precies lang genoeg is (puur naar de waveform kijken laat dit namelijk niet zien) en dus zo "natuurlijk" mogelijk herhaald kan worden.

In NI Absynth kun je bijvoorbeeld de golfvorm ontwerpen m.b.v. harmonischen - je hebt een rits sliders voor volume en fase. Als je fase even buiten beschouwing laat en je zou op 1 harmonische bijv. een LFO zetten dat 'ie de hele tijd bewoog (en dat per harmonische) - nou, die "beweging" analyseert Infinity dus.

Bericht door een moderator:
even opgeschoond, gebak en zo kan in Algemeen -> Overig :P

Antares Infinity is echt smullen, daar komen loops uit die simpele zero-crossing en crossfading doen verbleken. Ik snap daarom ook niet dat het schijnbaar bij Anteres uit de gratie is. Niet alleen Korg heeft het veel gebruikt in z'n sample-based spullen, maar ook Roland. Misschien heeft het ermee te maken dat mensen niet meer loopen tegenwoordig en gewoon hele lange samples nemen. Maar een lange sample is nog geen vervanging voor een perfecte oneindige sustain.

Het is wel jammer dat software die niet meer bijgewerkt wordt en alleen maar draait op een platform dat al jaren niet meer ge-update wordt nog steeds de hoofdprijs moet kosten. Qua functionaliteit heb ik het geld er misschien nog wel voor over, maar om dan te moeten werken op mijn onbetrouwbare ouwe Mac, en alleen maar in AIFF, dat werkt gewoon niet.

Back