Virus TI(/C) vraagje

Retinite

Ingeburgerd
Toch weer een domme vraag over de virus TI(/C)...

Ik ben nog steeds op zoek naar een synth die beetje vet klinkt voor (hard) trance dus dacht aan een Korg Radias of een Access Virus C of TI.
K zoek iets dat ook beats etc kan doen (daarom dacht ik aan de radias), maar ik zie bij een NAMM 06 virus TI dat je ook kan sequencen met drums e.d., kan je hier ook een beetje veelzijdige beats (goeie kick) maken? En dit kan alleen maar met een pc eraan gehookt (met USB)?
En is een Virus C een alternatief voor de TI? of verschillen ze toch te veel? want ik las op een korg radias forum dat C en TI erg weinig verschillen :confused:

de vraag is hoevel POET je er voor over hebt. C = 1000 terwijl TI = 2250.
De ti heeft wel een hoopje voordelen tov de C (deze voordelen kun je wel vinden op
het wereld wijde web)

wel !

nouja .. drums niet, drumgeluiden wel.
virus kun je ideale kicks, snares, claps en hihats mee maken. let wel op dat het door de synthesevorm wat electronisch aandoet.. maar goed, we zitten hier niet voor niets op een synthforum:W

De beste clap kun je nog altijd produceren door naar Dr. Phil te kijken en te reageren op
zijn wijze raad. Een virus C kan nooit die emotie reproduceren en de bijbehorende clap
overtuigend realiseren.

Voor de kicks koop je een hond die je op je tapijt laat pissen.

kanttekening : Zorg dat je een uitstekende microfoon bij de hand hebt, anders ben jij de enige
die de clap en kicks kan na vertellen.

Ook zijn claps na te bootsen als je vriendin weer eens kleding van jouw zuurverdiende geld wil
kopen die ze vervolgens weer jaren in de kast laat hangen. Nadeel is wel dat je een jaar moet
wachten tot de clap tot stand komt. Maar dan heb je ook wel een goede clap te pakken.

Ik heb tamelijk veel synths gehad waaronder de virus kb en kc.Het is algemeen gekend dat deze de top zijn voor trance en ik kan dit beamen dat van alle synths die ik heb gehad deze de beste zijn.Of je er nu sequencing of drums mee kan opnemen enz zal ik mij niet over uitspreken,wat ik zeker weet is dat deze daarvoor niet gemaakt zijn.Ieder toestel heeft zijn specifieke ding en met een synth als de virus maak je geen degelijke drums enz.

Nu wat ik dan weer zeker weet is dat de korg radias is wat je zoekt!Ik heb hem al even getest en hij is super en volgens mij gebruiksvriendelijker dan de virus,dit is natuurlijk mijn mening.Je kunt er vette leads en pads mee maken maar ook drumloops enz.

Ofwel ga je voor de radias ofwel koop je een virus en nog een toestel specifiek voor drumloops enz.

Beide zijn te overwegen maar uw budget zal dit beslissen....

ik weet het: ipv een TI te kopen, koop je de radias module, een lekker klavier en een powercore met virus plugin. Nu nog enkel een lekkere geluidskaart en een beetje sequencer (die test je liever in gebruiksgemak dan je je pakket x laat aanraden). You're all set.

oh ja, zowel de Radias als de Virus (al vanaf versie a) zijn allemaal supervet. don't let them fool You... Not even try to school You.

hmm... hoe mooi de Virus ook lijkt, ik lees veel over bugs en pops enzo in het geluid en bij de Radias niet, ook heeft radias nog het grote pluspunt van de drums dus denk ik dan toch om te beginnen voor de radias module te gaan aangezien ik een nord stage heb... nu heb ik nog 1 vraag, aangezien ik altijd maar de stage heb gebruikt, maar nu de gluiden wil gaan mixen, wat voor 'mixer' is handig daarvoor? iets van ongeveer 4 (evt uitbreiding ooit :engel:, t is nu nog voor de hobby) kanaals (stereo!) dat niet de kwaliteit verneukt
ik zie genoeg zooi in de feeback krant maarja...

Ik zou hoe dan ook (als je budget 't toelaat) een Virus TI kopen. Ik vind 't qua sound zo vooruitstrevend en vet klinken.....met de bugs vind ik het reuze meevallen....
Drumsounds zijn wel mogelijk met de Virus maar vind ik niet ideaal. Ik werk persoonlijk veel liever met mijn hardware/VST drumcomputers. En natuurlijk voor de breakbeats mijn 'gouwe ouwe' Roland S760. Werkt nog altijd super.....tenminste voor mijn breakbeat/ drum 'n bass werkzaamheden.....:D

Nord rack 3 is geniaal voor kicks. nog nooit heb ik zulke diepe kicks gehoord.
verder produceerd de Nord rack/lead 3 ook realistische bass drums.

Ik heb mijn setje van 10 kicks ergens op dit forum staan. geen idee meer waar... :stupid

Heb zelf ook een Virus KC en heb ook een TR-909.

Nou doe mij dan toch maar die TR voor de drums.. ben echt niet kapot van synthkicks.. je kan ze wel hard maken maar ik vind het karakter er van toch echt onder doen voor de Roland bak.

Virus heerst! Te vette sound, maar voor de drums zou ik wat goede sample cd's halen. :)

ok, ik heb toch besloten om voor de Radias-R te gaan, vette trance sounds kan ik ook wel met de Radias maken (nee geen discussie, dit was geheel subjectief...) en de middelen voor een goede beat zitten er ook nog bij. Verder vind ik t niks hebben om alles met de computer te doen met vsts en samples, misschien voeg ik ooit een wel sampler toe

Maar anyway, helaas is de radias-r in de buurt (midden nederland) uitverkocht (feedbeack rotterdam zou m wel hebben, maar dat vond ik ff te ver weg) dus moet ff wachten tot maandag denk ik.

Maarem zoals ik eerder al vroeg: als ik mn Clavia Nord Stage en de Radias-R wil combineren (geluid output) wat voor (4 kanaals, voor evt toevoeginen later) "stereo-mixer" (mixer is zo een groot woord) is er handig voor :engel:?
Ik speel t nu over mn Harman Kardon HK680 Versterker met infinity boxen en daar kon tot nu toe geen keyboard-amp of pa installatie (of watdanook) tegenop kwa kwaliteit (ach ja, voor een hammond of rhodes klinkt soms een losse amp wel wat stoerder :duivels:) , dus de kwaliteit wil ik met die mixer dan niet te vern... verslechten
of ik vraag t even in de winkel :D

Ik zou voor een leuke Yamaha mixer gaan in de MG serie...de radias heeft geloof ik wel meer dan stereo uit, dus ga vooral niet te krap zitten....12 inputs (dus feitelijk 6 keer stereo) is bijvoorbeeld echt geen luxe.

Back