Wat gaan de Logic users nu doen?

Svart Rose

Stamgast
Hoi allemaal,

Het ziet er naar uit dat Emagic stopt met het maken van Logic voor windows. Ik weet het fijne er niet van, maar ik dacht gelezen te hebben dat Apple hier achter zit. Ze willen dus dat je een vreselijke dure en redelijk trage Mac koopt. (of is het zo dat de MAC met minder processor kracht toch zeer goede prestaties neerzet?) Nou vraag ik me af wat de Logic users gaan doen. Gaan jullie over op een ander programma of kopen jullie een Mac, of blijven jullie netzolang ploeteren met een straks verouderde versie totdat je erbij neervalt?

En dan nog iets, ik vraag me af of het echt zo'n goed idee is van Apple/Emagic. Ze lopen een hoop reclame mis. Muziek maken begint voor veel mensen op een zolderkamertje met een windows PC en illigale software. Indirect verdient Apple/Emagic daar natuurlijk niks aan. Maar later als die zolderkamertjes-mensen geld hebben kopen ze het pakket dat ze gewent zijn. (dat zeggen veel mensen iig, incl mezelf) En als ze het niet zelf kopen, dan adviseren ze andere mensen wel om het te kopen. Via dit forum bijv.

Graag jullie reacties.

Ik blijf logic 5.2 op de pc gebruiken. Met dit pakket kan ik alles doen wat ik wil doen. Om het positief te bekijken ontwikkelt het programma nu niet meer mee met de ontwikkeling van de computers dus kan het over een tijdje op een dan minimale pc optimaal draaien :)

ps en Logic pc ondersteunt vst plugins dat kan je van de komende mac versies niet meer zeggen

Neehee geen mac voor mij

Als Apple zo door blijft modderen met die nieuwe CPU die ze hard nodig hebben dan is het einde verhaal Apple en dan ook Emagic automatisch. PC trekt de Apple's er gewoon uit. Ook al komt Apple met dual processor systemen op de markt. (die nog veel duurder zijn)
Of ze moeten op tijd die nieuwe ontwikkeld hebben samen met IBM. Maar als die flopt dan krijgt Apple het nog steeds moeilijk. Ergo Emagic ook niet.

En niet dat ik het leuk vind om Apple zo af te zeiken. Maar door de koop van Emagic heeft die haar authonomie opgegeven en daarmee haar toekomst aan een ander bedrijf over gelaten.
En in oogpunt van de PC klanten vind ik het schandalig dat ze zomaar aan de kant worden gezet. Ook al blijven er voorlopig een aantal patches uitkomen maar dan is het einde verhaal.
En het is ook zonde dat voor de PC je zo'n mooi pakket als Logic moet missen over en poos. Want de ontwikkelingen gaan zo snel dat je je oude programma's niet meer kunt gebruiken bij de volgende Windhoos versie.

Ik 'ploeter' lekker door met Logic hoor :)
Tot voor kort zelfs Cubase op de Atari, voor MIDI-sequencing.

En hoewel mijn 2gHz P-IV met 1gb geheugen makkelijk aan de XP kan loopt de boel nog steeds keurig strak op WinME, inclusief Creamware-dsp kaart, parallelle(!!! onmogelijk onder XP) 6 poorts MIDI-interface, 4 poorts USB-interface, VSTi's en diverse programma's die 24-bit ASIO-2 gebeuk heen en weer pompen.
En natuurlijk Logic 5.2 (5.3 nog niet aangedurfd)

Mijn clou van de afgelopen 8 jaar is: "if it ain't broken, don't fix it"
;)

Ik las laatst dat het met Apple (helaas?!) de laatste tijd nog weer beter gaat. Maar met dat processor verhaal zal het vast nog moeilijk voor ze worden.

Waar het uiteindelijk op neer komt is wel dat Apple nu PRECIES hetzelfde begint te doen als waar Billy boy al heel lang mee bezig was... smerige opkoperijtjes. Dit keer is gewoon de musicbuiss de lul...

Ik denk alleen dat Apple niets anders kan doen omdat de Intel PC's anders de markt totaal veroveren. Het schijnt nu ook dat AMD met de Hammer al een half jaar later komen wat weer kat in ut bakkie is voor Intel.... zucht :(

Onvoorkomelijk als je wil overleven dus...je moet wel je concurent nadoen. Plot is dus... het is uiteindelijk toch weer bill's schuld *D

Ik ben zelf net van Cakewalk overgestapt op Cubase en het bevalt mij perfect! Ik heb dus voor de rest niets met Logic te maken maar daarom ben ik ook onbevooroordeeld in dit betoogje :)

Heb er wel een hekel aan dat Cubase nu de grootste kan worden zonder al te veel concurrentie. Nou ja kan Sonar ea ook niet uitvlakken maar die hebben niet zoveel marktaandeel in europa.
En als Cubase een monopoliepositie krijgt gaan de prijzen zekers te weten omhoog en gaan de innovaties niet zo snel meer omdat die druk van de ketel is.

Origineel geplaatst door Almeros
Ik las laatst dat het met Apple (helaas?!) de laatste tijd nog weer beter gaat. Maar met dat processor verhaal zal het vast nog moeilijk voor ze worden.

Waar het uiteindelijk op neer komt is wel dat Apple nu PRECIES hetzelfde begint te doen als waar Billy boy al heel lang mee bezig was... smerige opkoperijtjes. Dit keer is gewoon de musicbuiss de lul...

Ik denk alleen dat Apple niets anders kan doen omdat de Intel PC's anders de markt totaal veroveren. Het schijnt nu ook dat AMD met de Hammer al een half jaar later komen wat weer kat in ut bakkie is voor Intel.... zucht :(

Onvoorkomelijk als je wil overleven dus...je moet wel je concurent nadoen. Plot is dus... het is uiteindelijk toch weer bill's schuld *D

Ik ben zelf net van Cakewalk overgestapt op Cubase en het bevalt mij perfect! Ik heb dus voor de rest niets met Logic te maken maar daarom ben ik ook onbevooroordeeld in dit betoogje :)

Misschien is Logic voor Apple ook de manier geweest om een hengeltje uit te werpen naar de pc gebr, althans, daar lijkt het op nu logic alleen maar op mac verder zal gaan.

ik twijfel al eentijd om een mac te kopen (ooit) pc's worden dan wel beter,
maar goed geconfigureeerd een mac ook, en je zal er niet zo snel meer dan
het noodzakelijke op zetten.
Ik wacht het sowieso af, ik verwacht iets
uit de hoek van apple waar muzikanten wel heel blij mee zullen zijn,
of dit ook tegen een redelijke prijs zal zijn?

ik kijk het nog even aan , een mac is niet goedkoop, maar mijn windows
machine
begin me ook aardig tegen te staan, ondanks het aanbod aan software.

Subtiele hint:
http://www.tweedehandsmac.nl

Voor 1000€ kun je een G4/400Mhz scoren die je later nog kan 'opleuken'. En als Logic nog crossgrades aanbied voor je oude Logic. Voor OSX heb je veel geheugen en een stevige CPU nodig om het een beetje vlot te krijgen.

ik ben in ieder geval ERG blij met mijn iPod ...da's naast een iMac om sites te testen voor klanten het enige van Apple dat er hier bij mij inkomt ;)

Bwaa ik zal wel altijd achter blijven omdat ik me niet druk maak over zulke strategiƫen van bedrijven. Mijn Atari doet het perfect, een platenfirma heeft me dat gisteren bevestigd. Mijn Cubase VST(de allerlaatste) versie ligt hier naast me te wachten op een 2de PC aankoop die ik dan volledig tweak om dit te kunnen draaien. Punto Final!(als je die gasten hoort permiteren met die buggy SX versie op het steinberg.net forum)Dit zal voor mij een openbaring zijn al die ataridiskettes ergens in een kartonnen doos te kunnen opbergen. Maar die atari gaat niet buiten voor in het geval van! Een Mac is niks voor mij, heb ondertussen genoeg PC kennis.(eindelijk)

Je ziet maar hoe ze de mensen kunnen afzuipen met een LEGALE versie van een beroemd audiopakket. Ze smijten je gewoon op de vuilhoop als er veel geld te verdienen valt door hun ziel te verkopen.
Maar als je setup goed werkt waarom zou je dan in gods naam veranderen? Creativiteit openbaart zich niet door steeds up te graden naar betere spec's en softs die uiteindelijk dit proces bij velen verbrodden doordat ze steeds met conflicten te maken krijgen en zo teveel met techniek bezig zijn ipv hun muziek.Teveel mogelijkheden werken soms ook nog contraproductief.

Ik ga ook geen software pakket kopen totdat ik Pro ben ipv Semi Pro. Ik maak wel reclame en ben bereid mensen te helpen ook al werk ik met oudere versies. Niet voor Logic want dat ken ik niet, maar ben er zeker van dat het ballen aan zijn lijf heeft en op het moment beter werkt dan SX van Steinberg.

groeten P.

Weet je wat me de laatste tijd is opgevallen, alle cubase sx advertenties vermelden met vrij grote letters dat abandoned logic users met een aantrekkelijke aanbieding over kunnen switchen op SX.......... (ik vraag me overigens af of dit soort advertenties wel legaal zijn)

En dus gaat emagic het nog erg zwaar krijgen (denk ik) om boven deze concurent te blijven. Ik moet zeggen ik ben tot op heden altijd erg tevreden geweest over cubase, dus zal ik niet snel switchen.

EHHHH? Hoe doe ik dat dan??????

EHHHH? Hoe doe ik dat dan??????

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
Ik 'ploeter' lekker door met Logic hoor :)
Tot voor kort zelfs Cubase op de Atari, voor MIDI-sequencing.

En hoewel mijn 2gHz P-IV met 1gb geheugen makkelijk aan de XP kan loopt de boel nog steeds keurig strak op WinME, inclusief Creamware-dsp kaart, parallelle(!!! onmogelijk onder XP) 6 poorts MIDI-interface, 4 poorts USB-interface, VSTi's en diverse programma's die 24-bit ASIO-2 gebeuk heen en weer pompen.
En natuurlijk Logic 5.2 (5.3 nog niet aangedurfd)

Mijn clou van de afgelopen 8 jaar is: "if it ain't broken, don't fix it"
;)

Paralelle midi interface in XP is wel degelijk mogelijk!!!, wel heb ik de drivers in "safe mode" geinstalleerd.
(MotU Midi Xpress XT 8x9)
Maar, zolang je geen problemen hebt, waarom zou je upgraden?

Back on topic:
Ik zal voorlopig logic blijven gebruiken, wel ben ik erg huiverig nog specifieke emagic spullen te kopen (logic control...).
Ik verwacht in de (nabije?) toekomst naar cubase SX over te stappen. Heb al wat getest en ben op zich redelijk te spreken over de mogelijkheden. Wel vind ik dat het audio gedeelte iets stabieler moet worden voor ik er definitief aan ga. Het klapt er wel eens spontaan uit. Ook de buffersize krijg ik niet helemaal op een mooi laag nivo als bij logic.
Dus.. gewoon lekker logic doen, tot ik er niet meer mee kan wat ik wil.

Groet,
Cor.

Laatst gewijzigd:
ook emagic

ook emagic

Ik heb al ik weet niet hoeveel berichten gelezen over het feit dat apple emagic heeft opgekocht en ik was in eerste instantie ook superpissig (ben pc gebruiker).

Maar wat me nu wel heel erg opvalt is dat iedereen vet pissig is op Apple... ehm... was Emagic er niet zelf bij? ZIJ laten een grote groep gebruikers vallen naar mijn mening.

Maar ja - beter even proberen thuis te raken in Cubase SX...

Apple is al 100 keer over de kop gegaan de laatste 20 jaar
als je de pers mag geloven maar ze bestaan nog steeds.
vooral begin jaren tachtig met de opkomst van de IBM PC
was het echt gedaan met APPLE volgens kenners.
Ik gebruik zowel een PC als MAC voor m'n muziek en merk
dat het achteraf een goede keuze was.

Origineel geplaatst door Prophet
Bwaa ik zal wel altijd achter blijven omdat ik me niet druk maak over zulke strategiƫen van bedrijven. Mijn Atari doet het perfect, een platenfirma heeft me dat gisteren bevestigd. Mijn Cubase VST(de allerlaatste) versie ligt hier naast me te wachten op een 2de PC aankoop die ik dan volledig tweak om dit te kunnen draaien. Punto Final!(als je die gasten hoort permiteren met die buggy SX versie op het steinberg.net forum)Dit zal voor mij een openbaring zijn al die ataridiskettes ergens in een kartonnen doos te kunnen opbergen. Maar die atari gaat niet buiten voor in het geval van! Een Mac is niks voor mij, heb ondertussen genoeg PC kennis.(eindelijk)

Je ziet maar hoe ze de mensen kunnen afzuipen met een LEGALE versie van een beroemd audiopakket. Ze smijten je gewoon op de vuilhoop als er veel geld te verdienen valt door hun ziel te verkopen.
Maar als je setup goed werkt waarom zou je dan in gods naam veranderen? Creativiteit openbaart zich niet door steeds up te graden naar betere spec's en softs die uiteindelijk dit proces bij velen verbrodden doordat ze steeds met conflicten te maken krijgen en zo teveel met techniek bezig zijn ipv hun muziek.Teveel mogelijkheden werken soms ook nog contraproductief.

Ik ga ook geen software pakket kopen totdat ik Pro ben ipv Semi Pro. Ik maak wel reclame en ben bereid mensen te helpen ook al werk ik met oudere versies. Niet voor Logic want dat ken ik niet, maar ben er zeker van dat het ballen aan zijn lijf heeft en op het moment beter werkt dan SX van Steinberg.

groeten P.

ben het helemaal met je eens

je gaat er echt geen betere muziek door maken als je nu een mac koopt.

Re: Wat gaan de Logic users nu doen?

Origineel geplaatst door Svart Rose
Het ziet er naar uit dat Emagic stopt met het maken van Logic voor windows. Ik weet het fijne er niet van, maar ik dacht gelezen te hebben dat Apple hier achter zit. Ze willen dus dat je een vreselijke dure en redelijk trage Mac koopt. (of is het zo dat de MAC met minder processor kracht toch zeer goede prestaties neerzet?) Nou vraag ik me af wat de Logic users gaan doen. Gaan jullie over op een ander programma of kopen jullie een Mac, of blijven jullie netzolang ploeteren met een straks verouderde versie totdat je erbij neervalt?

Voor mij hoeft er niet meteen iets te veranderen.

Bij mijn werkgever blijf ik gewoon doorwerken met Logic Platinum 4.7 op G4/533 en OS 9.1

En thuis kan ik nog wel een tijdje verder met Logic 5.1 op P4/1.5. Er valt nog zoveel aan te ontdekken, dat ik nog wel een tijdje zoet ben. Ik overweeg wel om in 2003 of 2004 een (2e handse) G4 (of tegen dan G5?) te kopen met Logic OSX, zodra het verschil met de huidige PC-versie qua prestaties en features echt enorm wordt.

Zowel productief als financieel vind ik het ook niet echt haalbaar om echt ieder jaar alles te vervangen en/of continu te upgraden bij het minste nieuwigheidje. Leer eerst maar 'ns degelijk en vlot gebruik maken van wat je al hebt, vooraleer je iets buitengooit of bijkoopt.

Wat betreft de opmerking over de "traagheid" van de Mac : Logic Platinum start op de G4/533 Mhz op in 6 seconden, mijn P4/1.5 Ghz heeft daarvoor bijna 3x meer tijd nodig.

Re: Re: Wat gaan de Logic users nu doen?

Re: Re: Wat gaan de Logic users nu doen?

Origineel geplaatst door David
Wat betreft de opmerking over de "traagheid" van de Mac : Logic Platinum start op de G4/533 Mhz op in 6 seconden, mijn P4/1.5 Ghz heeft daarvoor bijna 3x meer tijd nodig.

Dan zou ik toch aan mijn P4 beginnen te twijfelen. In die tijd kan je het OS 2 keer opstarten....

Wat ik flauw vind van Emagic is die campagne van 'change the tyres, change the garage, keep relying on what you love' ofzo. Hiermee suggereren ze dat Logic PC gebruikers maar moeten overstappen op de Mac om Logic te kunnen blijven gebruiken.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik gooi liever m'n sequencer d'r uit dan m'n OS. Als Steinberg zou stoppen met Cubase Mac dan zou ik 'n voordelige crossgrade naar Logic nemen. Liever 'n nieuwe sequencer leren dan m'n mac eruit gooien, PC kopen, Peak eruit gooien, nieuw OS leren, Wavelab leren... (En voortaan tegen m'n vrienden moeten zeggen dat ik 'n Microsoft windows gebruiker ben ;). )

Volgens mij geldt dat voor de meeste PC-Logic gebruikers precies hetzelfde.

Back