RSB® probeert HipHop

RSB

Whoehahaha
Maar dat ken ik eigelijk niet dus wilde graag wat hulp :engel:
Iemand tips op wat ze gehoord hebben, je mag het ook helemaal afzeiken by the way ;)

Wat ik heb gebruikt is:
-ES voor beat
-ER voor 2e hihat
-JUNO voor lead
-PULSE voor bass
-EA voor sequencer
-FX: Filterqueen-virtualizer-soundshifter(novanex)

Attachments

• demobeat2.mp3
    805,2 KB · Bekeken: 105
Jij denkt lo-fi dus ik gooi er platenruis onder :D

Bas, welke bas? Die pulse is veels te zacht.
Korg ER voor beats vinnik persoonlijk te clean/netjes.

Verder vind ik dit geen hiphop.......:confused:

Ik neem een beetje te zacht op. Was vergeten te normalizen :stupid:
En dat Lofi zit er lekker ingebakken bij mij he ;) ik ga die kits eens inladen in mijn Es sampler. Bedankt daarvoor.
ps die ER doet niet veel, enkel een 2e hihat. Ik had al wat akoestischere drums uitgezocht maar die heb k niet veel.

Thnx voor de reacties zover :okdan:

Als ik jou was, zou ik in eerste instantie eens hip hop beats die je vet vind knippen in loopjes, en dan na gaan maken. Maak er dan een eigen edit van, en klaar is klara... Wij maken zo altijd sounds en platen na. Gewoon de plaat zoals je stijl moet worden inladen, grid goedleggen, knippen in de stukken die je gaat gebruiken, en goed luisteren en als een Japanner lekker namaken!!

Origineel geplaatst door Pimpampeter
Als ik jou was, zou ik in eerste instantie eens hip hop beats die je vet vind knippen in loopjes, en dan na gaan maken. Maak er dan een eigen edit van, en klaar is klara... Wij maken zo altijd sounds en platen na. Gewoon de plaat zoals je stijl moet worden inladen, grid goedleggen, knippen in de stukken die je gaat gebruiken, en goed luisteren en als een Japanner lekker namaken!!

Loops :confused: no thnx. Ik maak alles liever zelf. Ik bedoel, ik prog zelf miijn bassdrum dmv drumsynths etc. Ik gebruik geen loops en premade samples. Maar idd dat is wel een manier (leuk als je mpc hebt)
ig bedankt voor tip

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
:okdan: ik heb hem al weggegooid. :D niks voor mij hiphop :r

:slotje:

Probeer nou eens met die samples die hier on-line heb geplaatst,
zet die EMU eens aan het werk, gewoon eens proberen.

Ik zat alweer ambient te freaken met die samples :okdan: Dus niks mis met de samples.
Daar wilde ik je eigenlijk nog voor bedanken dus bijdeze. Maar die funk en groove die je voelt bij goede hiphop kom ik niet tegen. Misschien een x met iemand anders iets proberen te produceren die meer ervaring heeft met
hiphop-breaks&tunes.

Geef ik de aftrap:

dit is een loopie gemaakt met die kit van hierboven.
Beetje FX van Logic en een beetje van mezelf :o:

Attachments

• drum+fx.mp3
    133,5 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Loops :confused: no thnx. Ik maak alles liever zelf. Ik bedoel, ik prog zelf miijn bassdrum dmv drumsynths etc. Ik gebruik geen loops en premade samples.

das eigenlijk de hele fout (na mijn smaak), hiphop moet gesampled zijn (in ieder geval de drums) anders klinkt t gewoon niet

je idee is best aardig maar hiphop moet wat rauwer en in mijn ogen vooral gesampled

Back