• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Waldorf Microwave 1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

4-Tek

Overjarig lid
Nadat er 2 mensen hebben afgehaakt. Heb ik hier nog steeds een Waldorf Microwave I te koop staan.

Even voor de mensen die hem nog niet kennen. Het is een 8 stemmige synth met digitale wavetable oscilatoren. En 8 brute analoge filters. Hij heeft 6 uitgangen zodat je alle geluiden los je mixer in kan sturen.

Verder heb ik er nog 2 kaartjes bij met presets van Rob Papen (hoi Rob) en van Dave Gould.

Deze bruutigheid kan van jou zijn voor het luttele bedrag van 500 euro's

Is er nou echt niemand geinteresseerd in deze synth?

Anders geef ik em aan mn zusje hoor!

Hij is gewoon niet mainstream genoeg. Onbekend is onbemind bij de meesten. Heeft voordelen en nadelen.

Maar goed: dit synthje is zo mooi dat ie je sound mee gaat bepalen.

Mijn eeuwige probleem verhinderd mij van aanschaf :(

Mijn eeuwige probleem verhinderd mij van aanschaf :(

Het is inderdaad een heeel heel mooi dingetje... maar zonder geld kan je niets kopen...

Origineel geplaatst door nick nova
Hij is gewoon niet mainstream genoeg. Onbekend is onbemind bij de meesten. Heeft voordelen en nadelen.

het lijkt me toch niet dat de meeste mensen hier alleen maar mainstream synths kopen. Integendeel, als ik alle gearlists zo eens bekijk.
Maar goed, zoals gebruikelijk, ik zou hem graag willen maar ik heb voorlopig geen geld meer te makken dus....

Ik heb er al een. Zoals vaker gezegd, ik kan hem iedereen aanraden. Jammer genoeg weten mensen deze niet zo snel te waarderen vanwege de interface. Iedereen wil tegenwoordig persee 47 draaiknoppen.

Kan ik overigens niet je Rob Papen kaartje overnemen? De Microwave zelf overnemen is even geen optie aangezien ik nog even een "eurorug" nodig heb voor m'n vliegticket. :)
PB maar als je dat kaartje kwijt wilt, D. Gould heb ik al...

nick vertel eens over dat verschil tussen de mw1 en de mw2...en als je dan toch bezig bent, kun je me dan misschien ook wat vertellen over het verschil met de micro q....en over het, wat jezelf zei, lastige programmeren van de mw1???

zit erover te denken iets in deze richting aan te schaffen....

Ik heb ooit een microwave II gehad.. en dat ding beviel me niet zo.. te weinig hands-on controle.. en tja.. digitale filters..

Toendertijd wist ik nog niet 10% van wat ik nu van synths afweet.. en ik ben ook al een tijdje (latent) op zoek naar een MW I.. het liefst met Access Programmer. Helaas op Ebay net de I misgelopen voor 319 Euro.. grr.. maar goed.. misschien binnenkort meer geluk..

Het verschil in interface tussen mw1 en mw2 zijn de 4 draaiknopjes onder het lcd-schermpje, hetgeen het programmeren wat veraangenaamd, maar daar komt bij dat de mw2 ook weer veel meer functies heeft, dus de interface blijft ruk.

Sounddiver en andere (gratis) editors zijn voor beide machines te downloaden. Ik heb zelf de Access hardware programmer, hetgeen er voor heeft gezorgd dat de mw1 met een lichte voorkeur mijn lievelingssynthje is geworden. Zonder programmer had ik hem bijna weggedaan, simpelweg omdat er gewoon teveel functies onder een knop staan, die je dan moet gaan bewerken met één rode grote knop... Microwaves staan ook bekend om hun heel uitgebreide modulation matrix.

MW1 heeft dus een 24dB analoge lowpassfilter die heel mooi grolt over de bijzonder digitale wavetables. Dit doet hem mooi tussen andere instrumenten uitsteken en ermee versmelten.
Het is een heel karakteristieke klank (check de ppg wave qua sound), die naar ik heb horen zeggen door PA speakers totaal aanslaat bij een wild publiek. Zijn leadklanken zijn niet te versmaden, maar je kan er ook vette bassen en weirde geluiden uit toveren. Ik denk wel dat als je teveel klanken uit de mw1 haalt, dat je dan overdaad krijgt.

De mw2 heeft dus als grote verschil digitale filters (een stuk of 6 waaruit je kan kiezen). Verder zit er een programeerbare arpeggiator op en effecten. Hij heeft ook 2 stemmen meer. Deze klinkt ook wel heel vet hoor, maar iets moderner. Instant goa leads, grave percussie, eigenlijk bijzonder veel echt goeie klanken te maken die ook heerlijk met andere instrumenten samenklinken. Kortom een krachtige scheurmachine waar ik het einde nog niet van heb gezien. Ik spreek wel over de MW xt draaiknoppenvariant. Als je de mw2 koopt, neem dan de xt. Betaal je iets meer, maar is absoluut meer dan de moeite, want die interface is om van te snoepen. BTW mw xt heeft ook audio inputs

De mQ ken ik ni bijzonder goed (paar keer mee geklooid). Deze is meer analoog modelling met standaard digitale oscillators enz. Daarnaast heeft ie enkele wavetables om effe wat extra input te geven, maar dit is vrij weinig, dacht ik. Klinkt ook vet, maar op het eerste zicht lijkt ie me eerder eerder richting trance (en zijn varianten) gepromoot. Hij heeft ook wel een eigen karakter in vgl met de virus ofzo, maar beoogt wel hetzelfde denk ik.

Kortom: waldorf heerst, mijn favorietjes zijn de mw1 en de pulse (ook analoge filter). MW1 creeer je een speciale band mee, mw xt is gewoon een partner in crime. Beide maken ze het publiek wild volgens mij. Ik wilde de xt verkopen, omdat ik twee waldorfs teveel vond, maar nee, het is gewoon ook een topper en ik hou hem voor altijd.

Groetjes,

Het grote verschil tussen de 1 en de 2 is dat de 1 8 analoge filters heeft. De 2 en alles wat daarna komt is volledig digitaal.

De Q en ook de micro Q hebben ook wavetablesynthese aan boord maar ik meen me te herinneren dat je bij die machines geen zelfgemaakte wavetables kan inladen. En deze zijn natuurlijk ook weer volledig digitaal

Het editten van geluiden is idd niet echt makkelijk. Je hebt een matrix met drukknoppen om parameters te kiezen en je kan daarna met een alpha dial waarden veranderen.
Ik gebruikte meestal Sounddiver om geluiden te veranderen. Je kan ook een aantal parameters aan midi controllers toewijzen en die met een externe controller wijzigen voor filtersweeps ed.

Als je em te duur vind kun je dat gewoon zeggen hoor Craz. Dan hoef je niet met dit soort vage hints te komen. Ik wil eventueel best wat van de prijs afhalen als je dat gewoon vraagt.

hmmmm...kijk...daar heb ik wat aan! dank je nick...

heb mijn tg77 geruild tegen een audity2000, gewoon omdat het een wat moderner ding is...kun je altijd weer makkelijker kwijt dan zo'n ouwe moeilijke fm bak...maar die audity is gewoon niet wat ik zoek...dat is verder geen probleem want ik raak hem wel weer kwijt...wat ik dus mis is de feeling die ik heb met mijn nord...zelf geluidjes knutselen en net zolang draaien totdat je iets gevonden hebt waar je wat mee kan...en audity heeft die hands on feeling gewoon niet...

Ik dacht dus aan de microQ omdat ie betaalbaar is, vette geluiden heeft en zo...maar die hands on feeling is belangrijk...zit er zelfs gewoon aan te denken om een nord rack2 aan te schaffen, want ze zijn zo fijn...

maar goed, dank voor de beschijving dus....(wat doet een tweedehands xt tegenwoordig in duitsland???)

M'n MicroQ(R) bevalt me op zich wel goed, gezien de mogelijkheden die 't ding heeft en vooral veelzijdigheid qua klank, van subtiele string tot baggerherrie. 't Valt me op dat de microQ vaak als trancebak word bestempeld en ik vind dat het apparaatje hiermee toch wel erg op de presets beoordeeld en dus tekortgedaan. Als je d'r wat langer achterzit (en dat is wel nodig om d'r iets naar wens uit te krijgen (omdat de presets me totaal niet boeien)) kan je de meest uiteenlopende geluiden er uit toveren.

echter...

...zit ik er wel aan te denken om 'm te ruilen voor een nordrack 2 of virus met een weliswaar minder klankmogelijkheden, (door hun typische rauwere klank) maar met meer knoppen.

succes dr mee!

Ik zei het toch al bob303, die nord daar hoef je maar naar te kijken en er komt al 'n vet geluid uit. Als de I/F van de audity je niet bevalt dan zal je ook niet echt veel meer plezier hebben van 'n MW/MQ/Pulse. Hoewel ik stiekem wel 'n beetje geil op die MW1 van 4-tek; ik heb altijd al 'n wavetable synth willen hebben, en dan het liefst eentje met analoge filters. Maar nee, ik moet eerst die filterbank en die iPod aanschaffen.

Ik stond niet zo lang geleden op punt om de xt te ruilen tegen een nordrack2. kHeb het toch net niet gedaan. Hoewel ik wel op de nord blijf geilen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back