dot.com vs arp 2600

EDP

elke dag pannekoeken
Ik ben volgens mij een beetje besmet geraakt met het modular-virus. Daarom wil ik heel graag een synthesizers.com (basis) setje aanschaffen. Heb nu een arp 2600 en ms20 plus sq-10. Maar dit kun je niet echt verder uitbreiden. Om het geheel te bekostigen denk ik er aan om mijn arp 2600 te verkopen. Dan daarvoor een gelijkwaardig(qua mogelijkheden) echt modulaire set te kopen. Dan kan ik van daaruit dan verder uitbreiden.

Mijn vraag is nu kan ik met bepaalde modules toch de arp sound terug krijgen? begrijp dat er arp filters en dergelijke zijn. Volgens mij is met een dot.com set de sound niet te evenaren.
Maar misschien met andere modules dus wel.

Heb nooit een arp 2600 gehad (...), maar plaatje ziet er toch best beetje modular uit.
Moet vast wel een en ander op in te pluggen zijn. Dan lijkt verkopen van zo'n arp toch vrij zonde.
Heb zelf (in another league) een moog rogue, maar ook dat is al leuk spelen als je er andere kastjes aanhangt (moogerfoogers). En ook een klein dotcom rackje staat nog op mijn wensen lijst. Maar de rogue blijft.
Zou met de arp ook te doen moeten zijn toch?

Ik zou hem houden, het zou me niks verbazen als je er spijt van zou krijgen!

Ik heb me er niet zo in verdiept maar hij maakt modules van delen van Roland synths. Ik geloof dat pjoris er wat van besteld heeft.

Liefst helemaal niks verkopen. Vind de arp echt heel vet. Maar het idee is dat ik daar voor het meest krijg. En dus een meer uitgebreide modulaire set kan kopen dan wanneer ik de korgjes verkoop. Maar ben er nog niet uit. misschien toch wat anders verkopen of doorsparen.

wiard.com ziet er ook interessant uit. reden dat ik voor dot.com zou gaan is vanwege het moog geluid wat ik heb begrepen. In welk opzicht is wiard daarin anders/beter?

dotcom is echt bread & butter. Wiard een stuk exotischer en net zoals Serge en Buchla meerdere functies en toepassingen per module. Ik denk meer flexibiliteit met minder modules en als je wilt kun je net wat stappen verder gaan dan met de dotcom

hmmm zit nu met nog meer twijfel dan voor dat ik dit topic startte:) dat exotische zit hem dat dan ook in de klank of meer in de mogelijkheden?

wiard 300 zie je vrijwel nooit 2e hands aangeboden en wiard is er ook in euro met wiard/malekko....
1 wiard 300 module kost net zoveel als van dotcom 2 vco's, 1 adsr, 1 vcf en een vca of 1 voice wiard/malekko system....

het design van wiard is mooi en doordacht... alle patchpunten zitten onderaan de module waardoor je makkelijker met de knoppen kan tweaken... bij euro willen de patchkabels nog wel eens in de wegzitten...

met wiard of wiard/malekko heb ik zelf niet en/of meegespeeld....
wel heb ik het bij Jena een aantal keer icm overige euro modules gehoord en dat was :okdan:

dotcom is moogish, groot qua opzet wat het tweaken makkelijker maakt en wat weer met Modcan, Cyndustries, MOTM, Encore en/of DIY met meer exotische modules uitgebreid kan worden...

Ik zou de 2600 houden, Korg MS20 +SQ10 verkopen + evt. doorsparen voor 2e hands dotcom of euro modules en zo een leuk system samenstellen...

enne muff's is tha place for modular-nerds 8> :okdan:

binnen de week heb je een MS20. Een 2600 binnen het jaar met wat geluk en veel geld. 2600 houden dus, ALS je tevreden bent van zijn klank.

Ok erg duidelijk allemaal. en overtuigend:) eogenlijk vind ik de ms20 ook wel uniek qua klank. ik heb me zelf voorgenomen om geen synths meer te verkopen die ik anders weer terug koop. en ms20 is er zo eentje. dus ik moet er nog maar eens goed over nadenken.
waar ik op het moment over denk is. alles houden en dan een heel erg basic dotcom setje kopen. en vandaar uit uitbreidden. ik heb al wat interessante dingen gezien op muffwiggler gezien:)
ik moet wel maar eens kijken hoe ik dat financieel ga doen:(

Back