Hallo SFers,
Ik heb vorig jaar een deel van mijn VA's de deur uit gedaan en vervangen door softsynths.
Wel heb ik wat analoge hardware bewaard (Juno 2, Akai AX-60) en zelfs wat bijgehaald (Pulse, Tetra, 2x Matrix-1000).
Nu heb ik het idee dat ik wel ongeveer klaar ben met m'n setup (ja ik weet het, dat zeggen we altijd
), alleen wil ik eigenlijk nog 1 (of 2, 3, 9) dikke analoge pad-bak erbij halen. Ik ben zelf een grote fan van pads en strings, en ik heb toch het gevoel dan mijn analoge gear een beetje richting leads en bassen leunt, al willen de Oberheims wel een beetje de klank maken die ik soms zoek.
Hoe dan ook, ik wilde aan jullie vragen wat jullie nou echt *de* go-to analoge synth is voor dikke, brede, sappige pads en strings. Ik zoek een beetje een middenklasser, dus graag niet een synth waar ik een hypotheek voor af hoef te sluiten. Rack is een pre, maar hoeft niet. Een beetje stemmen is ook mooi - ik heb een piano achtergrond en speel meestal met meer dan 2 vingers
Kreten die ik al gehoord heb (maar door jullie uiteraard bevestigd of ontkracht mogen worden):
- Roland JX-3P/MKS-30 (evt. met upgrade)
- Roland MKS-70
Alvast bedankt voor jullie mening
Ik heb vorig jaar een deel van mijn VA's de deur uit gedaan en vervangen door softsynths.
Wel heb ik wat analoge hardware bewaard (Juno 2, Akai AX-60) en zelfs wat bijgehaald (Pulse, Tetra, 2x Matrix-1000).
Nu heb ik het idee dat ik wel ongeveer klaar ben met m'n setup (ja ik weet het, dat zeggen we altijd
), alleen wil ik eigenlijk nog 1 (of 2, 3, 9) dikke analoge pad-bak erbij halen. Ik ben zelf een grote fan van pads en strings, en ik heb toch het gevoel dan mijn analoge gear een beetje richting leads en bassen leunt, al willen de Oberheims wel een beetje de klank maken die ik soms zoek.Hoe dan ook, ik wilde aan jullie vragen wat jullie nou echt *de* go-to analoge synth is voor dikke, brede, sappige pads en strings. Ik zoek een beetje een middenklasser, dus graag niet een synth waar ik een hypotheek voor af hoef te sluiten. Rack is een pre, maar hoeft niet. Een beetje stemmen is ook mooi - ik heb een piano achtergrond en speel meestal met meer dan 2 vingers

Kreten die ik al gehoord heb (maar door jullie uiteraard bevestigd of ontkracht mogen worden):
- Roland JX-3P/MKS-30 (evt. met upgrade)
- Roland MKS-70
Alvast bedankt voor jullie mening