Minimaal trackje

Hee, da's een apparte! Zeer gaaf! :)

Op 3:50 is wij erg luid tov. de rest van de track, dat zou ik toch wat zachter doen ofzo.
Downloaden gaat trouwens alleen als je lid bent ;)

Origineel geplaatst door skies
Hee, da's een apparte! Zeer gaaf! :)

Op 3:50 is hij erg luid tov. de rest van de track, dat zou ik toch wat zachter doen ofzo.
Downloaden gaat trouwens alleen als je lid bent ;)

Thnx!

Qua volume is dat stukje zelfs zachter dan de rest (als ik de track als volledige wave bekijk). M'n compressor trekt het waarschijnlijk zo naar voren, bovendien is het eq-spectrum erg breed waardoor het idd voor het gevoel/gehoor erg luid over komt. Maar zelf vind ik het zo wel mooi, want het steekt lekker af omdat de rest van de track lekker laidback is en dan komt die synth er zo overheen zeilen... :) Maar ik zal er over een tijdje nog eens naar luisteren. Ik heb er nu vier dagen non-stop aangezeten en dan hoor je sommige dingen ook niet meer... ;)

En dat downloaden... tja, binnenkort heb ik misschien wat eigen webspace waar ik m'n tracks op kan zetten. Tot die tijd maar ff zo

Ow... en zou iemand mij misschien willen vertellen hoe de mix eigenlijk in z'n geheel klinkt over zijn/haar installatie? Ik doe erg m'n best om alle geluiden zo mooi mogelijk te laten klinken en op een juiste manier in de mix te zetten om vervolgens de eindmix zo strak mogelijk te laten klinken. Maar dat valt niet mee in een kleine vierkante betonnen woondoos met alle resonantieproblemen van dien...

Qua volume is dat stukje zelfs zachter dan de rest (als ik de track als volledige wave bekijk).

Nah, je moet natuurlijk niet van wat je ziet uitgaan. Een 40Hz SineWave klinkt bijvoorbeeld zachter als een 4000Hz SineWave ook al is het volume even hard... Daarvoor heb je dus ook polyfonie (als ik de goede term gebruik), dat ervoor zorgd dat de zware tonen even luid klinken als de lichte.

Iig. vind ik het te hard, ik zet hem echt zachter op dat punt. Verder is hij dik in orde als ik hem op mijn stekje beluister :)

Goed zeg!! Heel mooi origineel begin, super. Waar heb je dit mee gemaakt?

Als liefhebber van minimal toen minimal nog geen minimal heette, zijn al die piepjes en knorretjes tussendoor wat te veel van het goede. Vind verder de 2de baslijn die er later inkomt en het geluidje er overheen niet helemaal top, maar da's meer smaak (niet duister genoeg naar mijn smaak). Begin is super, rest is prima.

Origineel geplaatst door binaural
Goed zeg!! Heel mooi origineel begin, super. Waar heb je dit mee gemaakt?

Met Renoise. Blijft toch echt mijn lievelingsprogramma. Verder nog een zooi VST-synths en een shitload effecten...

Zijn er nog anderen trouwens die vinden dat de synth rond 3'50" te hard klinkt?

Origineel geplaatst door Ferric
Met Renoise. Blijft toch echt mijn lievelingsprogramma. Verder nog een zooi VST-synths en een shitload effecten...

Zijn er nog anderen trouwens die vinden dat de synth rond 3'50" te hard klinkt?

Het komt idd luider over maar het is deel van je track en je hoort dat het zo moet in die track.Vind ik toch.Verder leuk trackje ;)

klinkt goed, de geluidjes tussendoor geven het een lekker sfeertje (sfeer vind ik altijd belangrijk)
synth op 3:50 vind ik helemaal niet te hard, maakt dat stukje juist interessant om te luisteren omdat er weer iets anders gebeurd

ik ben niet zo thuis in die stijlen of wanneer het nou wel of niet minimal is of weet ik het en het interesseert me eigenlijk ook niet, wat telt is (denk ik dan..) dat als ik het ergens zou horen dat ik zou gaan luisteren.

Over het algemeen probeer ik wel een sfeertje in m'n tracks te krijgen. Gaat de ene keer beter dan de andere keer (but I tend to think I'm starting to get better at it) :)

En PZ: nog bedankt voor het stukje webspace voor deze track ;)

Ik vind dit echt een hele mooie track :okdan: Die synth op 3:50 vind ik niet te hard. Ik vind dat het mooi past in de opbouw/ structuur van de track. Wel hoor ik in de mix wat kraakjes die er niet in horen heb ik het idee. Kan ook aan de onboard geluidskaart van mijn laptop liggen; die is niet zo best. Top verder! :dj:

Heb helemaal niks met minimal, maar dit is toch wel een erg knappe track zeg. Dat die synth break harder wordt, benadrukt dat de track heel veel verschillende ideeen in zich heeft, als je begrijpt wat ik bedoel..en dat vind ik vet. Ik vind 'm wel op z'n plek dus. Ik zou 'm wel op een iets lager volume uit laten komen.

Back