Resonance
Turn up the reso!
Origineel geplaatst door Randy
Resonance, asje twijfelt: niet doen!
Gezien de twijfel: ga eerst eens lekker rondneuzen naar (gratis, niet gratis, en ehm 'eigenlijk niet gratis') compressor plugins, en zoek iets dat je aanstaat. Daarna kun je altijd nog 500 euro uitgeven!
Wil je vrij extreem inzetbare (multiband) compressie, moet je eens luisteren naar de mastering plugins van db-audioware. Ik ben daar al jaren een grote fan van, zeker voor overduidelijke compressie. Weinig hype, veel plezier. De Sonitus/Ultrafunk (kutnaam) multi-band compressor is ook fijn te misbruiken. De met veel Sony/Sonic Foundry produkten geleverde Wavehammer (niet multi-band) is dè pomper, maar veel mensen beginnen ver daarvoor zèlf pompende geluiden te maken, want da's allemaal heel erg 'not done'.
Indien je geen problemen hebt met ruis en brom -ik hou van ruis en brom- kun je voor weinig geld een enorme keuze aan oude gitaartroep kopen die pompt alsof het een lieve lust is! Ik zou dat dan weer niet gebruiken over een eindmix natuurlijk.
Een goede mixer met fijne EQ doet naar mijn idee veel meer goed voor een mix dan low-budget compressie op de eindmix. Lekkere ouwe Mackie (beetje ruizig), of Spirit tafel; ziet er ook veel meer uit of je waar voor je geld hebt.
aangezien ik net nog een mixmaster aangeboden kreeg heb ik de verkoop maar afgeblazen, mocht ik nog van gedachte veranderen is t iig geen probleem om alsnog een mixmaster te scoren..
ik ga idd nog maar eens wat plugins checken, of misschien houd ik t bij Endorphin..
een nieuwe tafel staat ook nog op mn verlang lijst maar ik koop liever geen 2e hands mengerts, dus dat wordt nog ff doorsparen voor een nieuwe mackie o.i.d.
bedankt voor de tips

- kun je voor weinig geld een enorme keuze aan oude gitaartroep kopen die pompt alsof het een lieve lust is! Ik zou dat dan weer niet gebruiken over een eindmix natuurlijk.