M-Audio Axiom Serie

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed (USB) Midi keyboard voor in mijn Pc, om te gebruiken als Masterkeyboard in Cubase en Reason. Ik heb wat gezocht op het forum en internet, en mij leek de M-Audio Axiom 49 of 61 wel een goede keus, vooral voor de prijs van 300 euro.
http://www.m-audio.com/products/en_us/Axiom49-main.html
Ik kan echter niet veel kritieken over dit keyboard vinden op dit forum. Zijn er mensen die ervaring met dit beestje hebben? Of hebben jullie betere alternatieven qua masterkeyboards met minimaal 49 (semigewogen) toetsen en genoeg Midi knoppen, voor hetzelfde geld?
Alvast bedankt

Hoewel de interface er goed uitziet vind ik het scherm echt iets voor 'mongolen'.
De 3 digits beneden rechts vullen veel te veel ruimte in, en men vraagt zich af waarom..Ik vind de M-Audio/Evolution schermen heel slecht en zou om deze reden nooit een keyboard van hun kopen.
Alternatieven?
Fatar, Korg, Novation.

Laatst gewijzigd:
Ja ik heb nu al een Edirol PCR 30 maar dat is tijdelijk vanwege de gruwelijke aanslag van de toetsen. Hij is ook niet echt van mij, dus ik zoek nu een goed masterkeyboard zodat ik deze weer aan de eigenaar kan overhandigen :). Maar die Edirol dingen zijn me dus te plastiek en goedkoop

Ik schop hem maar even omhoog, maar zijn er al mensen die de axiom serie van M-Audio al hebben uitgeprobeerd of in hun bezit hebben en er een objectief oordeel over kunnen geven, ook gezien de prijs?

Origineel geplaatst door Idioteque
Ik schop hem maar even omhoog, maar zijn er al mensen die de axiom serie van M-Audio al hebben uitgeprobeerd of in hun bezit hebben en er een objectief oordeel over kunnen geven, ook gezien de prijs?

Ik heb m vandaag even getest. Objectief oordelen kan ik niet ;) ,Ik ben nl. gewend aan het klavier van mijn Roland A-90ex. Kort en krachtig: Niet serieus te nemen speelgoed toetsen. 8o)

Ja, die is erg goed. Alleen als plug en play performance keyboard was ik toch aan het overwegen om een axiom erbij te nemen. Heeft wel alle controllers die je zou willen hebben, zit er gelikt uit, usb = powersupply. Maar zijn die toetsen echt onder maat? Of zijn ze te vergelijken met andere plastic keyboards, het lijkt me sterk dat ze minder van kwaliteit zijn dan 'doorsnee' plastic keybords.

blijft een persoonlijk oordeel. Kwestie van uitproberen dus ;)

heb zelf NOGSTEEDS niet de Axiom mogen kietelen, maar ach mocht die afvallen nog genoeg andere spullen op mijn verlanglijst staan. Wellicht al iemand die wat meer te melden heeft over de controllers? Oxygen kwaliteit? Of Evolution prut?

Origineel geplaatst door gremlin23
Inderdaad! EVOLUTION GIGA PRUT!!! :)

Tevredenheid is een functie van de verwachtingen gedeeld door effectieve prestaties...
Beiden subjectieve percepties...
Waar zat het bij jou fout? Ik heb er in ieder geval geen problemen mee :biertje:

Origineel geplaatst door witteredink
Tevredenheid is een functie van de verwachtingen gedeeld door effectieve prestaties...
Beiden subjectieve percepties...
Waar zat het bij jou fout? Ik heb er in ieder geval geen problemen mee :biertje:

Mijn antwoord was inderdaad zeer subjectief :)
Voor mij ligt het probleem in de toetsen. Van alle Midi controllers is Evolution met wat dit betreft (en naar mijn mening) het slechtste! Maar dit is voor de ene persoon minder van belang dan voor de ander. Ik moest ooit een MK-461C voor een vriend verkopen. De keys daarvan waaren nog slechter dan ik mij kon voorstellen
:biertje:

Ik zit zelf ook te denken om de Axiom te kopen wat mij voral ook aanspreekt zijn de triggerpads.

Ik zou ook wel wat meer willen weten van praktijk ervaringen met dit apparaat of
goede alternatieven in deze prijs klasse

Origineel geplaatst door JayK
Ik zit zelf ook te denken om de Axiom te kopen wat mij voral ook aanspreekt zijn de triggerpads.

Ik zou ook wel wat meer willen weten van praktijk ervaringen met dit apparaat of
goede alternatieven in deze prijs klasse

Hoi,

Ik heb zelf een axiom 25 en hij is echt super !!!
De triggerpads zijn echt heel handig, maar heb de keyboard ook nog niet helemaal door, de handleiding ( staat in het engels) is een beetje vaag. Weet nog niet hoe ik de controllers kan bedienen etc.. Ben hem nu aan het uitproberen met Cubase maar kom er nog niet helemaal uit, hij speelt alleen via de triggerpads en niet via de pianotoetsen, dus moet nog ff goed de handleiding doorspitten. Werkte hiervoor met Reason 3.0 en daar deed hij het perfect.

Groet,

Dano

Back