TB behuizingen

Over slijtage gesproken, check de TB van Rob Acid. :D

Attachments

• 303 ra.jpg
    303 ra.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 122
:D Misschien helpt dit nog wel:

303.jpg

haha :P

ja ik had m gezien, zn TR-909 ziet er ook niet uit...

Attachments

• page10-1004-full.jpg
    page10-1004-full.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Sly Dog

Kan het zijn dat de zuren, afkomstig van je handen, de oude verflaag aantasten en dat daarom die slijtage ontstaat?

Ja, wat denk je dan....ACID :) .... ja toch...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
haha :P

ja ik had m gezien, zn TR-909 ziet er ook niet uit...

Robert is een man naar m`n hart :D

[edit]ik heb die 909 nog uit z`n kofferbak gehaald, wel pas nadat ik wat latex handschoenen had aangetrokken[/edit]

Ach ja, Robert's 303 en 909 hebben hun aandeel ook meer dan bewezen, kijkend naar zijn discografie. :W

.., kijkend naar zijn discografie.

:D ..en luisterend naar de fluittoon in velen hun oren.

Origineel geplaatst door nomore
tja.. wat moet je dan.. je gear NIET gebruiken omdat je bang bent voor gebruikssporen.. hallo. we heten toch geen leo ;)

(en hiermee wil ik niet suggereren dat leo zijn gear niet gebruikt).

hee, ik heet wel leo.
wat je dan wel wil suggereren weet ik niet, maar inderdaad, de enige gebruikerssporen die ik achterlaat vind je in het patchmemory. tenzij ik de presets weer terugzet.
en echt niet alleen omdat ik er rekening mee hou dat de spullen nog eens door moeten, maar gewoon, het zijn dan wel spullen, maar het kan geen kwaad een beetje respectvol (zuinig) om te gaan met de spullen waar de een of andere japanner of chinees of weet ik veel zijn bloed zweet en tranen in heeft gestopt.
toch? ik ben trouwens de enige niet, gelukkig vind je (naast kapotte rotzooi of uitgeleefde teringzooi) ook nog veel mooie spulletjes tweedehands.

net mn pa die behuizingen laten zien van acid.ch ..
en heb te horen gekregen dat je voor die mooie randjes en hoeken in t metaal of aluminium maken een Z-bank nodig heb, helaas hebben we die niet.. dus t moet iets worden in rechte hoeken, ala Acidlab ..
niet dat de acidlab lelijk is maar ik had graag iets met mooie hoeken en randen gehad
voor de rest is t allemaal niet zo moeilijk, de layout voor de letters / cijfers etc. etc. voor op de front plaat wordt op de pc gemaakt en uitgeprint op een sticker vel die op t front geplakt kan worden uiteraard moet je nog wel een manier vinden om op een mooie manier de letters etc. eruit te knippen of te snijden (geloof dat mn pa hier al iets op had gevonden). daarna t vel op je nieuwe case plakken en overspuiten zodat je een strakke layout overhoud. als de layout op de pc klaar is zal ik m hier posten zodat evt. andere die t zelfde van plan zijn er ook iets aan hebben

voor de rest ben ik erg benieuwd hoe de case van de TB ervan binnen uit ziet en hoe de platen worden vast gehouden etc. aangezien ik niet van plan ben om direct mn TB te gaan verbouwen als ik m binnen heb, zijn fotos of tekeningen alvast welkom mocht iemand ze hebben of weten te vinden :)

Blijft mooi spul hè :D

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
voor de rest ben ik erg benieuwd hoe de case van de TB ervan binnen uit ziet en hoe de platen worden vast gehouden etc. aangezien ik niet van plan ben om direct mn TB te gaan verbouwen als ik m binnen heb, zijn fotos of tekeningen alvast welkom mocht iemand ze hebben of weten te vinden :)
Je kan de 303 heel makkelijk openschroeven, hoor. :)
Ik ben een totale leek op technisch gebied maar heb hem gewoon opengehaald en de contactpunten met een wattenstaafje schoongemaakt zodat sommige toetscontacten weer beter reageerden.

Ik ben een totale leek op technisch gebied maar heb hem gewoon opengehaald en de contactpunten met een wattenstaafje schoongemaakt zodat sommige toetscontacten weer beter reageerden.

hmmm

vraag me af welke toetscontacten je het over hebt :o:

Origineel geplaatst door rvooh
hmmm

vraag me af welke toetscontacten je het over hebt :o:

hier nog 1 .. net opgehaald en bij de contacten van de toetsen kan ik niet bij komen iig .. :confused:

Ow, sorry heren, mijn fout. Heb hem zelf ook zojuist weer eens opengeschroeft en je kan er idd niet bijkomen omdat er van die plastic dopjes opzitten. Ter compensatie is het minste dat ik kan doen het bijvoegen van een foto van de binnenkant (van niet al te beste kwaliteit).

Attachments

• foto-0009.jpg
    foto-0009.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 105
Bedankt :okdan:

btw ik zie dat de plaat los ligt in de binnenkant? kan ik hier uit opmaken dat t schroefdraad dus aan de bovenkant van de case zit? of lijkt dit zo omdat de plaat er schuin overheen ligt? wat fotos van beide binnenkanten van de case zonder plaat zijn ook zeer welkom

straks mol ik weer iets op 1 van de eerste dagen dat ik eindelijk een TB heb..
ben ik m gelijk weer voor lange tijd kwijt..

allemaal bullshit, die dingen zijn gebouwd als een tank..

eerste dat je moet doen is hem openvijzen om te zien over er geen batterij lekkage is geweest..

en koop maar alvast een solderbout om de pinnetjes van je sync output nog es vast te maken, die komen wel eens los ;)

eindelijk .. TB is binnen

en ik wil gelijk mn woorden uit eerdere posts terug nemen..
wat een kleine K*T knopjes zeg! ik had ze veel groter gedacht daarnaast liggen de knopjes ook net iets dieper dan de oppervlakte van t front zelf.. tis dus erg logisch dat die TB's vaak zo versleten zijn rond de pots..
de TB is eigenlijk totaal tweak onvriendelijk met die kleine knoppies..
Mint TB's in originele staat zijn duidelijk amper gebruikt

Back