Wat gaan de Logic users nu doen?

(vreselijke dure en redelijk trage Mac)

een beetje kijken op internet en het valt wel mee met die
Mac prijzen , een Apple G3 350 mhz , 386 MB , 6 GB HD , DVD speler,
toetenbord en muis voor 400 Euro.

Ooit koop ik een tweedehands Mac

Ooit koop ik een tweedehands Mac

We kunnen nog wel even verder met Logic 5.2 maar ik vrees dat er binnen een jaar wel een paar nieuwe software-synths zullen uitkomen. Als tegen die tijd een tweedehands Mac te betalen is, zou ik enkel Logic willen draaien op die computer.
Nu heb ik vooral problemen met overloads die voortkomen uit alle rommel die op een gewone PC wordt geïnstalleerd. Een virusscanner geeft bv. al een boel vertragingen die audio-opnamen sterk verstoren.

Wie installeert er nu een virusscanner op een audiopc? Moet elk wavje gescanned worden op virussen?

Jullie moeten wat meer naar meneer Cruijff luisteren. Log-isch. :L

@ Yves:

Als je een PC gaat tunen voor audio op te draaien dan moet dit stap voor stap op de juiste manier gebeuren en dan geeft dat niet de minste problemen.
Op de tweaker sites staan zelfs de hardware die je moet nemen om zo weinig mogelijk conflicten uit te lokken. Informatie onderbouwd uit ervaring van andere Pro users en fora.

Als je nu bvb soft zoekt te gebruiken van een bepaald merk, neem dan ook de midi interface en de geluidskaart die er het beste bij past. Zo voorkom je driverproblemen allerhande. Maar ik geloof zelfs dat dit laatste niet het allerbelangrijkste is maar eerder hoe je je PC samenstelt en hoe je je OS tuned zonder onnodige software en utillities. Firewalls en antivirusprogrammas zijn niet zo welkom op een DAW denk ik, toch niet om ze constant te laten meekijken op de achtergrond, dat zijn paranoide softs.

hier een paar adressen ivm Pc Tuning voor een DAW:

http://www.musicxp.net/

http://www.rme-audio.com/english/techinfo/refpc/index.htm

(deze laatste is wel van RME, fabrikant van één van de beste pci kaarten en andere)

Alsof je Macs niet hoeft te tweaken met al die extensies etc.

Zelfs met je ouwe Atari kun je nog tweaken met allerlei proggy's om de boel sneller te laten werken (NVDI etc).

Origineel geplaatst door krz
Wie installeert er nu een virusscanner op een audiopc? Moet elk wavje gescanned worden op virussen?

Jullie moeten wat meer naar meneer Cruijff luisteren. Log-isch. :L

Natuurlijk heb ik geen virusscanner draaien op mijn PC maar ik durf wel stellen dat er mensen zijn die dit wel doen. Wist je dat zelfs de kleureninstellingen van jouw PC gevaarlijk zijn voor overloads. Ook al is het geheugen 256MB en een processor meer dan 1GB kloksnelheid. Logic draait veel beter met lagere kleurinstelling.

Re: Re: Re: Wat gaan de Logic users nu doen?

Re: Re: Re: Wat gaan de Logic users nu doen?

Origineel geplaatst door krz
Dan zou ik toch aan mijn P4 beginnen te twijfelen. In die tijd kan je het OS 2 keer opstarten....

Effe rekenen : dat geeft dan rond de 9 seconden om Win98 op te starten. Maar je moet wel pas beginnen chronometreren vanaf een cold boot ; vergeet die 9 seconden dan maar...

De G4/533 (40GB hd, 256mb ram) heeft trouwens een volle minuut nodig om op te starten. :gaap:

Hmmm, eigenlijk heb ik een pest hekel aan windows-mac discussies, wat is sneller, wat niet. Kijk, wat maakt het mij nou uit dat ik ergens 9 seconden extra op moet wachten? Zolang ik maar lekker op een systeem kan werken. Voor mij is dat een mac en als dat voor een ander windows is, prima, maar dat ie dan een fractie sneller is? :fuckoff: het gaat erom dat je tevreden er mee bent en je kunt concentreren op wat belangrijk is, muziek maken. Tenminste.... dat vind ik dan.

Maar om toch ff bij het topic te blijven; het is idd een enorme M$ actie van apple/emagic, ze laten trouwe pc-gebruikers keihard in de kou staan. Daarbij vraag ik me af of het wel goed is voor emagic om ineens zo'n groot deel van hun markt te verliezen, laat staan hun positie als marktleider, die nu wellicht ook in gevaar komt. Als ik naar alle tevredenheid met windows zou werken zou ik ook niet overstappen.
Nou ja, van de andere kant vind ik cubase sx/sl er wel veelbelovend uitzien, en ik denk niet dat je er veel op achteruit gaat als je overstapt, maar kut blijft het wel omdat je we l weer ff moet wennen aan een net iets andere manier van werken. en dat leidt de aandacht weer af van waar het om zou moeten gaan... Muziek maken!!!!!!

Origineel geplaatst door YVES
Wist je dat zelfs de kleureninstellingen van jouw PC gevaarlijk zijn voor overloads. Ook al is het geheugen 256MB en een processor meer dan 1GB kloksnelheid. Logic draait veel beter met lagere kleurinstelling.

Ik kan het je nog sterker vertellen. Er zijn zelf apps die niet eens werken of crashen met een 24bit kleuren instelling. Dan moet je 'm terug naar 16 of omhoog zetten naar 32. Raar maar waar..

Origineel geplaatst door David
Effe rekenen : dat geeft dan rond de 9 seconden om Win98 op te starten. Maar je moet wel pas beginnen chronometreren vanaf een cold boot ; vergeet die 9 seconden dan maar...

Ok, wat Win98 betreft heb je gelijk. Ik heb XP draaien en dat is opgestart voordat je met je ogen kan knipperen.

Op dit moment gebruik ik nog helemaal niks, niet serieus in ieder geval. De afgelopen tijd heb ik allerlei programma's bekeken en uitgeprobeerd. Logic was het helemaal, dacht ik. Totdat ik dat bericht hoorde. Als ik mijn eigenwijsheid z'n gang zoiu laten gaan dan zou ik gewoon Logic gebruiken. Maar laat ik dat maar niet doen. Cubase SX komt als geroepen!

ik snap het wel van apple / emagic want ik gok dat de hoeveelheid illigale kopies op de pc platform veels te veel zijn en er dus geen stuiver aan te verdienen valt
(emagic zegt dat er 35 % (pc) en 65% (mac) verdeling is van de in totaal 200.000 geregistreerde logic gebruikers)

Ik lach me iig helemaal dood om al de mensen die potentie niet inzien van audio units ....

het is de meest dogmatische computer discussie van het laatse half jaar ... onder het mom van wat de boer niet kent , dat vreet ie niet :D

zelfs DX is beter geintregeert dan VST maar we zullen zien .... ;)

en ik ga binnenkort gewoon een mac kopen hoor

ik wil audio units !!!!

Back