Als je mij vraagt welk het essentieel verschil is tussen beide platformen (ik werk met beide) kan ik niet anders dan stellen dat de 'clock' van Mac ontzettend veel strakker zit dan die van PC.
Soms lijken sequenses op de PC (P4!) een eigen leven te leiden en hoe je ook pielt in de event editor, loops schijnen altijd weer te verschuiven ten aanzien van geprogrameerde beats. Nooit echt strak dus. En dat ergert mij zo dat ik heb besloten PC te grbruiken als soft-synth station. Ook leuk.
Soms lijken sequenses op de PC (P4!) een eigen leven te leiden en hoe je ook pielt in de event editor, loops schijnen altijd weer te verschuiven ten aanzien van geprogrameerde beats. Nooit echt strak dus. En dat ergert mij zo dat ik heb besloten PC te grbruiken als soft-synth station. Ook leuk.

Het zijn allebei goeie computers
of enige andere rand-apperatuur heb ik kunnen vaststellen hoe een orginele Fruity Loop, geherprogrammeerd op de Mac, maar met dezelfde sounds en loops, toch veel strakker klingt. De timing is gewoon beter op Mac. Het heeft volgens mij te maken met Motorola 128-bit architectuur CPU.
PC ,prima computers het is net waar je de voorkeur aan geeft.