Dj gear anno 2006

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

coldfusion

Nieuwkomer
:maffia:

Goeie middag iedereen

Ik loop er over te denken om dj gear aan te schaffen... de vraag is natuur wat?
Ik bedoel we leven in 2006... is vinyl nog de standaard of kan ik met een gerust hart met een laptop met 2 geluidskaarten op stap? of cd's of .....

Iedereen die me meer kan vertellen laat jullie gaan!
ik kan alle advies gebruiken:
-hardware
-software
en andere toebehoren

Mocht dit topic niet op de juiste plaats staan kan je het dan verplaatsen voor me *D

Dank u

...staat niet alleen op de verkeerde plaats, maar volgens mij op de verkeerde site...:D

{flauw modus}

volgens mij woon jij op een ruime zolderkamer bij je ouders thuis, en als ik het goed heb komt je moeder nu de trap op om een kopje thee met wat koekjes te brengen. Terwijl je lekker achterover leunt met je voeten op het bureau...

:doei:

Wat ik weet is dat veel Dj's op deze jongens overstappen.
cdj1000.gif

Je draait met Cd's maar is net of je met een turntable draait, dus minder gedoe met al die platen sjouwen.

De beste muziek komt nog steeds op vinyl uit, punt. CD's zijn voor mietjes. :D

{/oming flauwe tranga modus}

Ik ging een xtje draaien he...vet stoer je weet toch..met cd's.
dus ik heel stoer van ...kijk mij stoer draaien weetje wel.
maar toen kwam er dus zo'n chickie kijken mangz....ze zei damnz jij bent echt stom met je cd's
dus toen he...zei ik meisje kom over 5min terug weetje wel. Ik snel vinyl dr in mixen.
komt die chick terug zoals ik tegen dr zei. wow jij bent echt vet cool man ...zei ze zo. dus toen is ze na afloop met
mij mee naar huis gekomen....je weet toch, vinyl dj power gekken.
ik drop die shit dus he.

Vinyl vind ik ook nog steeds doper.

En heb je der geneukt? :D

Maar gelijk een vraagje, ik wil wat scratchen en het gelijk opnemen op de pc. Welke niet te dure turntable is daarvoor goed?

Origineel geplaatst door Afiso
Maar gelijk een vraagje, ik wil wat scratchen en het gelijk opnemen op de pc. Welke niet te dure turntable is daarvoor goed?

Tweedehands Technics SL's. Of je kunt Vestax PDX2000 of iets van diezelfde familie overwegen.

En vooral ook vinyl blijven kopen, dan ben je ook stoer. :D

vinyl als die hard dj is nog steeds zeer gangbaar.
Tegenwoordig is het zeker geen schande om alleen nog maar met cd`s te mixen. (voor thuis zijn de Pioneer cdj-800`s eigenlijk de beste keus. Betaalbaar en goed).
Laptop...... op zich ideaal als opslagmedium, maar het draaien ermee is een totaal andere feeling, te veel knopjes gedruk naar mijn mening. Misschien met een degelijke controller erbij.
In combi met live set is de laptop natuurlijk perfect.

Waarom niet het beste van beide werelden. Tijdens mijn verblijf een paar weken geleden in de VS heb ik eigenlijk niets anders gezien als DJ's die met Technics 1200's en speciale vinylschijven mp3'tjes (oid) op hun Apple laptops mixten. En aangezien het de VS is werd er vrijwel alleen R&B/hip-hop gedraaid met de nodige heftige scratchpartijen tussendoor en het klonk net als vinyl. Dus ook geschikt voor degenen die met 3 2-euromunten op het element scratchen. Stanton heeft zo'n set.

Eigenlijk best wel iets voor te zeggen, alleen een laptop (+evt. externe harde schijf) ipv je een hernia te tillen aan al die 12"-es. En er toch cool uitzien door achter de 1200's te staan. :)

Bericht door een moderator:
Sorry, maar dit forum is niet bedoeld voor DJ Gear en aanverwante discussies.
Er zijn genoeg andere sites om hier over in discussie te gaan...
Ik sluit deze topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back