Clicks & kraak in musiq, latency??

Danny S

Nieuwkomer
Hoi Allen.....

Sinds enige tijd heb ik als ik muziek luister clicks & kraak geluiden.....
Het is op een gegeven ogenblik gekomen nadat ik een live mix(dj) wilde opnemen in cool edit pro.
Zelfs daar haperde alles. Ik heb natuurlijk al veel gelezen over drivers(Asio), Latency, Geluidskaart (chip goed afstellen) etc etc..., maar ik heb er niet echt super veel verstand van. Dus voordat ik iets doe....zou ik toch graag wat advice willen hebben......

Pc >> Medion professional comp. Intel pentium 4 CPU 3.00 GHz // kloksnelheid 2,99 GHz , 512 mb
Geluidskaart >> C media AC97 Audio device

wie kan helpen? THANX

Normaal gesproken komt gekraak voor als je latency of buffersize te laag staat afgesteld, maar dat lijkt me sterk dat dit het geval is, gezien een 3 GHz pc ten alle tijden moeiteloos één stereotrack zou moeten kunnen afspelen. Weet je zeker dat je geen instellingen veranderd hebt? Check voor de zekerheid je play/rec buffersize eens in de settings.

Nou...het is al zo erg....dat wanneer ik alle audio bestanden in Windows Media player nu afspeel alles kraakt....ook gewoon een mp3 tje=(

Laatst gewijzigd:
Ik zie dat je een AC97 geluidskaart hebt. Ik neem aan dat dat de interne kaart is van de pc? Verwacht daar geen wonderen van en zeker geen lage latency. Latency heeft niet zozeer iets te maken met de snelheid van je PC alswel het gebruik van de juiste drivers.

je kunt proberen om ASIO4all te installeren. Wellicht dat dit je probleem oplost. Kan natuurlijk niet goed beoordelen wat het probleem is zonder de kraakjes gehoord te hebben. Wellicht kun je een mp3-tje posten?

Bedankt voor alle reakties tot nu toe.........ik moet misschien nog even vermelden dat ik dj ben en dat ik mixjes maak(analoog) en dus digitaal opneem. Tot een paar dgn geleden nergens last van.......ik heb zelfs goede opnames gemaakt echt alwel een paar mixen......en nu dus dit geouwehoer met clicks etc etc...... maar ik heb nog wat ontdekt!!!
Als je in je volumeregeling de meest linker schijf met de cursor op neer beweegt hoort dat dan te kraken?????
die van mij doet dat nl wel!!!
Verder zitten alle kabels etc wel goed aangesloten......
En aan de warmte ligt het ook niet....hij doet het ook als de pc net aan staat....
Instellingen verandert?(hoe doe je dat? en waarvan?).............
Ik heb trouwens real player even opnieuw geinstalleerd, en hij doet het al veel minder dan toen hij met Windows media player bestanden afspeelde.....

Nog meer tips???

oja.... de asio drivers nog niet ge-downed .......vraag: moet ik hem in een speciale map plaatsen of gewoon op C:?

Ik ga nu eerst maar es mijn compu back uppen, opschonen en windows opnieuw installeren......
Daarna zal ik kijken of het nog steeds zo is......

Het kraken en clicken klinkt als happeringen en net zo'n geclick als je digitaal boven de 0 db uitkomt.......
Maar het klopt toch al niet dat die schuif van de volumeregeling zoveel lawaai maakt.....en als ik op het nul punt kom tikt hij gewoon

Back