Samba Whistles op een Machinedrum?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
wil ik live mijn machinedrum meenemen, samen met een 606 & 303,
maar ik wil vooral niet meer gear meenemen dan nodig is (daarvoor gebruik ik ook de inputs en effecten van de MD zelf)..

nu heb ik een nummer die ik zeker wil spelen, maar daar zitten de Roland TR-727 samba-fluitjes in (zowel lange als korte)..
heb al paar dingen geprobeerd maar meestal waren het irritante geluiden waar je pijn van aan het hoofd krijgt..

heb geen UW-upgrade (nog niet), zal geen sampler meenemen, en zeker geen 727 :) - dus zoek ik een manier om de geluiden min of meer na te bootsen..

alle suggesties zijn welkom..

zie bijlage voor het origineel geluid:

Attachments

• fluitjes.zip
    40,3 KB · Bekeken: 111
die geluidjes zijn zeker weten wel makkelijk na te maken....

ben geen held in programmeren, ik kloot altijd maar wat aan, maar gewoon een simpel basis geluidje en een beetje fm of andere modulatie in t oscillator menu, en wat omhoog gepitched moet je volgens mij al erg dicht in de buurt komen..

verder zit er ook een machine in de MD (weet niet precies welke) en daar heb je een soort test tone als basis, misschien kun je vanaf daar eens proberen..

ja ik dacht al aan een sinus met modulatie of een snelle lfo erop, en een tikkeltje SRR en distortion volle bak.

maar toch krijg ik geen 727-style fluitje (waar je geen hoofdpijn van krijg)

overigens moet ik ook nog een Quijada sound nabootsen, maar dat zal me wel lukken denk ik.. ratelende dingen zijn easy op machinedrum 8~

heb ff zitten prutsen met mijn md en ik krijg allerlei interessante geluiden maar voorlopig nog geen 727 fluitje...

lijkt me erg moeilijk. kicks, toms, snare e.d. lukt wel aardig maar 909 hats of een ride is mij nog niet gelukt.

Tip: Ik gebruik de cymbals uit de sp12 machine altijd voor mijn hats...startpunt een tikkie aanpassen en korte decay instellen. Je krijgt dan kats die qua smaak dichter bij bepaalde 909 hats liggen.

Re: Samba Whistles op een Machinedrum?

Origineel geplaatst door rvooh
dus zoek ik een manier om de geluiden min of meer na te bootsen..
alle suggesties zijn welkom..
Pak een squarewave, combineer een LFO op de pitch (saw up) met een LFO op het volume (saw down), beiden op dezelfde snelheid, een klein beetje uit fase, voeg een noise oscillator toe en filter het geheel met een bandpass :).

Re: Re: Samba Whistles op een Machinedrum?

Re: Re: Samba Whistles op een Machinedrum?

Origineel geplaatst door Yoozer
Pak een squarewave, combineer een LFO op de pitch (saw up) met een LFO op het volume (saw down), beiden op dezelfde snelheid, een klein beetje uit fase, voeg een noise oscillator toe en filter het geheel met een bandpass :).

zitten enkel sines in, geen squares.. :p

909 hats enzo zijn nog te doen mbv SRR (minimaal: waarde tussen 1 en 10 is voldoende), klinkt natuurlijk nooit hetzelfde maar kan wel in de buurt komen.. zeker als je gaat layeren.

Blijkbaar voldoende animo voor een wedstrijdje..

Maar eerst ga'k nog wa fluitjes maken :eureka:

Misschien ben je hier iets mee?Das pas live.:)

Back