XBase 09 sample uitbreiding!!

Het mocht helaas niet baten... =(

Als ik hem weer aanzet na de reset, dan doet hij helemaal niets: niets op de display, geen reactie op de knoppen. Als ik ff wacht en ik zet hem dan weer aan, dan komt de inmiddels bekende "8." weer op het display, en kan ik de XROM weer bedienen, maar verder niets! =(

Iemand nog tips? Of wat oude ROMs liggen?

zwaar klote! Bij mij wordt er ook zo'n kitje geplaatst, als dat maar goed gaat :erm:

zijn die roms niet te koop?

hoeveel zouden ze kosten, is die kit wel betrouwbaar :confused:

Ik heb nu ook de xrom er in laten zitten en heb ook problemen.
Ik zie ook de bekende 8, de perf mode doet het niet, step 1 en step 9 zijn niet te activeren of uit te schakelen, start knop doet niets, midi in is dood en wellicht nog wat maar daar moet ik dan nog achter komen :(

Een lekker ruk avontuur dus die expansion!!!!

mischien er weer uit slopen en hopen dat de xbase het weer normaal doet want zo'n rom gaat niet zomaar kapot, heeft toch echt wel iets te maken met die xrom!! ja toch? niet dan?

en hoe kom je inderdaad aan die roms!

Save Our Souls

Laatst gewijzigd:
Ik heb wel eens nieuwe eproms (OS2.09) bij Jomox zelf gekocht samen met 3 draaiknoppen. Ik heb ze toen gewoon gemailed en besteld. Dat ging toen prima, maar ik heb ze inmiddels ook verschillende keren gemailed ivm de niet goed werkende druktoetsen en daar heb ik nooit meer een reactie op gekregen.
Ik heb die oude eproms ook nog liggen maar wil die eigenlijk niet kwijt omdat ik de kit ook nog wil inbouwen al twijfel ik daar nu wel aan. Maar je kunt die eproms er gewoon uithalen toch, moet je alleen iemand vinden die ze kan kopieren.

dus...

Eindelijk...eindelijk...eindelijk... doet'ie het! YES!

Ik heb de nieuwe ROM's geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten... Toen maar weer contact gezocht met Kaspar. Hij bood -heel vriendelijk- aan om de unit tegen kostprijs te maken. Zo gezegd zo geziegiedaan... Door omstandigheden (drukdrukdruk) heb ik het hier nog een maandje of 3 laten liggen, maar toen het eenmaal op weg naar Zwitserland was, was het ook weer binnen twee weken weer terug... dit maal omdat de juiste papieren er niet bij zaten, en de unit dus Zwitserland niet in kon... :(
Maar goed, opnieuw opgestuurd, ditmaal mét de juiste documenten, et voila! Twee maanden later heb ik mijn schatje weer terug! :D
Maar helaas... =( hij doet het niet! Hij start wel op, de BD doet het, de SD doet het... maar geen HH!! de XROM doet het ook niet... =(
De unit ff opengemaakt, en nu blijkt de XROM module losgeraakt tijdens transport... Hier en daar bleken ook nog wat pinnetjes afgebroken, dus die moest ik ook nog ff solderen... al met al na twee uurtjes bakken deed ze het weer helemaal! YES! :biertje:
nu alleen nog tijd vinden om er een beetje mee te kunnen spelen en de nieuwe mogelijkheden te ontdekken...

Hieronder wat footootjes om de feestvreugde te verhogen...

1. de XROM PCB, bijna klaar:

Attachments

• xrom_board.jpg
    xrom_board.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 156
2. de LED's aan de binnenkant... (de groene om te zien dat de XROM een signaal krijgt, de twee rode om het banknummer van de XROM aan te geven (binair!))

Attachments

• xrom_leds_inside.jpg
    xrom_leds_inside.jpg
    24,3 KB · Bekeken: 147
Origineel geplaatst door Ro9
Eurrhm , is dit vandaag de dag nog te realiseren , wil mn Xbase ook wel upgraden:D

dat moet wel lukken, ik heb nog zo'n kant en klaar ding liggen.
in eerste instantie werkete het allemaal niet maar bleek aan de xbase te liggen die ik hier op het forum had gekocht, beetje afgeracht zeg maar ;)

later in een ander gebouwd en dat werkte prima, erg te gek byzuhway.

maar ik heb op een gegeven moment een airbase gekocht en de xbase weg gedaan (de volgende eigenaar wilde de xbase in originele staat hebben), ik wilde toch die xtra stemmen hebben.

mocht je intresse hebben pb me maar, ligt hier maar te liggen :)

Back