Arp 2600?

Origineel geplaatst door MaartenJan
Bovendien is het altijd de vraag of je weer een goede Minimoog etc. krijgt...
Dat is voor mij juist de belangrijkste reden om het niet te doen.

ik heb mezelf ook vaak in slaap gehuild: 'zo'n mooie sonic six/ moog source/ minimoog/ micromoog/ monopoly/ odyssey/ prophecy (ja sorry)/ nordlead/ ms20/ tr808 vind ik nooooooit meer - boehoehoe.'

maar het viel toch altijd weer mee.

Origineel geplaatst door Leo
zoals je trouwens kan zien, maakt de poly evolver een goede kans alsnog te blijven. de schroeven zitten er al.
Gaat de goede kant op, Leo! Je begint volgens mij al steeds meer een vaste setup te krijgen (nog ff een Mini en een Prophecy d'r bij en je bent er geloof ik wel). *D

Origineel geplaatst door Sly Dog
Gaat de goede kant op, Leo! Je begint volgens mij al steeds meer een vaste setup te krijgen

dat kan morgen zomaar andes zijn!

Origineel geplaatst door MaartenJan
Tja, mss maar verder dromen en intussen doorsparen... :D

Precies, probeer 'm eens een keer uit, je kunt er bijna geen buil aan vallen. De 2600 sound past bij vrijwel elk type produktie. En hoewel vaak wordt gezegd dat hij zo zeldzaam is, zijn er volgens mij meer 2600's gebouwd (over 2000) dan Oberheim Xpanders. Het eerder meer een verhaal dat er niet veel mensen zijn die 'm willen verkopen als ze er ééntje hebben.

Een paar tips, ik zou 'm alleen kopen als je eerst kunt uitproberen (laat 'm dus niet door Fedex/UPS gorilla's al stuiterend uit de VS/UK verschepen) en verdiep je in welke versie je zou willen hebben. Net als bij de Odyssey zijn er best wel veel versies/revisies in alle kleuren en maten die allemaal net ff ietsje anders klinken. En wat het risico van defecten aan de 2600 betreft, Nederland heeft het voorrecht om één van de beste ARP reparateurs aan deze kant van de Atlantische plas te hebben, forumlid St Eric. Hij kan ook de audiopad verbeteren en de filter van de welgedocumenteerde designfouten ontdoen.

Origineel geplaatst door matador
Precies, probeer 'm eens een keer uit, je kunt er bijna geen buil aan vallen. De 2600 sound past bij vrijwel elk type produktie. En hoewel vaak wordt gezegd dat hij zo zeldzaam is, zijn er volgens mij meer 2600's gebouwd (over 2000) dan Oberheim Xpanders. Het eerder meer een verhaal dat er niet veel mensen zijn die 'm willen verkopen als ze er ééntje hebben.

Een paar tips, ik zou 'm alleen kopen als je eerst kunt uitproberen (laat 'm dus niet door Fedex/UPS gorilla's al stuiterend uit de VS/UK verschepen) en verdiep je in welke versie je zou willen hebben. Net als bij de Odyssey zijn er best wel veel versies/revisies in alle kleuren en maten die allemaal net ff ietsje anders klinken. En wat het risico van defecten aan de 2600 betreft, Nederland heeft het voorrecht om één van de beste ARP reparateurs aan deze kant van de Atlantische plas te hebben, forumlid St Eric. Hij kan ook de audiopad verbeteren en de filter van de welgedocumenteerde designfouten ontdoen.

Jij woonde toch in spanje..of heb jij ooit die 101 van mij gekocht daar achter het Evoluon in Eindhoven???

Ja klopt ik heb ooit eens die 101 van je gekocht. Maakt trouwens nog steeds onderdeel van mijn X0X techno set up.

Ik woon nu in Zwitserland, is fiscaal een stuk aantrekkelijker en het is een prachtig land. En veilig. Laatst haalde een een tasjesroof door een junk de voorpagina's :) Daar ligt men in NL al 30 jaar niet meer van wakker.

En voor m'n business maakt het geen ruk uit of ik in Nederland, Spanje of elders woon. Ik koop liever Arp 2600's dan dat ik het aan een asociaal belastingregime uitgeef. :)

Ja klopt ik heb ooit eens die 101 van je gekocht. Maakt trouwens nog steeds onderdeel van mijn X0X techno set up.

Ik woon nu in Zwitserland, is fiscaal een stuk aantrekkelijker en het is een prachtig land. En veilig. Laatst haalde een een tasjesroof door een junk de voorpagina's :) Daar ligt men in NL al 30 jaar niet meer van wakker.

En voor m'n business maakt het geen ruk uit of ik in Nederland, Spanje of elders woon. Ik koop liever Arp 2600's dan dat ik het aan een asociaal belastingregime uitgeef. :)

wat doe je dan???

Nederland heeft het voorrecht om één van de beste ARP reparateurs aan deze kant van de Atlantische plas te hebben, forumlid St Eric. Hij kan ook de audiopad verbeteren en de filter van de welgedocumenteerde designfouten ontdoen.

Dank U.

Maar om het even volledig te maken: ook ongedocumenteerde fouten...
Ach, niet alleen maar fouten. Er zijn gewoon diverse zaken die altijd beter kunnen.

Gisteren heb ik een Axxe gekocht, die had ik nog nooit bespeeld en ik ben diep onder de indruk...Het filter kan zo lekker oscilleren, hele dikke bassen, en veel snerpende FX, sweeps etc etc...wow..iedere Arp klinkt gewoon geweldig..er zitten 1 of 2 "Turkey's" bij in de Arp stal maar verder..oei wat doen ze het goed die Arp synthesizers.....Ik ben fan!!!

Back