grime - 14-6-2006

Ramoonus

Hallo allemaal
Laatst gewijzigd:
ik weet niet precies wat jij onder grime verstaat, maar voor mij is grime super-gelikt geproduceerde dubstep-achtige drukkende, zware bass aanvallen met subtiele beats die goed tot z'n recht komen op een >2 KW soundsystem..
dit snippetje van je klinkt mij echter in de oren als een zwakbegaafde die zich probeert uit te leven met een gekraakte versie van FL.. ik heb lang nagedacht, maar ik kan er echt niks beters over zeggen.

Origineel geplaatst door ez`
ik weet niet precies wat jij onder grime verstaat, maar voor mij is grime super-gelikt geproduceerde dubstep-achtige drukkende, zware bass aanvallen met subtiele beats die goed tot z'n recht komen op een >2 KW soundsystem..
dit snippetje van je klinkt mij echter in de oren als een zwakbegaafde die zich probeert uit te leven met een gekraakte versie van FL.. ik heb lang nagedacht, maar ik kan er echt niks beters over zeggen.

:dubbel: rofl.. bedankt voor tevens 't uitleggen van de term 'grime'.

:D sorri Ramoonus, maar ik zou persoonlijk zulk commentaar uitprinten en inlijsten.

MAAR even over je trakkie; 'k Vind 'm kaal. (weinig bas valt qua kick wel mee, overigens)
Was 't de bedoeling dat er nog iets van rap overheen komt? Persoonlijk had ik 't dan eerst erbij gedaan en dàn geplaatst, maar goed ben dan ook niet echt een HipHop fan.

Anyway, succes verder. :biertje:

ik heb cds vol met grime die precies het tegenovergestelde zijn van wat jij bedoeld, dubstepachtige bass...

hoe kom je er nou weer bij dat ik een gekraakte versie van FLStudio heb?

Origineel geplaatst door zoidsity
MAAR even over je trakkie; 'k Vind 'm kaal. (weinig bas valt qua kick wel mee, overigens)
Was 't de bedoeling dat er nog iets van rap overheen komt? Persoonlijk had ik 't dan eerst erbij gedaan en dàn geplaatst, maar goed ben dan ook niet echt een HipHop fan.
ik zal die kick wel wat drukkender maken (EQen)

... moet je wel een MC kennen die bereid is
en aangezien die track vers was

rotjong music inc

rotjong music inc

Als opzetje best aardig hoor rotjong :D

Ik vind het voor Grime wat te clean klinken en het is wel erg eentonig nu nog. Ik mis eigenlijk nog wel wat ranzige hihats en wat opgechopte vocal samples, maar nogmaals opzetje is wel aardig

zoals ik al zei aaargh' mn anus..
fx, variaties
misschien een subby bassie dr onder. of schreeuwend rauw
meer synthlijntjes
vol proppen met lekkere shizzl

Origineel geplaatst door Hollywood
Euh....is dit breezah muziek?

Nee, Grime is Chav muziek. Maar dit is Dubstep tenzij er nog iemand over gaat rappen? Maar hij klinkt nog niet vies genoeg (ja het hoort vies te zijn, niet gelikt, en FL heeft juist een grote invloed gehad in het begin van de scene). Hoewel Dubstep weinig opbouw heeft, mag er wel meer variatie in: gooi er een vocal in of een world music sample of iets dergelijks. En er mag meer subbass in.

Origineel geplaatst door Breed
Nee, Grime is Chav muziek. Maar dit is Dubstep tenzij er nog iemand over gaat rappen? Maar hij klinkt nog niet vies genoeg (ja het hoort vies te zijn, niet gelikt, en FL heeft juist een grote invloed gehad in het begin van de scene). Hoewel Dubstep weinig opbouw heeft, mag er wel meer variatie in: gooi er een vocal in of een world music sample of iets dergelijks. En er mag meer subbass in.

Hmm, ik vind Grime toch altijd wel erg gepolijst - grime tracks zijn altijd helemaal geperfectioneerd qua productie. Ja ok, het klinkt idd niet gladjes (grime betekent idd 'smeer') maar het is wel supergelikt afgewerkt, ook al klinkt het ranzig :D
Grime valt of staat echt met de productie, omdat het arrangement & de structuur meestal toch niet veel bijzonders zijn en binnen een heel rigide 'framework' moeten passen. Zonder meticuleus getweakte bassen die uit een 2kW soundsystem komen vind ik Grime dan meestal ook gewoon saai en oninteressant.

Bericht door een moderator:
Zou je in het vervolg een beargumentering van je mening kunnen geven? De topicstarter heeft er niks aan dergelijke opmerkingen die geen onderbouwing hebben. Dank u.

@Sly Dog: Een nobel streven en volkomen terecht, maar als je dit consequent zou gaan toepassen hier(wat eigenlijk wel hoort, nu je zo'n opmerking hebt geplaatst), wens ik je bij deze HEEL veel succes! :biertje:

meneer mod, moet ik nou een fucking essay gaan schrijven over een stukje geluid dat door iemand in een paar minuten in elkaar geflanst & online gegooid is? iedereen met een iq dat hoger is dan dat van de gemiddelde zandkorrel zal met me eens zijn dat er over dat stukje van meneer topicstarter gewoon helemaal niks te zeggen is behalve 'succes!' & 'probeer 't nog maar een keer wanneer de track klaar is'. ik zit vaak genoeg in dit forum tracks te beluisteren en van commentaar te voorzien, zelfs tracks van jou notabene. maak je zelf 'ns nuttig en gooi dit topic (en de rest van de snippet crap brouwsel topics hier) liever dicht ofzo, sommige dingen zijn gewoon geen hersenactiviteit waard. :biertje:

:erm: Nou nou nou.. Als je niet tegen kritiek kan.. Jeuz'..

Lijkt wel of je iets persoonlijk tegen Ramoonus hebt als ik je commentaar zo lees.. Vecht dat dan even met hem alleen uit ipv ons allemaal mee te laten "genieten".

:biertje: relax man

meneer mod, moet ik nou een fucking essay gaan schrijven over een stukje geluid dat door iemand in een paar minuten in elkaar geflanst & online gegooid is? iedereen met een iq dat hoger is dan dat van de gemiddelde zandkorrel zal met me eens zijn dat er over dat stukje van meneer topicstarter gewoon helemaal niks te zeggen is behalve 'succes!' & 'probeer 't nog maar een keer wanneer de track klaar is'. ik zit vaak genoeg in dit forum tracks te beluisteren en van commentaar te voorzien, zelfs tracks van jou notabene. maak je zelf 'ns nuttig en gooi dit topic (en de rest van de snippet crap brouwsel topics hier) liever dicht ofzo, sommige dingen zijn gewoon geen hersenactiviteit waard. :biertje:

net gescheiden ofzo? :/ :stupid stil is man jezus.

Goed ik vind trackje ook wel erg dun tis niet echt mijn ding sorry.

Bericht door een moderator:
sommige dingen zijn gewoon geen hersenactiviteit waard. :biertje:
Je kunt er zelf ook voor kiezen om niet te reageren.

Heej,
Misschien wel relaxed om een speciale snippet afdeling te openen...
Vind zelf dat snippets niet thuishoren onder 'tracks'.
Dus.....modden die handel.

Origineel geplaatst door brz

Misschien wel relaxed om een speciale snippet afdeling te openen...

Je kan ook alle snippets in één thread zetten. :eureka: :okdan:

Back