Welk Keyboard?

Je moet ze even aanraken om te voelen welke je het lekkerste vindt spelen. Naar mijn mening heeft de Edirol (Roland) een beter klavier.

Origineel geplaatst door FrankH
Je moet ze even aanraken om te voelen welke je het lekkerste vindt spelen. Naar mijn mening heeft de Edirol (Roland) een beter klavier.
Heb ik al gedaan en ze zien en voelen allebei kwalitatief goed aan, maar de axiom iets stroever. Maar gwn algemeen bekeken qwa functies o.a. de betere is...

De vraag is in dat geval, ga je de faders van de Edirol gebruiken of de drumpads van de M-Audio?

Vind jij dan de drumpads beter om een functie aan te geven? Kan je dan eventueel uitleggen waarom? zo kan ik misschien nog wat bijleren...

Drumpads zijn om op te drummen. Als je heel creatief bezig wilt zijn dan kun je filters aansturen met de aftertouch pressure dat werkt erg expressief, daarintegen zijn draai en schuifknoppen een stuk preciezer.

Een kwestie van smaak zijn de acht draaiknoppen, de Axiom heeft endless rotary encoders, waar de PCR-M gebruik maakt van potmeters met een begin en een eind. Encoder versus potmeter...

Back