spectralis

acoustiventure

Stamgast
een eigenaardig vraagje misschien:

weet iemand welke microprocessor joerg in deze bak gebruikt heeft?

Laatst gewijzigd:
Re: spectralis

Origineel geplaatst door acoustiventure
een eigenaardig vraagje misschien:

weet iemand welke microprocessor joerg in deze bak gebruikt heeft?

Een 200Mhz DSP van Texas Instruments.

Het programmeerwerk is voornamelijk in handen van Andreas. 0.97 Is nog niet zo lang beschilkbaar dus 0.98 zal nog wel even op zich laten wachten :).

Had via het forum dat andreas na de update meteen op vakantie is gegaan. :mexico:
Hopelijk is ie straks weer lekker :eureka: en :kont: ie straks het ene os na het andere os uit

Realtime record zonder de sequencer te stoppen wordt zo vet! Dat vind ik ook echt de grote kracht an bijvoorbeeld de mpc. Het maakt een enorm goede workflow mogelijk.

En de spectralis kan ook nog eens (wat de mpc niet kan) samples laden zonder de sequencer te stoppen. En dan wordt het pas echt interessant!

:D

Arp erbij zou ook helemaal niet erg zij natuurlijk! Man ben er nu al enthousiast over! :D

os 1.0

os 1.0

in futuremusic van juli 2005 spreekt men van een "full feature set" OS 1.0 omstreeks juni 2006. we zijn nu al wat verder in de tijd:D weet iemand wanneer die 1.0 voorzien is? indien alles van Andreas afhangt en die nu aan de costa del sol daikiri royal aan het drinken is, kunnen we nog wat wachten... zijn er nog spectralis OS programmers bij radikal?

Er zijn synths waar os 0.97 gewoon 1.0 wordt genoemd :D
...of 1.2.223 build 291384hotfix.

Ik zou even kijken naar de huidige feature set. Of je dat compleet genoeg vind om 'm nu aan te schaffen ja/nee.

Ik twijfel niet aan de actuele feature-set van deze bak. Het enige wat me een beetje afschrikt om 2000euri op tafel te leggen is het feit dat de development crew van het OS blijkbaar een oneman-show is. Indien deze flinke jongen, Andreas genaamd, aan de costa del sol een major deal aangeboden krijgtvan een HW/SW-giant kunnen we wel fluiten naar OS1.0...:bekdicht:

Daar ben ik helemaal niet bang voor... De Spectralis is het kindje van Jörg en Andreas, en je eigen kindje dump je niet zomaar... Ik verwacht OS1.00 binnen drie maanden...

Je moet ook niet vergeten dat de 1.0 featureset inmiddels al is voorbijgestreefd met features die je nergens anders terugvind.

Bovendien wordt er kwa featureset bij dit product eens echt naar de gebruikers geluisterd en bepaal je als gebruiker ook voor een deel mee welke features het eerst aan bod komen. In de volgende update is dat realtime record want dat wil iedereen gewoon hebben.

Als je het vertrouwen niet hebt dan gewoon niet kopen. Er zijn ook fabrikanten die je eerst een jaar met een instabiel (ook beta) product laten kutten voordat er eindelijk een stabiel OS uitkomt (AKAI anyone?)

Joerg en Andreas krijgen brood en soep van Radikal. Indien de speckie niet verkoopt, dan is er geen brood en soep meer op tafel. }:| Dus ook geen OS-ontwikkeling...Tenzij ze al "binnen" zijn en "are doing the speckie just for fun"! Dat zou de max zijn natuurlijk...:Z

Origineel geplaatst door Acidfever
Je moet ook niet vergeten dat de 1.0 featureset inmiddels al is voorbijgestreefd met features die je nergens anders terugvind.

Bovendien wordt er kwa featureset bij dit product eens echt naar de gebruikers geluisterd en bepaal je als gebruiker ook voor een deel mee welke features het eerst aan bod komen. In de volgende update is dat realtime record want dat wil iedereen gewoon hebben.

Als je het vertrouwen niet hebt dan gewoon niet kopen. Er zijn ook fabrikanten die je eerst een jaar met een instabiel (ook beta) product laten kutten voordat er eindelijk een stabiel OS uitkomt (AKAI anyone?)

Inderdaad AKAI. De MPC4000 OS-perikelen heb ik gekend. Waarschijnlijk het probleem dat ik aanstipte...de OS-ontwikkelaar vertrok met het noorderlicht...Maar AKAI heeft volgens mij een serieus financieel backup-systeem. Akai professional music is slechts een peuleschilletje van het grotere AKAI-gebeuren... Voor hetzelfde geld was Akai professional music systems al lang opgedoekt. Volgens mij werkt het nog steeds verlieslatend, doch wordt levend gehouden omwille van de naambekendheid en het prestige in de muziekwereld, iets wat de groep "akai" ten goede kan komen...

Hoeveel backup is er voor de spectralis wanneer die niks opbrengt?

Waarschijnlijk het probleem dat ik aanstipte...de OS-ontwikkelaar vertrok met het noorderlicht...

Ehm nee.....het boeide akai gewoon weinig en er werkte volgens de berichten ook maar 1 persoon aan het mpc4000 os.

Denk je dat er teams van 50 man aan zo'n OS werken ofzo?

Volgens mij heb heb je sowieso een verkeerde indruk van akaipro. Is echt geen grote speler meer ofzo.....

Ze teren nu op de mpc's en de SPD pad dingetjes. En AKAI heeft ook op de rand van de afgrond gestaan toen softsamplers opeens de macht overnamen. Elk bedrijf kan morgen kapot gaat, bedrijven zoals Clavia, Access, AKAI, Elektron e.d. moeten dit als realistisch gevaar zien. Allemaal bedrijven met een zeer kleine club werknemers en een nog kleinere club OS ontwikkelaars........

De verschillen zijn veel kleiner dan je denkt......

Wees eerder blij dat er mensen zijn die zich in deze markt durven te begeven. Als Joerg de Spectralis pas was gaan verkopen als het OS op v1.0 was dan was hij allang failliet geweest....nu heeft ie al een 100 units verkocht wat de levensvatbaarheid van zijn project aanzienlijk vergroot.

Maar als je het echt niet vertrouwt kun je hem gewoon mailen hoor....vind ie niet erg ofzo.

akai is meer als alleen maar mpc's en padjes
met backup bedoelde ik:
http://www.akai.com/index.asp
en gezien er maar 1 OS-ontwikkelaar op MPC4000 zat, wordt mijn vermoeden alleen maar bevestigd...

volgende maand komt een spectralis in m'n favoriete synthshop binnen
ik zal er zeker eens mee spelen...
en bevalt ie mij, dan koop ik hem...it's all in the game...

thx voor alle comments

akai is meer als alleen maar mpc's en padjes
met backup bedoelde ik:
http://www.akai.com/index.asp
en gezien er maar 1 OS-ontwikkelaar op MPC4000 zat, wordt mijn vermoeden alleen maar bevestigd...

volgende maand komt een spectralis in m'n favoriete synthshop binnen
ik zal er zeker eens mee spelen...
en bevalt ie mij, dan koop ik hem...it's all in the game...

thx voor alle comments

Je vermoeden wordt verder helemaal niet bevestigd, die ontwikkelaar is nooit van het project af geweest maar akaipro vond het gewoon niet boeiend genoeg om er meer mensen en resources op te zetten.

Denk je bovendien echt dat akaipro steun zou krijgen van akai als ze financieel in het nauw waren gekomen? Je hebt er duidelijk geen idee van hoe grote bedrijven opereren. Het boeit akai geen kont of akaipro overleeft of niet....als die tak geld kost stoten ze hem liever af. Belangen en politiek binnen een organisatie zijn vaker onlogisch dan logisch.

Ik snap overigens niet waar je je druk om maakt.....er zijn hele verzamelingen kleine bedrijven waar vele mensen producten van kopen. Als het misloopt dan loopt het mis........dat kan bij elk bedrijf gebeuren, kijk maar naar Waldorf.

Het staat me echter tegen dat je hier even komt rondbazuinen alsof je weet hoe alles in zijn werk gaat en wat er gebeurd als Andreas besluit uit het project te stappen. Hij is niet de enige Assembler programeur ter wereld hoor!

Doomsday scenario's als deze zit een bedrijf als Radikal echt niet op te wachten. Zeker niet omdat er geen enkele aanleiding toe is!

Origineel geplaatst door Acidfever

Het staat me echter tegen dat je hier even komt rondbazuinen alsof je weet hoe alles in zijn werk gaat en wat er gebeurd als Andreas besluit uit het project te stappen.

Ik kom hier niet rondbazuinen hoe alles in z'n werk gaat. Ik weet niks over hoe alles in z'n werk gaat. Ik kan enkel maar mijn vrees voor bepaalde scenario's uiten en de eventuele gevolgen voor een persoonlijke investering van 2000euro!

De reactie die je hebt op m'n vermoedens lijkt te zijn gebaseerd op dezelfde vrees, maar dan eerder van iemand die reeds investeerde en hoopt op een goede afloop.

Hoop doet leven.
Doet ie et of doet ie et niet:duivels:

Sorry, maar wind je niet op.
In Libanon kan het ze geen reet schelen of die spectralis nu wel of niet van de grond zal komen.
Everything in it's perspective please.

Ik kom hier niet rondbazuinen hoe alles in z'n werk gaat. Ik weet niks over hoe alles in z'n werk gaat. Ik kan enkel maar mijn vrees voor bepaalde scenario's uiten en de eventuele gevolgen voor een persoonlijke investering van 2000euro!

De reactie die je hebt op m'n vermoedens lijkt te zijn gebaseerd op dezelfde vrees, maar dan eerder van iemand die reeds investeerde en hoopt op een goede afloop.

Hoop doet leven.
Doet ie et of doet ie et niet:duivels:

Sorry, maar wind je niet op.
In Libanon kan het ze geen reet schelen of die spectralis nu wel of niet van de grond zal komen.
Everything in it's perspective please.

Ik wind me helemaal niet op en heb het volste vertrouwen dat de Spectralis v1.0 gaat halen. Meer dan dat ik vertrouwens heb dat de mpc4000 ooit bugvrij wordt.

Gaat mij er alleen om dat jij opeens wist hoe alles werkte terwijl je nog niet eens de moeite hebt genomen om met Joerg te mailen over dit onderwerp.

Back