asio

ruudvee

Ouwe rot
Is de asio4all driver alleen om latency te verminderen voor geluidskaarten, of werkt het ook voor mijn usb naar midi interface ?
Jz, ik kan het proberen maar wil mijn systeem niet om zeep helpen.

Vandaar mijn nOOb vraagje.

hij verdubbelt alleen maar de processorsnelheid, zie gewoon dat je koeler sterk genoeg is!:eureka:

suc6

Wat een prutantwoord jazz.

Asio staat voor audio stream input output en is dus een driver protocol wat alleen voor audio werkt. Een midi interface kan je alleen gebruiken met drivers die de fabriek heeft meegeleverd, dit zal echter nooit een asio driver zijn, zoals je begrijpt. Voorderest kan de asio4all driver met erg veel hardware overweg.

Groeten, Maurice

OK, maar moet ik de ASIO driver dan samen met mijn driver voor het midi interface installeren, of moet ik de midi interface uninstalleren en dan de ASIO driver er op ?

En werkt het met mijn usb naar midi interface, of alleen met de gamepoort naar midi op je soundcard ?

Lees nog effe het antwoord van Technomauriesje goed door. De ASIO driver heeft absoluut niks te maken met midi interfaces. De ASIO driver zorgt voor een snellere audio weergave (lagere latency) dan de standaard driver van je (ik neem aan) interne geluidskaart. De midi driver wordt gewoon apart geinstalleerd en verzorgt alleen de midi stroom.

Het zijn dus twee verschillende drivers die je allebei dient te installeren (volgorde maakt niks uit)

Welke geluidskaart en welke midi interface gebruik je?

Back