China weet het ook niet meer

KNARPH

Stamgast
Hey guys,
Ik heb op 6 januari jongstleden een BQ10 sequencer van Behringer besteld en betaald en kreeg te horen dat het ding half maart binnen zou zijn en naar mij opgestuurd zou worden. Half maart kwam en ging en ik besloot eens poolshoogte te gaan nemen.
Ik kreeg te horen dat door de oorlog het ding nog niet binnen was maar binnen een paar weken opgestuurd zou worden. Eind april dus.
April kwam en ging en dat was voor mij reden om weer eens te gaan bellen met de firma MUSIC STORE prof en dit keer waren ze zo eerlijk om toe te geven dat ze niet konden vertellen wanneer ik m'n sequencer zou krijgen maar het kon best wel eens nog een half jaar gaan duren (november dus)
Ik heb even gedacht om dan maar zelf de Hormuz Strait stiekum even open en dicht te doen maar het gezonde verstand van m'n meissie overtuigde mij ervan dat dit om meerdere redenen niet slim zou zijn.
Nou, als het even tegenzit heb ik dus een jaar moeten wachten op mijn aanwinst en ik vraag me af of ik de enige binnen het forum ben die hiermee te kampen heeft.
Iemand?

OIP-2989747628.jpg

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet hoor, maar van China naar Europa kom je niet door de straat van Hormuz, niet eens in de buurt. Rode zee en Suezkanaal zijn gewoon open, en om Afrika heenvaren kost ook geen half jaar extra.

naja, op de site staat nu, 16/08/2026. Maar kan dus ook later worden.

Misschien is er nog n bug te verhelpen eerst… dan weten verkopers niks

151 €
All prices incl. VAT
Available in several months

Behringer BQ-10​

Behringer BQ-10
info van Thomann
-------------

Geschatte leverdatum is: 9 November 2026

zegt gear for music

ik zou gewoon geld terugvragen.

Dit is helaas niet ongewoon bij Behringer. Iets wordt met veel bombarie aangekondigd, op de 1 of andere manier krijgen 10 mensen wél een exemplaar geleverd, maar vervolgens duurt het maanden voordat er op schaal geleverd wordt.
Het waarom krijgen we nooit te horen. Supply chain issues? Bugje gevonden wat eerst nog moet worden opgelost? Andere modellen krijgen voorrang? Alleen Uli weet het.

Hey guys,
Ik heb op 6 januari jongstleden een BQ10 sequencer van Behringer besteld en betaald en kreeg te horen dat het ding half maart binnen zou zijn en naar mij opgestuurd zou worden. Half maart kwam en ging en ik besloot eens poolshoogte te gaan nemen.
Ik kreeg te horen dat door de oorlog het ding nog niet binnen was maar binnen een paar weken opgestuurd zou worden. Eind april dus.
April kwam en ging en dat was voor mij reden om weer eens te gaan bellen met de firma MUSIC STORE prof en dit keer waren ze zo eerlijk om toe te geven dat ze niet konden vertellen wanneer ik m'n sequencer zou krijgen maar het kon best wel eens nog een half jaar gaan duren (november dus)
Ik heb even gedacht om dan maar zelf de Hormuz Strait stiekum even open en dicht te doen maar het gezonde verstand van m'n meissie overtuigde mij ervan dat dit om meerdere redenen niet slim zou zijn.
Nou, als het even tegenzit heb ik dus een jaar moeten wachten op mijn aanwinst en ik vraag me af of ik de enige binnen het forum ben die hiermee te kampen heeft.
Iemand?

Bekijk bijlage 3873291
Heb je al betaald?

Dit is helaas niet ongewoon bij Behringer. Iets wordt met veel bombarie aangekondigd, op de 1 of andere manier krijgen 10 mensen wél een exemplaar geleverd, maar vervolgens duurt het maanden voordat er op schaal geleverd wordt.
Het waarom krijgen we nooit te horen. Supply chain issues? Bugje gevonden wat eerst nog moet worden opgelost? Andere modellen krijgen voorrang? Alleen Uli weet het.
Aankondigen door de fabrikant is één. Iets op de webshop te koop aanbieden is twee. Kijk, heel simpel. Als Music Store het geld al binnen heeft, is het wel lekker voor de cashflow.

Aankondigen door de fabrikant is één. Iets op de webshop te koop aanbieden is twee. Kijk, heel simpel. Als Music Store het geld al binnen heeft, is het wel lekker voor de cashflow.
Daarom ga soms liever naar winkel zelf zo als Bax-shop of tonecontrol en ga daarna wel de stad in om een gezellige dag nog veder te maken!
Ik koop bij zulke hoge bedragen nooit iets vooruit zonde van me geld!
Morgen kan ik wel dood zijn of situatie is op eens anders maar dan kan ik niet bij het geld dan heeft die winkel het en niet ik.

Ik heb een paar keer niet voorraadige B producten besteld. Ik ga er altijd maar vanuit dat het 6-12 maanden gaat duren.

Ik weet niet hoor, maar van China naar Europa kom je niet door de straat van Hormuz, niet eens in de buurt. Rode zee en Suezkanaal zijn gewoon open, en om Afrika heenvaren kost ook geen half jaar extra.
Nou, jouw bloemkool met een papje is ook niet door de straat gegaan maar is toch 50% in prijs gestegen.
Ik bedoel dat alles gerelateerd is aan de prijs van olie en alles stijgt dus vrolijk mee. Ik geloof dat de prijs per barrel voor de oorlog iets van $80 was en nu dankzij de blokkade ruim $150 per barrel is geworden hetgeen op alle prijzen van invloed is. En het lullige is dat zolang Trump aan de macht is en Israel nog bestaat, er maar bitter weinig kans is op verbetering op weg naar een normalisering van de vroegere status quo.

Proef ik hier een klein likje zurig sarcasme door de mayo?
Nou, bedankt dan maar.
Denk ik...
Backstory hier ... maar bij annuleren pre/backorder zal het wel loslopen

Nou, jouw bloemkool met een papje is ook niet door de straat gegaan maar is toch 50% in prijs gestegen.
Ik bedoel dat alles gerelateerd is aan de prijs van olie en alles stijgt dus vrolijk mee. Ik geloof dat de prijs per barrel voor de oorlog iets van $80 was en nu dankzij de blokkade ruim $150 per barrel is geworden hetgeen op alle prijzen van invloed is. En het lullige is dat zolang Trump aan de macht is en Israel nog bestaat, er maar bitter weinig kans is op verbetering op weg naar een normalisering van de vroegere status quo.
En vergeet niet dat er ook gas installatie kapot zijn.
Bij gas komt namelijk helium bij vrij en daar koelen ze kerncentrales en MRI scanners mee.
Om kunstmest te kunnen maken heb je ook veel gas voor nodig!
En dat alles zorgt er voor dat de prijs heel erg opdrijft en economen hebben het over 8% inflatie.
Ik ben benieuwd hoe de prijs in verhouding volgend jaar er uit gaat zien een keer moet alles door berekend worden als de nieuwe voorraden moeten inkopen.
Enige die hier goed geld mee verdienen zijn grote oliebedrijven zo als shell.

Niet direct een antwoord op jouw vraag.. maar als iemand het weet, dan is het de Chinees om de hoek wel.. voor zover ik daar (in opdracht) product heb gekocht zijn de prijzen daar het hele jaar gelijk geweest en zeker niet 50% gestegen in vergelijk met de jaren daarvoor..

Wat betreft de bloemkool. Sommige planten groeien niet als het koud is en als de dagen kort zijn en er ook minder zonlicht is, net zoals een zonnepaneel nauwelijks energie levert. Zo'n plantje heeft hoogtij zomer ongeveer 2 en halve maand nodig om via Fotosynthese tot het product te groeien wat je in de schappen ziet. Wist je bv dat de bloemkool die niet geïmporteerd is, ofwel in Nederland geteeld is, vorig jaar zomer als plantje in de grond is gezet? Dat is een groeiprocess van ongeveer 9 maanden. En dan is het nog maar de vraag of de temperaturen niet teveel dalen. Te lange tijd beneden de -10 kan het plantje niet tegen en gaat ie dood. Maar geef het een maandje ofzo ende bloemkolen zijn er weer in overvloed, en tegen 50% korting te krijgen. :D MAW, de zon gaat vast en zeker weer schijnen.. :)

Laatst gewijzigd:
Back