Berlijn tips??

men nemen de openbaar vervoer kaart en gaat richting Ostbahnhof, en loopt dan richting de karl Marx allee, aan je rechterhand na een tijdje ligt een aldi of een lidl, daar haal je voor 5 euro een fles vodka en voor nog meer geld nog meer zuipen, dan ga je snachts met je openbaar vervoerkaart rondrijden en rondlopen door berlijn, openbaar zuipen daar is geen probleem, zat juten gezien die niks zeikte toen ik met blikken bier aant sjouwen was, en je hebt gegarandeert topavond en ziet de stad toch van een andere kant als overdag

ik vermaakte me zo wel met wat maten afgelopen maand

Ga over een half jaartje verhuizen naar Berlijn.. Lekker weg hier! :duivels:

Origineel geplaatst door Cisco
Ga over een half jaartje verhuizen naar Berlijn.. Lekker weg hier! :duivels:

ik heb daar ook al aan gedacht!!!

Origineel geplaatst door Alex Omega
oja, het komt wel pas laat op gang daar. na 01:00 volgens mij...

altijd nog vroeger dan madrid, waar om 02.30 nog geen kip in de club is..

Nou, morgen ga ik ook een lang weekend weg naar Berlijn. Ik ga alle clubs die hier genoemd zijn langs en dan post ik hier mijn bevindingen!

Meanwhile..... zijn er nog wat tips?

Origineel geplaatst door pal
Nou, morgen ga ik ook een lang weekend weg naar Berlijn. Ik ga alle clubs die hier genoemd zijn langs en dan post ik hier mijn bevindingen!

Meanwhile..... zijn er nog wat tips?

Pas op voor spontane gayparade's! :D

Ik neem mijn vriendin mee om me te beschermen ;-)

Trouwens, ik hou van gayparades ze doen het club leven erg goed en zolang ze niet aan christal meth zitten schijnt het niet zo erg te zijn ;-) Heb ik vandaag bij Oprah gezien.:eureka:

Ga ook nog even bij schneidersbeuro langs, hopenlijk mag ik hun ex demo mungo sync overnemen. Kunnen we bij de volgend synthmeetin (was er niet bij laatste keer) iedereen syncen!!! p.s. daar koop ik hem niet voor hoor....8)

ff tips, heb er gewoond en ben vorige week weer geweest:

berghain is de clubs der clubs. prachtige tent, heaven and hell. ga op zaterdag en ga dan pas om 5:00. let op hoe je er uit ziet, berlijn heeft tegenwoordig deurbeleid (overal) en der Eisenmann laat je niet zomaar binnen...check de club der visionaire uit maar ook bar25 (deurbeleid...!). gaat open op donderdag en is open tot en met maandag.....non stop that is.....zondag is daar tof!
nu is er ook nog bij goed weer een open lucht club, genaamd kubik...absoluut de moeite waard. weekend is idd leuk, maar is een soort berlijnse elf, met dito muziek. watergate is ook zeker tof.

eten: check STandige vertretung en de italiaan duo poni of zoiet, schonhauser allee tegenover de pfefferberg (zit op een hoek, vrij hoo...je moet een paar trappen op. tis groot en er werken alleen maar italiaanse punkrockers. eten is zeer authetiek.)

have fun!
check voor dates www.de-bug.de

Nou, pittig schema

Clubs,

Berghain, panoramabar, Ostgut (is dit 1 en dezelfde club?)
Der visionaire
Bar 25 (zondag denk ik)
Kubik
Watergate
Club Maria
SO36 (sorry denk dat ik deze oversla ;-)
Club 103 (september weer open)
Weekend (voor het uitzicht,beetje lounge sfeer)
Reingold (misschien effe loungen, zaterdag minimal electro)

Eten bij,
Standige vertretung
Monsieur Wong

Winkelen bij,
www.spacehalle.de
www.vintageaudioberlin.de
www.schneidersbuero.de

Wellicht kom ik zelf ook nog wel het 1 en ander tegen, zal het hier posten !
mzzl ik ben weg!!

www.vintageaudioberlin.de

Dit is het meest ranzige vintage winkeltje waar ik ooit ben geweest...alles op en onder elkaar..smerig, kapot en veel en veel te duur..er zit een soort oorlogs veteraan binnen die echt 0 liefde voor die spullen heeft...
Hij had daar het allereerste model clavinet staan...(zie plaatje)....met allerlei rotzooi er op...ik dacht jezus man dat is een pareltje..poetsen en opknappen die handel...maar nee het maakte die gast geen zak uit...Jammer...

Attachments

• clavl_small.jpg
    clavl_small.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 108
O ja ik vind vliegveld Tempelhof zwaar de moeite waard..een van de grootste gebouwen ter wereld en in opdracht van Adolf Hitler gebouwd...hier werd de luchtbrug uitgevoerd....heel bizar gebouw..het zou de moeder der luchthavens moeten worden en moeten dienen als poort naar her derde rijk..en midden in de stad!!!

O ja en Friedrichshain...Simon Dach strasse en omgeving..super gezellig en zondag rommelmarkt waar ik een Dr Bohm hobbyton stylofoon en VL-tone nieuw in de doos heb gekocht....een van de leukste rommelmarkten die ik ken...Loop eens de Karl Marx Allee af...daar krijg je kippevel van...Cafe Moskou met een sputnik op de gevel..wow...vet hoor...

Nou, pittig schema

Clubs,

Bar 25 (zondag denk ik)

Teznzij je een groot liefhebber bent van de wit poeder liefhebbende, zombie achtige medemens zou ik Bar 25, zeker op Zondag absoluut links laten liggen !

Groet,
Allert

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
O ja en Friedrichshain...Simon Dach strasse en omgeving..super gezellig en zondag rommelmarkt waar ik een Dr Bohm hobbyton stylofoon en VL-tone nieuw in de doos heb gekocht....een van de leukste rommelmarkten die ik ken...Loop eens de Karl Marx Allee af...daar krijg je kippevel van...Cafe Moskou met een sputnik op de gevel..wow...vet hoor...

Friedrichshain is natuurlijk de bom maar de Simon Dach strasse daar komen we natuurlijk niet he ? Daar gaan alleen touristen naar toe. Probeer liever Boxhagener Platz. Veel gezelliger en minder last van hippe amerikanen.... Nog vlak om de hoek ook...

Origineel geplaatst door Allert
Friedrichshain is natuurlijk de bom maar de Simon Dach strasse daar komen we natuurlijk niet he ? Daar gaan alleen touristen naar toe. Probeer liever Boxhagener Platz. Veel gezelliger en minder last van hippe amerikanen.... Nog vlak om de hoek ook...

bedoel ik....

hmmm ik weet niet 'paniekerig' zijn over gezellige straatjes is ook toeristisch :D. Te checken zijn naast Simon Dach, de Goltzstrasse (mijn fav), Oranienstrasse, Bergmannstrasse, Kastanienallee, Savignyplatz

boxhagener platz is erg leuk. vroeger had je een bar met de naam 'Lee Harvey Oswald', jeweetwel, die waarschijnlijk JFK heeft omgelegd. In elk geval, piepklein 'clubje' dus met monitoren erin waar constant 'het moment' werd afgespeeld. Heeeeel bizar.

meer bizar? Check de Zyankali bar in Kreuzberg, geloof Großbeerenstrasse. Ik zeg niks behalve dan dat t apart is. Een belevenisje, provinciaaltjes! ;)

nog meer bizar? vroeger was er in een steegje naast de Hackesche Höfe een soort club waar grote vitrines instonden waarin ze, erm...iets van 'ingevroren aliens' ofzo erin hadden. De muziek was trouwens extreem goed, top DJs. Ik weet nietof het nog bestaat. Je kun mi echter beter naar dat kleine cafe cinema ernaast.

dikke huid? zoek jezelf een goede 'Eck-Kneipe' aan de Oranienstrasse. Die aan de Adalbertstrasse...lokaler kun je het niet krijgen :) Dat betekent: dansen met de mensen, jukebox met schlagers. En tuinkabouters.

mijn favoriete clubs zijn de 'Grüne' en 'Roter Salon', Rosa Luxembourg Plz. Goede funk en DJs. Soms echter ook schoolkindjes.

Origineel geplaatst door Allert
Teznzij je een groot liefhebber bent van de wit poeder liefhebbende, zombie achtige medemens zou ik Bar 25, zeker op Zondag absoluut links laten liggen !

Groet,
Allert

dat is berlijn! 24/7 consumeren...vroeger de tuin van de tresor, nu bar25...heel erg leuk om gewoon bier te drinken en te kijken....en het fotohokje is geweldig....
ach...berlijn...wehmut en verlangen....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Stage73
mijn favoriete clubs zijn de 'Grüne' en 'Roter Salon', Rosa Luxembourg Plz.

Erg leuke plek...heel die schouwburg op zich is al de moeite...Heb eens een Japans chickie aan de haak geslagen in de rode salon die op wereldreis was en die stond 2 weken later onaangekondigd bij mij op de stoep....was vervolgens niet meer weg te krijgen..hahah....speelde Theremin dat was wel heel erg cool...

Origineel geplaatst door bob303vs909
ach, jedem das seine...

-offtopic- Uhm je weet dat dat nogal een beladen uitspraak is in dezelfde categorie als "arbeid maakt vrij" ?

Back