Hammond plugin

Holger

Ingeburgerd
Lieve forumleden, ik ben op zoek naar een goed hammondorgel geluid. Keb de B4 van NI geprobeerd, maar ben er niet kapot van. Weet 1 van jullie een goed alternatief?
Keb ook van Charlie gehoord, maar kan geen demo van deze plugin krijgen, iemand ervaring?

Groetjes Hollopol

Re: Hammond plugin

Origineel geplaatst door Holger
Lieve forumleden, ik ben op zoek naar een goed hammondorgel geluid. Keb de B4 van NI geprobeerd, maar ben er niet kapot van. Weet 1 van jullie een goed alternatief?
Keb ook van Charlie gehoord, maar kan geen demo van deze plugin krijgen, iemand ervaring?

Groetjes Hollopol

Als je niet kapot bent van de B4 weet je of niet hoe een hammond orgel klinkt of je weet niet hoe je 'm in moet stellen...

Re: Re: Hammond plugin

Re: Re: Hammond plugin

Origineel geplaatst door Kikker
Als je niet kapot bent van de B4 weet je of niet hoe een hammond orgel klinkt of je weet niet hoe je 'm in moet stellen...

Moet je teleurstellen, ik ben geen kikkervisje qua Hammond geluid. 't Is waar: iedereen loopt weg met de B4 -zeker omdat er een goed artikel in de interface gestaan heeft of zo- maar het geluid waar ik van houd, is als op de opnames van Hammond helden uit de Jazz, LEES: een Jimmy Smith. Het liefst mono en zonder leslie. Met de B4 helaas niet te realiseren. Mijn vraag nu is dan ook: heeft iemand ervaring mat Charlie van USB? Of is er een alternatief?

de b4 klinkt ruk, ik heb een hammond toonwiel gehad dus ik kan het vergelijken...

aan de demo's van de creamware te horen klintk die al een stuk beter, wel een bepaald karakter zit er aan, iets nasaals... dat heeft de echte niet, die zingt meer.

Origineel geplaatst door elektrovolt
de b4 klinkt ruk, ik heb een hammond toonwiel gehad dus ik kan het vergelijken...

aan de demo's van de creamware te horen klintk die al een stuk beter, wel een bepaald karakter zit er aan, iets nasaals... dat heeft de echte niet, die zingt meer.

Ik heb zelf een Hammond A100 gehad. Ooit verkocht aan iemand van de Hammondclub. De goede man haalde bij mij thuis de Hammond helemaal uit elkaar en nam hem in onderdelen mee. Ik ben later bij hem wezen kijken en daar stond mijn (ex) Hammond weer als nieuw. Ik heb er soms best wel spijt van dat ik 'm heb verkocht, maar ik had hem nooit kunnen onderhouden / restaureren.
De b4 klinkt idd voor geen meter; mist de geest van een echte! Klinkt bagger, en niet vet. Terwijl een Hammond baggervet hoort te klinken!!
Misschien koop ik ooit nog eens een ECHTE!

Origineel geplaatst door Holger
Ik heb zelf een Hammond A100 gehad. Ooit verkocht aan iemand van de Hammondclub. De goede man haalde bij mij thuis de Hammond helemaal uit elkaar en nam hem in onderdelen mee. Ik ben later bij hem wezen kijken en daar stond mijn (ex) Hammond weer als nieuw. Ik heb er soms best wel spijt van dat ik 'm heb verkocht, maar ik had hem nooit kunnen onderhouden / restaureren.
De b4 klinkt idd voor geen meter; mist de geest van een echte! Klinkt bagger, en niet vet. Terwijl een Hammond baggervet hoort te klinken!!
Misschien koop ik ooit nog eens een ECHTE!

Hij klinkt natuurlijk niet als een echte, maar qua software emulatie is de B4 wel de beste die ik ooit heb gehoord.
Heb wel eens op een echte toonwiel gespeeld en heb zelf een x5 met leslie (geen toonwiel, NOG niet tenminste) en wat voor mij ook wel veel uitmaakt is de feeling van het instrument zelf, de toetsen, de drawbars de leslie, kun je nog zo'n mooie midicontroller hebben maar een echte hammond vergelijken met een software emulatie is eigenlijk een beetje appels met peren vergelijken...

ik ben zelf ook niet helemaal weg van die digitale Hammonds, en eigenlijk zijn dat ook gewoon softsynths in een doosje met toetsen...

als je re ruimte hebt kan je ook voor een goedkoper alternatief gaan :

hammond L100 of M100 serie met een leslie... had ik ook en kinkt helemaal top :)

Des te meer ik er over nadenk, zou ik toch wel een echte willen, niet de a100 (helaas te duur) maar de L100 / M100 zijn goed te betalen. Een plekje heb ik er wel voor. .... Gewoon even op mijn gemak zoeken naar een goed exemplaar!!
..... en mijn vriendin even vertellen dat er waarschijnlijk een Hammond komt (ik heb het er al vaak over gehad)

Het geluid wat ik zou willen en de feeling is idd alleen met een echte te reasliseren.

Leuke tip voor Kikker en Elektrovolt: ik heb ooit eens een boek gekocht voor 12 euro 50 van Mark Vail met de titel: The Hammond Organ, Beauty in the B. Een boek met speeltips, modellen (foto's), bespelers, enz, enz, Ligt wel eens bij De Slegte. :eureka:

Back