kheb nog nergens een review gelezen, en op de midiman sites staat ook overal dat ie nog niet te koop is en het allemaal preliminary info is....dus lijkt me sterk dat ie al te koop is....
is erg interessant overigens....kan wel eens een hele nieuwe manier van synths bespelen worden..soort van programmeren en spelen tegelijk......staat of valt denk ik wel een beetje met de software die erbij komt...ik zit dan te denken aan een soort modules die je midi note info ofzo in zinnige info omzetten...je wilt bv niet dat als je harder drukt de de noten alleen omhoog gaan, maar misschien juist dat er meer noten worden gespeeld of dat ie een bepaalde tranpose doet, of een accoord......dat kan je niet met alleen maar midi controllers of note info doen, maar daar heb je een soort midi-vertaal-blokkendoos voor nodig die de inkomende info van de surface one naar bepaalde midi informatie converteren en dat weer naar je midi apparatuur doorstuurt...
daarvoor kan je natuurlijk een soort modulaire midi prog gebruiken (volgens mij is er al zoiets) maar nog vetter zou zijn als het al in de surface one ingebakken zit en met een soort software editor a la de nord modulars gepatched kan worden..
Olaf