C-Sound

ano220424

in de ban
in de ban
Wie C-sound kent in in C++ de codes kan schrijven weet dat dit zowat het krachtigste softsynth systeem is dat er op de wereld bestaat.

Re: C-Sound

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wie C-sound kent in in C++ de codes kan schrijven weet dat dit zowat het krachtigste softsynth systeem is dat er op de wereld bestaat.

Waarom zou je in C++ programmeren als je ook gewoon orchestra en score filles kunt maken? C-Sound is trouwens wel krachtig, maar ook verschrikkelijk bewerkelijk.

Laatst gewijzigd:
C++/Java etc doe ik al op m'n werk. Heb geen zin om dat nog met m'n muziek te doen.

Gebruik liever hardware en software die intiutief werkt en je veel meer met je gevoel dat met techniek bezig bent.

Kortom:
C-sounds is voor nerds.

pfffrt...

pfffrt...

Origineel geplaatst door fuse
C++/Java etc doe ik al op m'n werk. Heb geen zin om dat nog met m'n muziek te doen.

Gebruik liever hardware en software die intiutief werkt en je veel meer met je gevoel dat met techniek bezig bent.

Kortom:
C-sounds is voor nerds.

Wat een onzin. Muziek gaat niet over techniek, maar om de klanken die worden geproduceerd. CSound is een prima manier om dat te bewerkstelligen, als je zin hebt om de noodzakelijke tijd en moeite erin te steken.

Om CSound te gebruiken hoef je niet in C++ te programmeren, maar kun je gewoon gebruik maken van het taaltje om orchestra's en scores te maken. Ik ben trouwens zelf C++, Smalltalk en Java programmeur, maar heb er geen bezwaar tegen om voor mijn muziek wat programmaatjes te schrijven. Het is toch weer anders dan de zoveelste kantoor- of web-applicatie. Als je echt zo'n hekel hebt aan programmeren, waarom zoek je dan geen andere baan? :fuckoff:

Ik vind het verder nogal idioot om gebruikers van een bepaalde tool als "nerds" af te schilderen. Wie bepaalt dat? Zijn TB-303 gebruikers nerds omdat ze zo'n oude tool gebruiken? Zijn bassisten (zoals ik) nerds, omdat ze ook hun tijd en energie in gitaar hadden kunnen steken? Zijn Atari-gebruikers nerds, omdat Cubase tegenwoordig ook prima draait op Mac en Windows?

Thx Kat... volledig mee eens.

Mijn baan bestaat grotendeels uit coding, en soms duik ik
's avonds ook nog ff in het coden voor een stukje muziek
software... Aan de andere kant zijn er ook dagen dat ik er
absoluut geen zin in heb, en lekker aan knopjes wil draaien!

Vergeet niet dat wij, synthfreaks voor een heel aantal mensen
sowieso nerds zijn :)
Sommige mensen kijken verbaasd naar ons, sommigen
verwonderd, anderen in ongeloof, en anderen bevooroordeeld.
Weinigen kijken bewonderend, omdat ze onze kick niet
begrijpen! Het enige waar ze enigszins iets van kunnen
bevatten is het maken van muziek..., maar van het moment
dat je over oude analoge bakken begint te spreken, zien zij
de 'nerd-aura' vanzelf om ons schijnen :)

Anyway, wij weten heel goed wat we leuk vinden, en waarom,
dus laten we dat respecteren!

Mvg.

CoolRunning

Het leuke van CSOUND is dat je alles kan plannen en programmeren. Flexibel, geen beperkingen. Misschienis het bij velen niet erg populair, omdat je precies moet weten wat voor geluid je wilt maken, van te voren, en dan dat geluid programmeren in die 2 venstertjes.
De programmeertaal die er bij zit vind ik nogal omslachtig en primitief, het lijkt een soort allegaartje te zijn van diverse talen.
Misschien is er veel ervaring/vakkennis nodig voordat je zo'n programma goed kunt gebruiken?

Jullie gaan er volgens mij vanuit dat de term nerds een negatieve lading heeft. Zelf zie ik dat niet zo.

En programmeren vind ik ook helemaal niet erg, anders was ik wel fietsenmaker of weet ik het geworden.
Maar tijdens het muziek maken wil ik gewoon met de muziek bezig zijn. En ik vind CSound gewoon niet fijn werken.
Ik wil de ideeen die ik heb meteen in geluid kunnen omzetten. En dat is me met CSound nog nooit gelukt.
Maar wie weet dat dit in de toekomst wel lukt.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

De programmeertaal die er bij zit vind ik nogal omslachtig en primitief, het lijkt een soort allegaartje te zijn van diverse talen.

De programeertaal bij CSound vind ik eigenlijk volstrekt achterlijk, wat de hoofdreden is dat ik me er niet zo in heb verdiept. Het is geloof ik een variant op aanverwante talen uit het begin van de jaren 70 en echt niet meer van deze tijd. Types die afhangen van de beginletter van hun naam? Parameters die 'p1', 'p2' enz. heten? Kom op zeg... :stupid

Ik snap verder ook niet waarom die Wavetable-functies bij de score zitten en niet bij de orchestra, wat logischer is.

Ik denk dat een ervaren programmeur er zelfs meer moeite mee zal hebben, omdat hij gewend is aan wat betere structuren. Een beginner neemt gewoon alles voor lief en begint met klooien ... :koffie:

en wat dachten jullie dan van max/msp werkt echt behoorlijk goed en je kan er de meest waanzinnige dingen mee doenmax site

Origineel geplaatst door EDP
en wat dachten jullie dan van max/msp

Tja, alleen beschikbaar op de Mac, commercieel en ik denk dat CSound nog steeds krachtiger is. De grafische interface is echter wel fantastisch....

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

Tja, alleen beschikbaar op de Mac, commercieel en ik denk dat CSound nog steeds krachtiger is. De grafische interface is echter wel fantastisch....

eind december (dit jaar) is een pc versie geplaned.(eindelijk):biertje:

mwoah....

mwoah....

Ik heb er nu een tijdje zelf mee zitten en klooien.... en dat taaltje begin ik nu een beetje te snappen. Achter die rare commando's zit echt een berg van mogelijkheden, die ik eens op m'n gemakje ga onderzoeken.

Misschien kom ik over een paar maanden wel met een CSound-compositie... of in ieder geval iets met veel CSound geluiden ....

Back