Rave Generation: Rave Station

Erise

Ouwe rot
Ik kwam deze sampler/synth tegen :)
Ben wel benieuwd, helaas geen demo of filmpljes van te vinden om een idee te krijgen

Iemand ervaring met deze plugin?

Bron: Rave Generation: Rave Station

IMG_2103.jpg

Attachments

• IMG_2103.jpg
    IMG_2103.jpg
    143,8 KB · Bekeken: 129
Aha, een hardcore producer die een aantal vst's maakt. Grappig!

Ik heb hem niet, maar is het gewoon niet een vst versie van Roland Alpha Juno?

Daar heb ik Redominator voor

Die Rave Generator heb ik ook gehad, zoek hem nog steeds, ben hem op een of andere manier kwijtgeraakt.

Geinige vst inderdaad die rave generator.
Zaten de classic 90s sounds wel in.
Heb m nu ook niet meer, maar wel een beetje lol mee gemaakt en heb er zelfs wel eens een track afgemaakt.
(met ravegenerator's versie van de synth uit "felix - dont you want me")

Deze was dat
Luister naar Aegis van RVO op #SoundCloud Aegis

apple sillicon native versie hier:
AudioBlast-Rave-Generator-3-1.jpg

Een leuke bak, heb hem nu ook weer in mijn Magix Studio staan.

Aha, een hardcore producer die een aantal vst's maakt. Grappig!

Ik heb hem niet, maar is het gewoon niet een vst versie van Roland Alpha Juno?

Daar heb ik Redominator voor
TAL heeft recent een Alpha Juno emulatie gemaakt: TAL-Pha, die is echt super - veel beter dan Redominator!

Trouwens, die Re-style (ik ken zijn muziek nog van vroeger - geen idee of ie de laatste tijd nog muziek heeft uitgebracht?) heeft als eerste een 3 kanaals Mackie deck distortion emulatie uitgebracht als plugin. Ik weet nog wel dat toen Predator (toch wel een behoorlijk bekende naam in de hardcore scene) daar een demo van had gemaakt waarbij hij een 909 kick (van Roland Cloud dacht ik) er doorheen haalde en er brute hardcore kicks mee maakte. Dat klonk wel goed. Al kun je dat in principe met vrijwel elke distortion plugin, als je er maar meerdere achter elkaar zet met telkens een EQ ervoor.

Maar dat is nog niet zo lang geleden en nu kijk ik (voor mijn gevoel) een half jaar later opnieuw op die site (Rave Generation | Audio Software) en ineens staan er 6 plugins op en verschillende soundbanks. Kan me haast niet voorstellen dat daar 1 mannetje achter zit? Tenzij ze snel in elkaar geflanst zijn, maar daar kan ik niks over zeggen. Heb ze niet geprobeerd.

Hoe dan ook, meer rave plugins zijn altijd welkom :) al heb ik niks meer nodig, maar juich meer 90’s style rave/techno/hardcore invloeden in hedendaagse muziek alleen maar toe. Zeker als ze toch in een nieuw jasje zitten (dus soort van geëvolueerd) of gecombineerd met een totaal andere muziekstijl :)

Veel hedendaagse (elektronische) muziek mist toch de energie en het “rauwe randje” van de jaren 90 imo.

Trouwens, die Re-style (ik ken zijn muziek nog van vroeger - geen idee of ie de laatste tijd nog muziek heeft uitgebracht?) heeft als eerste een 3 kanaals Mackie deck distortion emulatie uitgebracht als plugin. Ik weet nog wel dat toen Predator (toch wel een behoorlijk bekende naam in de hardcore scene) daar een demo van had gemaakt waarbij hij een 909 kick (van Roland Cloud dacht ik) er doorheen haalde en er brute hardcore kicks mee maakte. Dat klonk wel goed. Al kun je dat in principe met vrijwel elke distortion plugin, als je er maar meerdere achter elkaar zet met telkens een EQ ervoor.

Maar dat is nog niet zo lang geleden en nu kijk ik (voor mijn gevoel) een half jaar later opnieuw op die site (Rave Generation | Audio Software) en ineens staan er 6 plugins op en verschillende soundbanks. Kan me haast niet voorstellen dat daar 1 mannetje achter zit? Tenzij ze snel in elkaar geflanst zijn, maar daar kan ik niks over zeggen. Heb ze niet geprobeerd.

Hoe dan ook, meer rave plugins zijn altijd welkom :) al heb ik niks meer nodig, maar juich meer 90’s style rave/techno/hardcore invloeden in hedendaagse muziek alleen maar toe. Zeker als ze toch in een nieuw jasje zitten (dus soort van geëvolueerd) of gecombineerd met een totaal andere muziekstijl :)

Veel hedendaagse (elektronische) muziek mist toch de energie en het “rauwe randje” van de jaren 90 imo.
The strongest gang is een tijdloze hardcore klassieker wat mij betreft :) (die predator neem ik aan?)
nog steeds goed, heb m net ff aangeknalt, lang niet gehoord.

Back