Hardware gaat toch boven software!?

Bass

Gepokt en gemazeld
..Ik hoor zoveel mensen bezig zijn met Reaktor, Absynth enz. enz...

...Terwijl ik persoonlijk het liefst knoppen draai aan mijn Nova of Jp8000!!

Ik sequence alles ook gewoon met een Atari 1040 met Cubase of Alesis MMT8 ;..perfecte timing en nooit vastlopers!Ik gebruik mn PC alleen om mn muziek op te nemen.

Sounds en muziek maken met de PC is leuk maar geef mij maar ECHTE synths met knoppen en toetsen etc...!

Wat iz jullie mening hierover???

Re: Hardware gaat toch boven software!?

Origineel geplaatst door Bass
Sounds en muziek maken met de PC is leuk maar geef mij maar ECHTE synths met knoppen en toetsen etc...!

Op mijn PC zitten ook knoppen en toetsen. 8P

tis maar net wat je lekker vindt, gewend bent of kan dokken....

ik zelf prefereer hardware,...

knoppen!

:{

hhhhhm knoppen zijn idd voor mij veel beter... maar dat is voor mij natuurlijk! Andere kunnen heel goed een andere mening hebben. :)

ik hou t bij hardware, maar dit heeft vooral te maken met persoonlijke smaak. Kansloze discussie overbodig

Ik ben absoluut voorstander van software!!! Software roeleert boven alles. Ik heb zelf geen synthesizer met 100+ knoppen. Mijn toetsenbord komt daar ver boven! :)
Vooral AcidPro 3.0 is zoooooooo gaaf. Als ik niet in geldnood zat zou ik hem nooit, maar dan ook nooit wegdoen. Niemand 30 eurootjes ervoor over??? :P

Hier zijn al zoveel discussies over geweest.

En telkens komt er uit dat het een kwestie van smaak is en dat bepaalde mensen te veel aan bepaalde vooroordelen vast blijven kleven.

Origineel geplaatst door fuse

En telkens komt er uit dat het een kwestie van smaak is en dat bepaalde mensen te veel aan bepaalde vooroordelen vast blijven kleven.

Dit is inderdaad een straatje zonder einde...software en hardware vullen elkaar perfect aan...om te filteren, ADSR-en of om live te spelen gaat er volgens mij niks boven hardware...

en om samples te choppen en te 'recyclen' gaat er niks boven software...

dus gebruik voor elk doeleinde wat voor jou het makkelijkst werkt.....logisch eigenlijk

Om echt muziek te maken heb je hardware nodig, al is software wel een leuke aanvulling. Verder ga je met software erg veel van je processor vragen maar ja..... die worden natuurlijk wel constant beter en sneller. Voorlopig denk ik toch......HARDWARE!

Origineel geplaatst door Supernova
Om echt muziek te maken heb je hardware nodig....

Dit soort vooroordelen heb ik het dus over.

En ja software draait op hardware ja. Maar het is heel goed mogelijk om met alleen een computer en een keyboardje goede muziek te maken. Of je dat nou prettig vindt werken of niet.
Als je dat niet onderkend is het idd jouw 'probleem'.

Tja Fuse, vooroordelen of niet, voor mij geld maar één ding: overzichtelijkheid.
Zoals vaker gezegd, ik vind het erg onoverzichtelijk om op een monitor bijvoorbeeld Cubase, 2 softplugs, het mengpaneel, etc. te projecteren. Bij hardware kijk ik gewoon naar het desbetreffende apparaat...

met hardware heb je meer contact met de muziek, een echte synth kan ook heel veel inspiratie geven alleen al qua uiterlijk. software kan veel... soms zo veel dat de creativiteit er op achteruit gaat. ook is de interface niet alles qua software synth... lamme armen van het muizen etc komt daar ook nog bij...
6 trak zegt: absoluut HW

he je kunt je softsynths toch hardwarematig tweaken er zijn vele midikeyboards te krijgen controlfreaks enz ik vind vaak softsynths als reason en rebirth zo veel meer een handson gevoel geven als cubase + hardware kan ik vind het wel kut dat de reason mijn hw niet kan aansturen
ik ga echt voor de combinatie ik vind wel dat hw nog steeds veel beter klinkt

gl:kawai k4 yamaha rm1x cs1x roland sh32 reason rebirth cubase gibson lp studio yamaha bb4

Back