Origineel geplaatst door Ramirez
Nou is mijn vraag:
Bestaan er ook van die orkest paketten met een beetje van alles aan instrumenten erin hebben,die je doormiddel van een keyboard kan bespelen?
En die beter klinken als de exp boarden van roland(lijkt mij niet zo erg lastig).
En die ook een beetje leuk geprijst zijn om te expirimenteren.
Ik weet niet hoe ver je wilt gaan. Kijk eens op de site van Garritan (
www.garritan.com) en ergens in de demo area zit iemand orgel te spelen op een keyboard terwijl het instrument daadwerkelijk te horen is. Overigens moest die man steeds weer toetsen indrukken om bepaalde effecten (registers) te activeren. Ziet er nogal ingewikkeld uit (maar oefening baart kunst, zeggen ze).
Of dat ook te doen is met symfonische instrumenten? Lijkt mij van niet. Moet je je keyboard programmeren zodat bepaalde noten door de violen gespeeld worden. Weer anderen door de fluitjes (niet die van één cent), misschien ook wel ergens een cello of aan tweede viool. Hoeveel vingers heeft een mens en hoever kan je gaan met programmeren van je keyboard?
Eén voor een kan natuurlijk wel en dan samenvoegen met een editor. Mbv virtual midi cables is zowat alles te realiseren, vraag mij alleen niet precies hoe - bij mij is het ook veel experimenteren en heel veel vallen en opstaan.
Garritan heb ik in Keulen gekocht bij music store (internetwinkel) voor zo'n € 189,-. Hier en daar gezien voor ongeveer dezelfde prijs, maar dat moest dan eerst bestellen, gaan halen, etc.... en nu werd het aan de deur bezorgd (als zij het op voorraad hebben wordt het binnen 72 uur gebracht).
Dat Roland gedoe is alleen leuk voor "een eerste vluchtige indruk" tenminste voor wat betreft de symfonische klanken. Voor kunstmatige geluidseffecten is dat ding redelijk goed. Trouwens, wie controleert of die helikopter ook werkelijk dat geluid maakt.... etc.
Veel succes,
Raymond