Eindmix Compressor onder de 400 euro

Resonance

Turn up the reso!
Wat is op t moment de beste compressor voor je eindmix en t liefst multi band voor rond de 400 (nieuw of 2ehands) euro?

Persoonlijk loop ik al heel lang met de gedachte dat de Triple C (stereo versie) de beste koop zal zijn..
Een Focusrite Mixmaster is ook leuk maar dan mag je er wel weer 300 euro extra bijleggen voor een 2ehandsje

Iemand anders nog suggesties?

Compressor moet iig goed kunnen pompen als een soort effect zeg maar, erg over de top

De triple-C lijkt me ook een hele goede optie. Je zou ook eens kunnen kijken voor:
-SPL Dynamaxx
-Focusrite Compounder.

Het valt me trouwens wel op dat bij een keuze voor een compressor je budget het meest bepalend is. Ze starten bij 100 euro en gaan door tot een paar duizend euro.

Sinds wanneer wil je compressors laten pompen over je eindmix?
Nouja, ik ben ook geen compressor expert... :D

Heb je al eens gedacht aan die FMR bakjes? RNC en RNLA?
Dan heb je er twee voor rond dat bedrag... vullen elkaar leuk aan denk ik.

Ik gebruik tot tevredenheid nog steeds een triple C stereo. Tuurlijk is deze in staat om te "pompen" maar zoals Hanz al zegt, dat lijkt me niet iets dat je snel voor een eindmix gebruikt. Maar goed, vrijheid blijheid :)

Met de triple C kan je goede resultaten bereiken maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe je hem instelt. Meestal probeer ik er slechts een paar dB's bij te compressen; je moet met dit soort apparaten niet over de top willen gaan qua luidheid.

En die functie om een soort analoog randje aan je sound te geven (ik weet even niet meer hoe dat heet) kun je het beste laten voor wat het is. Ik weet niet wat ze bij t.c. electronic dachten om dat er in te stoppen want het verneukt gewoon je signaal als je het mij vraagt.

Ik ben ook wel benieuwd of er iemand een budget compressor/limiter op z'n eindbus zet.

Een Triple-c zou ik er persoonlijk nooit voor gebruiken wegens te digitale klank (in mijn oren en voor mijn muziek dan he!).

Ik heb weleens een verhaal gehoord dat daft punk hun Alesis 3630 over de eindbus hebben gezet in een dikke studio met topklasse tafel. Het schijnt dat de engineer aldaar weigerde om verder te werken maar dat hun erop stonden!
Nou heb ik ook zo'n 3630 maar die komt echt niet in de buurt van m'n eindbus. :)

Maar gebruikt er dus iemand zo'n RNC of RNLA voor dat doel? En is die makkelijk als een soort limiter af te stellen? Wegens live mixen (inclusief heavy peaken soms) zou ik dat in principe nog fijner vinden als een compressor denk ik.

Ik heb weleens een verhaal gehoord dat daft punk hun Alesis 3630 over de eindbus hebben gezet in een dikke studio met topklasse tafel.

Truukje hebben ze van mij geleerd, zo doe ik het namelijk ook met de 3630. Maar een eindmix helemaal laten pompen en zuigen is erg vermoeiend voor het gehoor. Echter een klein beetje compressie laat het geheel wat meer als 1 klinken.

Maar om eerlijk te zijn. Compressors is iets waar veel mensen over praten, maar wat erg moeilijk is om toe te passen. Je moet er imho veel tijd in stoppen om zo'n apparaat te leren kennen en weten hoe toe te passen. Reden voor mij om er een beetje van weg te blijven.

Doorsparen voor een Focusrite Mixmaster...d'r staat eentje voor 500 euro te koop op dit forum...

Heb je meteen een driebands compressor met eq,gate,spatial enhancer en limiter...

Origineel geplaatst door Hanz
Sinds wanneer wil je compressors laten pompen over je eindmix?
Ik denk dat ti waar voor zijn geld wil. 400,00 euro uitgven en dan niets horen tja.? over de balk? nee

Kan je niet gewoon een vette track bouwen en deze lekker opsturen naar een
platenlabel. Ze zullen de track daar toch ook wel door een mixmaster of zoiets
dergelijks gooien. Bespaar jij weer centen....

Voordat iets bij een hardcore platenlabel uitkomt zal er vast toch ook iets aan
mastering gedaan worden!! Of werken ze alleen met kant en klaar aangeleverde
tracks??

triple c op de eindmix, gelijk ook als a/d converter naar 24 bits 48khz, vanuit daar digitaal naar m'n maudio kaartje en monitoren staan op de analoge outs van de triple c dus kan eindelijk het gecompressed signaal ook gelijk horen. maar ik laat hem niet pompen. ook niet heel veel compressie, maar sowieso om de ergste pieken eruit te knippen en te zorgen dat de boel niet clipt boven 0db. had eerst een behringer multiband ultramizer voor dit klusje trouwens, die behringer deed het wat minder subtiel, zelfs bij minimale settings.

ik gebruik hem dan wel niet voor de eindmix, maar het is me laatst opgevallen dat mijn joemeek c2 erg goed werkt voor de lagere frequenties. Deze lijken, ook zonder al te veel compressie zelf, wat voller en strakker te worden.

Ben het eens met dct en dan al helemaal niet een 'budget' versie.
Voor die prijs zijn er geen goede neutrale compressorss te vinden IMHO.
Zelfs een RNC niet want die kleurt maar nog veel belangrijker versmalt het stereobeeld best wel veel.
Of je moet het op de monitoring zetten en toch clean opnemen.

Zowieso als ik dat soort track krijg let ik er wel op of die compressie wel goed is afgesteld want anders is je resultaat na mastering zowieso minder want garbage in is garbage out.

Heel veel mensen in de hardcore gebruiken spullen van Focusrite voor de compressie.
Of het nu gaat om compressie op de kicks of om eindcompressie.

Heb eens rond zitten neuzen op het internet en mij is opgevallen dat Endymion het
allemaal doet met de Triple-C. Dus waarom zou je het niet proberen Resonance.
Ik ben ook op zoek naar zo'n apparaat, aangezien dat focusrite spul voor mij ook
allemaal iets te duur is.

Ik ben er in ieder geval wel zeker van dat ik voorlopig aan het eindresultaat vwb
compressie niks zelf wil doen.

gewoon 2 dbx 160a scoren 2e hands .. leuk voor kicks, snares en vocals .. en dan je eind mix van je computer nog effe door een gelinkte setup van die 160a heen jagen !

en digitaal sucks ! :D

Origineel geplaatst door dct
Heel veel mensen in de hardcore gebruiken spullen van Focusrite voor de compressie.
Of het nu gaat om compressie op de kicks of om eindcompressie.

Heb eens rond zitten neuzen op het internet en mij is opgevallen dat Endymion het
allemaal doet met de Triple-C. Dus waarom zou je het niet proberen Resonance.
Ik ben ook op zoek naar zo'n apparaat, aangezien dat focusrite spul voor mij ook
allemaal iets te duur is.

Ik ben er in ieder geval wel zeker van dat ik voorlopig aan het eindresultaat vwb
compressie niks zelf wil doen.

Niet zo veel met Focusrite hoor,de Compounder wordt wel veel gebruikt voor kicks en drums,niet op de eindmix.....de meeste producers gebruiken de PC om een beetje te masteren....Endymion ook,masteren in de computer (Powercore)...
De TC Finalizer of DBX Quantum wordt wel door sommigen gebruikt...

En verder nog een sprookje de wereld uit helpen : de meeste hardcore wordt niet gemastered...alleen zogenaamde 'compilatie mastering' ( het gelijktrekken van levels van de verschillende tracks op een cd) en bij het persen van vinyl worden door de perserij de frequenties aangepast voor het persen...

Masteren wordt door velen gezien als wondermiddel,dat is niet zo...als je mix slecht is kan een masteraar daar ook weinig aan doen...gewoon dus zorgen dat je mix goed is....

Ik gebruik zelf een Focusrite Mixmaster,maar alleen subtiel : een db of 2 compressie over de hele mix en eventueel een tikkeltje eq....een beetje compressie over de eindmix zorgt er voor dat alles een beetje een geheel wordt...de eindcompressie moet niet hoorbaar zijn vind ik...

Over de RNC voor de eindmix : ik zou het niet doen...hij heeft de neiging alles wat dunner te maken,en zoals Fuse ook al zegt...zowiezo is het geen goed idee om een budget compressor over je eindmix te gebruiken,die zijn meestal dual mono en tasten het stereobeeld bijna altijd aan...

De beste oplossing is om dan met software te werken...een Waves L2 of L3 (als je d'r mee om kan gaan) kan helpen,mits niet te extreem gebruikt ( 2 of 3 db maximaal )....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dione
Niet zo veel met ..

...gewoon dus zorgen dat je mix goed is.......

:) Kijk, handige tips. ('t HELE verhaal!) :okdan:

ik zit nou te dubben tussen een FMR RNLA en een Joemeek MC2. helaas zie ik nergens de mogelijkheid ze naast elkaar te testen en heb ik net te weinig geld om ze beiden te kopen.

gebruikerservaringen zijn dus welkom. :)

Back