Krakende ADA8000 op Motu soundcard

Beter!

En nu vette tracks bouwen! :okdan:

hehe, mooi :)

mocht ik ooit t zelfde probleem krijgen weet ik iig dat ik niet gelijk mn tehringer hoef weg te gooien
toch uniek dat een krakende behringer niet altijd zelf schuld hoeft te hebben aan t probleem :)

Heb hem nu even langer aanstaan, maar ellende is terug... :stupid :stupid

Morgen maar weer naar Feedback...

Mja klote dan...:(

Ik had echt verwacht dat de enkele adat kabel de oorzaak was, sorry.

de wonderen zijn zo te zien dus nu echt de wereld uit :confused:

mja moet je zeggen dat ik niet verbaasd ben (wie wel?) succes ermee

Ik ben wel verbaasd. De mijne draait al sinds het aansluiten gewoon normaal.

Ja, de mijne is ook gewoon prima. Behringer bashing is wel gemakkelijk maar onterecht in sommige gevallen.
De ADA-8000, de DEQ-2496 en de REV-2496 zijn hier goeie voorbeelden van.

die van mij lijkt ook prima ..

maar dat behringer bashing komt onder andere omdat t gemiddelde aantal producten dat al gelijk bijna uit elkaar valt of meteen de eerste dag al kraakt stukken hoger ligt als andere merken. en ik geef toe Behringer maakt leuke dingen voor de prijs die je ervoor betaald alleen de andere kant van t prijskaartje is dat je wel een onbetrouwbaar product koopt..
opzich ben ik ervan overtuigd dat ook al is t budget spul, de kwaliteit echt nog wel wat beter kan voor t geld..

Dat behringer bashen kennen we nu wel.

Als de kabels nieuw zijn en niet geknakt dan kan het idd wel het apparaat zelf zijn.
Lijkt mij een gevalletje testen in een andere opstelling en als het garantie nog van toepassing is daar gewoon voor gaan.
T'is kut maar dat gekraak kom je ook niet verder.

Tja, ik vind het allemaal raar. In het begin ging het hardstikke goed, maar na mate hij langer aanstond, begonnen mijn ADAT lampjes te knipperen. Was net even in Reason bezig, dus hoorde niets.

Verbaasd als ik was, toch maar in Cubase mijn outputs checken en toen was het weer raak. Ik kan me niet voorstellen dat het mijn geluidskaart is, omdat het alleen op de ingang zit. Ook als niets gekoppeld zit op de ingangen.

Ik heb hem nu precies een week en gewoon nieuw gekocht, dus kan gewoon terug. Kabels waren ook gloedje nieuw. Als soundcard heb ik een Motu, maar die vertrouw ik wel. Heb alleen geen andere ADAT apparatuur, dus testen wordt lastig... :gaap:

Iig bedankt voor het medeleven. Ik laat wel even weten als ik er één heb gevonden zonder rotte klok.. :W

Als het alleen op de inputs is, stuur je dan niet gewoonweg te hard in? Heb veel gelezen dat de ADA8000 extreem gevoelig is op z'n inputs.

Origineel geplaatst door Acidfever
Als het alleen op de inputs is, stuur je dan niet gewoonweg te hard in? Heb veel gelezen dat de ADA8000 extreem gevoelig is op z'n inputs.

Ik heb er ook last van als er niets op de inputs staat. Dan zet ik hem uit en aan en na een paar minuten begint het weer.

Is er niets zoiets als een MotU tooltje of tabblad waar je na kan kijken wat er op die adat ingangen binnen komt?

Origineel geplaatst door fuse
Is er niets zoiets als een MotU tooltje of tabblad waar je na kan kijken wat er op die adat ingangen binnen komt?

Niet op digitaal niveau, als een soort debugger ofzo.
Je ziet of er audio binnenkomt en of het clipt of niet, dat is het eigenlijk wel.

Pilo, weet je inmiddels al zeker dat je 'n goeie driverversie gebruikt voor de MOTU? Welke?

Ik heb wel even snel gekeken, maar volgens mij was het een andere versie dan dat je noemde.
Weet je toevallig of de laatste driver ook dit soort problemen heeft, want dan check ik dat even..

Ik heb nog driverversie 3.40

Ik weet niet of dit de versie die problemen geeft, maar ik ga zoiezo even updaten naar een eventuele laatste versie

Ik heb naar de laatste versie geupdate. Het is nu minder, maar hij kraakt nog wel een beetje.
Ik blijf nog steeds erg veel activiteit op het ADAT kanaal staan, ontdanks dat ik geen signaal op de ADA8000 heb staan.

Hebben jullie dat ook? :confused:

Zo, de ADA8000 omgeruild voor een verse en hop, van het probleem af.

Dank voor de suggesties...:halleluja

Back