externe synth verschuift(sync probleem)

Ross

Stamgast
Sinds ik weer wat hardware erbij heb gekocht, bemerk ik een probleem met de waldorf pulse.

Bij het starten van een track loopt de pulse gelijk mee met de rest van de song. Na verloop van tijd verschuift deze partij echter, hij komt steeds later.
Vooral bij loopen gebeurt dit na een aantal loops. Na een druk op stop en dan weer play is het weg.

Nou heb ik een parallele motu midi express xt icm cubase sl3.

Mijn vraag is of dit nu aan de pulse ligt. Want ik kan me niet herinneren dat ik met de m1 of andere gear zulke problemen heb gehad.

Typisch is ook het volgende:

Ik gebruik de ozone plugin voor exciter en widening. Als ik dan vervolgens bijvoorbeeld de mastering reverb inschakel, gaat de pulse gelijk uit de maat lopen. Stop en herstart lost het niet op.

De latency wordt wel gecompenseerd voor het vst-gebeuren, maar niet voor de pulse. Ow wacht, kan zijn omdat sl geen delay compensatie heeft voor externe apparatuur... toch?

Maar het steeds verder uit elkaar gaan lopen van de pulse partij mbt de rest is hier denk ik geen gevolg van.

Van de week las ik een post waarin fuse zei dat zoiets verdwijnt als je bv een midex 8 er aan hangt vanwege de timestamp functie. Zou dit mijn probleem oplossen?

p.s. de preset van de pulse heeft geen arp ingeschakeld, anders zou het aan de midiclock kunnen liggen. Aangezien je hem daarmee kan syncen. ik verstuur gewoon note on/off messages die gewoon steeds later aankomen. raar...

Hoop dat iemand hier wat over weet!

ok, ff wat tests gedaan. ook de m1 heeft problemen. de externe apparaten gaan voor lopen ipv achter.

Probleem vindt alleen plaats als ik een stuk loop, voorzover ik gedurende 100 maten heb kunnen ontdekken.

Toch raar, kan iemand het fenomeen verklaren?

Back