Eindmix Compressor onder de 400 euro

Origineel geplaatst door dione
Over de RNC voor de eindmix : ik zou het niet doen...hij heeft de neiging alles wat dunner te maken,zoals Fuse ook al zegt...

waar zegt ie dat dan ? hij heeft het alleen over kleuren en stereobeeld, niet over dunner maken .. of zie ik nu iets verkeerd ?

Origineel geplaatst door MadR
waar zegt ie dat dan ? hij heeft het alleen over kleuren en stereobeeld, niet over dunner maken .. of zie ik nu iets verkeerd ?

och gut...ik ben een 'en' vergeten te typen...

Origineel geplaatst door MadR
niet meer doen he dione ! ;)

ik zal nog beter op m'n woorden passen...fout is hersteld...:walker:

Denk dat ik inderdaad maar ff doorspaar voor een mixmaster ..

tot zo ver bedankt voor de info :)

deze is gratis..

pompen doet tie wel.. Stardust

Attachments

• stardust.png
    stardust.png
    35,1 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door dione
ik zal nog beter op m'n woorden passen...fout is hersteld...:walker:

hehehe .. ik was natuurlijk gewoon op me rnc pik getrapt !

er is een mixmaster voor me gereserveerd..

voordat ik m definitief koop heb ik toch nog een vraag..

aangezien ik maar een paar tracks per jaar maak, ben ik misschien bang dat t zonde is om m te kopen..
al kan t misschien ook wat motivatie zijn voor me om juist tracks af te maken, maar goed twijfel toch een beetje..
voor 500 euro kun je leuk ander spul kopen wat ik misschien vaker zou gebruiken

mijn vraag: wat zijn goeie software alternatieven? gebruik sinds kort Endorphin (freeware) en dit lijkt best een goed resultaat te leveren.. kan software net zo lekker klinken als de mixmaster? aangezien het doel van eindmix compressors toch het zo transparant mogelijk klnken is.. zou t dan veel uitmaken?

Edit - Zal stardust nog even proberen, bedankt voor de tip :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
aangezien ik maar een paar tracks per jaar maak, ben ik misschien bang dat t zonde is om m te kopen..
voor 500 euro kun je leuk ander spul kopen wat ik misschien vaker zou gebruiken

als ik de rest van je gearlijstje zie maakt die mixmaster ook niet meer zoveel uit toch? niet echt een onderbouwende mening ofzo, maar gezien je gearlust hoort die er toch gewoon bij :D

'k Heb een DBX 566 over mijn eindmix gehad. Stereo buizencompressor.

JA hij was heel erg vet en gaf een dirty buizensound

NEE ik heb hem weggedaan omdat ie mijn eindmix compleet vernaggelde qua subtiele delays die op rustige stukken compleet opgepompt werden. ( ja ik weet het, dat doe ik eigenlijk gewoon zelf).

TL audio fatman, is dat niet wat voor je?

-C-

Origineel geplaatst door anoniempje
als ik de rest van je gearlijstje zie maakt die mixmaster ook niet meer zoveel uit toch? niet echt een onderbouwende mening ofzo, maar gezien je gearlust hoort die er toch gewoon bij :D

hij hoort er ook gewoon bij :P
tis alleen dat ik op een punt kom dat ik de laatste tijd even genoeg geld heb uitgegeven en ik verder niks meer wil verkopen, behalve de acidlab dan.. dus met de volgende aankoop moet ik me weer maanden zien te vermaken, en meestal maak ik in enkele maanden 0,5 tracks gemiddeld.. maar goed misschien moet ik m maar gewoon kopen, je ziet ook niet dagelijks mixmasters voorbij komen, als ik er verder niks mee doe is ie hopelijk nog wel makkelijk weer te verkopen, al viel t me op dat ik er redelijk laat bij was, maar er verder nog geen geintresseerde waren in de mixmaster..

btw de TL audio fatman lijkt me ook leuk, alleen loop ik nog steeds een beetje Dione achterna qua sound :o:
dus t zal de mixmaster wel worden, maar bedankt voor de tip :)
btw, de fatman serie lijkt me ook niet iets wat je over je eindmix heen moet gooien

Laatst gewijzigd:
Denk dat ik er toch maar vanaf zie, als ik dione's post nog eens doorlees, dat hele subtiele moet met software ook wel lukken denk ik, de vraag blijft alleen of t ook zo lekker klinkt als met een mixmaster....
pffff kan iemand misschien iets nuttigs toevoegen zodat ik de knoop kan doorhakken? :stupid

Misschien een idee om gewoon voor een Powercore door te sparen. Heb je meteen ook gelijk een boel andere leuke speeltjes van hoge kwaliteit. Met de mogelijkheid om nog Sony Oxford plugins er bij te nemen, die echt vreselijk dik klinken :{

Origineel geplaatst door dct
Ik zo hiervoor de hamerbijl gebruiken. Zie link:

http://www.essaco.com/index.php?module=product&cat=1061

;)

Dat is een mooi arsenaal :P

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik vindt de keukenbijl progrip wel wat :)

wat betreft powercore, mn pc zit ongeveer vol, kan er niet nog een powercore kaart bij hebben.
daarnaast vindt ik t ook zonde om een boel geld uit te geven aan software, heb dan liever hardware :)

Tja, dat moet je dan natuurlijk zelf weten. Maar ik zie het zo : ik kan TC-kwaliteit over kanalen gooien tot de dsp's vol zitten. En met 1 hardware apparaat, is het toch echt maar 1 instelling en maar 1 apparaat. Terwijl je met een powercore wel een volledige Finalizer en nog meer ander leuk spul in huis haalt.

Origineel geplaatst door C738
'k Heb een DBX 566 over mijn eindmix gehad. Stereo buizencompressor.

JA hij was heel erg vet en gaf een dirty buizensound

NEE ik heb hem weggedaan omdat ie mijn eindmix compleet vernaggelde qua subtiele delays die op rustige stukken compleet opgepompt werden. ( ja ik weet het, dat doe ik eigenlijk gewoon zelf).

TL audio fatman, is dat niet wat voor je?

-C-

Dan weet je gewoon niet wat je aan het doen was .. zo simpel is het !
Als je je beat wil oppompen doen je dat via een subgroup!!!!!
En zet je een limiter op je master die je zorgt dat je ipv van 4 db onder 0 db de boel netjes naar 0db op drukt en niet meer !

En die delays had je dus dmv subgroup gewoon niet meegenomen ! dat was een apart spoor geweest waar je dus prima via de fader de juiste verhoudingen kon instellen t.o.v. de beat op je subgroup !!!! Je verneukt je complete dynamiek door bovenstaande stomiteiten !

Kom mensen .. problemen zoals dit liggen in 99% van de gevallen aan de mensen die er achter zitten ipv aan de apparatuur zelf !

Resonance, asje twijfelt: niet doen!

Gezien de twijfel: ga eerst eens lekker rondneuzen naar (gratis, niet gratis, en ehm 'eigenlijk niet gratis') compressor plugins, en zoek iets dat je aanstaat. Daarna kun je altijd nog 500 euro uitgeven!

Wil je vrij extreem inzetbare (multiband) compressie, moet je eens luisteren naar de mastering plugins van db-audioware. Ik ben daar al jaren een grote fan van, zeker voor overduidelijke compressie. Weinig hype, veel plezier. De Sonitus/Ultrafunk (kutnaam) multi-band compressor is ook fijn te misbruiken. De met veel Sony/Sonic Foundry produkten geleverde Wavehammer (niet multi-band) is dè pomper, maar veel mensen beginnen ver daarvoor zèlf pompende geluiden te maken, want da's allemaal heel erg 'not done'.

Indien je geen problemen hebt met ruis en brom -ik hou van ruis en brom :kroon: - kun je voor weinig geld een enorme keuze aan oude gitaartroep kopen die pompt alsof het een lieve lust is! Ik zou dat dan weer niet gebruiken over een eindmix natuurlijk.

Een goede mixer met fijne EQ doet naar mijn idee veel meer goed voor een mix dan low-budget compressie op de eindmix. Lekkere ouwe Mackie (beetje ruizig), of Spirit tafel; ziet er ook veel meer uit of je waar voor je geld hebt.

Back