Emagic AMT8 --> SX 2.2. midi latency ?!?

Hoi,

ik heb een probleem met mijn Emagic AMT8 icm Cubase SX 2.2.

dit is mijn setup:

P4 1.8
1024 MB
M-Audio Delta 1010 (10in/10out/midi in/out)
Emagic AMT8 connected with USB
Access Virus B
Roland JP8000
Cubase SX 2.2.039
Geen extra software or plugins
All latest drivers.

Als ik een hardware synth via mijn AMT8 aansluit dan heb ik midi latency in Cubase. Als ik dezelfde synth aansluit via de midi in/out van de M-Audio Delta1010 dan is de timing perfect !

Het lijkt erop dat de Emagic amt8 niet goed werkt icm Cubase SX 2.2 ??? klopt dit of doe ik iets verkeerd ?

Ik had dit probleem pas ook. Toen ik een andere Asio driver installeerde was het probleem verholpen.
Kijk eens op http://www.asio4all.com/

Origineel geplaatst door Synthy
Ik had dit probleem pas ook. Toen ik een andere Asio driver installeerde was het probleem verholpen.
Kijk eens op http://www.asio4all.com/

dit is echt flauwekul. Een M-audio kaart heeft vanzichzelf prima ASIO drivers. asio4all is grappig als je je onboard geluidskaart met minder latency wil gebruiken, maar in plaats van de drivers van m-audio is echt niet aan te raden. Overigens is het probleem ook helemaal niet de m-audio, maar de midi via de amt gaat als ik het goed begrijp...
Een amt werkt wel gewoon met cubase, maar in principe werkt een midex (3 of 8) beter (al zijn er vast ook genoeg mensen die naar tevredenheid cubase met een amt combineren), aangezien die bedoeld zijn om met cubase te werken en een amt meer voor logic is.

Origineel geplaatst door Hazes
..
Een amt werkt wel gewoon met cubase, maar in principe werkt een midex (3 of 8) beter (al zijn er vast ook genoeg mensen die naar tevredenheid cubase met een amt combineren), aangezien die bedoeld zijn om met cubase te werken en een amt meer voor logic is.

Dat ASIO verhaal heb ik ook maar niet geprobeert. Ik heb net de AMT8 via serieel (RS323 volgens mij) aangesloten ipv USB en nu is de timing volgens mij wel goed..... zal het de hele week gaan testen :geslaagd:

Klopt, ik heb zelf hetzelfde probleem gehad, was bij mij ook opgelost door hem serieel aan te sluiten. Dan doet ie het perfect!

Jullie zullen wel gelijk hebben, bij werkte het (ik had mijn stoffige apparatuur weer ens tevoorschijn gehaald).
Had al de grootste moeite om de AMT door XP te laten herkennen (geen specifieke drivers voor XP) :stupid
Zal ook eens proberen hem via serieel aan te sluiten, want waarschijnlijk was dat ook bij mij het echte probleem.
Weer wat geleerd :geslaagd:

Origineel geplaatst door djtt
Klopt, ik heb zelf hetzelfde probleem gehad, was bij mij ook opgelost door hem serieel aan te sluiten. Dan doet ie het perfect!

het lijkt er inderdaad op dat dat de oplossing is. MAAR zit er op de nieuwe computers nog wel een seriele aansluiting ?

Voorlopig nog wel, maar hoe lang dit nog het geval zal zijn......:confused:

Origineel geplaatst door shiftr
ik had ook enorme midi problemen met mijn emagic 2|6,... die lossen ook op als ik de asio4all drivers daarvoor gebruik ipv de eigen asio drivers

ja, maar een asio 4all driver doet niets voor je amt8 en daar zat het probleem... :geslaagd:

Yep, heb ik ook net geleerd ;) :D

Origineel geplaatst door Hazes
ja, maar een asio 4all driver doet niets voor je amt8 en daar zat het probleem... :geslaagd:

bij mij komt de midi ook niet uit de emi 2|6 maar uit mijn midisport 2x2 of uit mijn BCR2000,.... je asiodrivers beinvloeden op de een of andere manier wel je miditiming omdat cubase dat samen strak probeert te houden. zo kunnen slechte asio drivers van je geluidskaart dus je midi door de war gooien,... dat is iig mijn ervaring.

Back