Waldorf Pulse Panning

Eraser127

Ouwe rot
Ik heb een soundset van Rob Papen in m'n Pulse geladen, maar sommige patches klinken heel zacht. Als ik dan de Panning op de Pulse van "center" naar links/rechts draai wordt het geluid wel harder.

Ik gebruik een mono/mono-->stereo kabel op een line ingang. Als ik een mono/mono-->mono/mono kabel gebruik op een mono/stereo kanaal (L/R) werkt het wel goed.

Het lijkt me sterk dat de mono/mono-->stereo kabel verkeerd is.

Maak even een tekening van wat je precies bedoeld, het is niet helemaal duidelijk.

Re: Waldorf Pulse Panning

Origineel geplaatst door Eraser127

Het lijkt me sterk dat de mono/mono-->stereo kabel verkeerd is.

en toch is dat het,de kabel die je bseschrijft is een insertkabel,de pulse heeft gewoon 2 mono uitgangen waartussen je kunt pannen,moeten dus in 2 mono ingangen op je mixer of in een stereoinput,ook met 2 monojacks..zal toch ook wel zo zijn met die yamaha mixers..
Gewoon geen insertkabel gebruiken want anders hoor je inderdaad weinig...het kan zelfs niet goed zijn voor je pulse want je kunt zo makkelijk het kanaal kortsluiten..

Re: Re: Waldorf Pulse Panning

Re: Re: Waldorf Pulse Panning

Origineel geplaatst door RednoiZ
en toch is dat het,de kabel die je bseschrijft is een insertkabel,de pulse heeft gewoon 2 mono uitgangen waartussen je kunt pannen,moeten dus in 2 mono ingangen op je mixer of in een stereoinput,ook met 2 monojacks..zal toch ook wel zo zijn met die yamaha mixers..
Gewoon geen insertkabel gebruiken want anders hoor je inderdaad weinig...het kan zelfs niet goed zijn voor je pulse want je kunt zo makkelijk het kanaal kortsluiten..
Maar het principe is toch hetzelfde? Bij een insertkabel wordt de ene mono als ingang en de andere als uitgang gebruikt. Maar als je die gewoon op 2* mono uit en 1* stereo in zet, werkt het toch gewoon als 2*mono naar 1*stereo?

Re: Re: Re: Waldorf Pulse Panning

Re: Re: Re: Waldorf Pulse Panning

Origineel geplaatst door Eraser127
Maar het principe is toch hetzelfde? Bij een insertkabel wordt de ene mono als ingang en de andere als uitgang gebruikt. Maar als je die gewoon op 2* mono uit en 1* stereo in zet, werkt het toch gewoon als 2*mono naar 1*stereo?

Zijn jouw stereoinputs op je mixer dan enkele stereojacks??Vreemd..normaal heeft een stereokanaal gewoon 2 mono inputs een rechts en een links,een mono input moet je pannen en de stereo heeft een balance regeling..

wijs maar eens aan welke inputs je bedoeld..

wijs maar eens aan welke inputs je bedoeld..

;)

Attachments

• mg12_4_b.jpg
    mg12_4_b.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 70
Re: wijs maar eens aan welke inputs je bedoeld..

Re: wijs maar eens aan welke inputs je bedoeld..

Origineel geplaatst door RednoiZ
;)
Ik gebruik de Pulse op kanaal 1 en dan de line ingang

Ik heb trouwns m'n D-110 en AN1x ook zo aangesloten, kan ik die dan ook beter via 2*mono aansluiten?

Ja, want zoals je het nu hebt aangesloten ontvang je steeds maar 1 kanaal van de twee. Het is relatief zeldzaam dat een stereo input via een stereo jack gaat. Je kan er wel een stereojack inpluggen maar dat is dan omdat het een gebalanceerde verbinding is.

Aaah, weer wat geleerd, dan weet ik genoeg. tnx.

Back