Nieuwe Sonar

Peter86

Nieuwkomer
het spijt me als hier al een thread over bestaat, maar ik hoor eigenlijk niemand hier over de nieuwe versie van Sonar (6 volgens mij), in SOS staan reclames over deze sequencer met een tabel waar de belangrijkste sequencers vergeleken worden ten opzichte van Sonar, en Sonar komt op alle fronten als winnaar uit de bus; meer synths, meer opties, simpel en toch veelzijdig enz.

heeft iemand al meer ervaring met dit pakket en zo ja bevalt het?

ik ben benieuwd.

ps. als ik meer tijd heb zal ik de precieze specs. eens uitzoeken.

Jazeker. Ik ben een heel tevreden Sonar gebruiker. Ik Werk met Sonar 5 Producer edition. Software is stabiel, supergebruiksvriendelijk, veel functionaliteit. Er is ten opzichte van Cubase wel een nadeel en dat heeft niet zo veel met Sonar zelf te maken. Veel hardware fabrikanten houden geen rekening met dit pakket, terwijl er inmiddels een behoorlijke grote en groeiende gebruikersgroep is. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Novation's automap functie. Sonar wordt daarmee niet ondersteund en zo zijn er meer dingen. Maar het zijn maar kleine dingen. Ik kan lezen en schrijven met die pakket en zou niks anders willen behalve Sonar 6 met hopelijk weer meer nieuwe features.

ik gebruik ook Sonar 5 producer edition, ben "groot geworden" met de voorgangers tot cakewalk pro audio 3 aan terug. in de basis is het nog steeds het eenvoudig te bedienen pakket dat het was en als je wil gaat het zo diep en geavanceerd als nodig. enige dat ik tot nu toe mis is een makkelijke drum sample player want cyclone vind ik echt een onding.

Protohuman en ik hebben afgelopen zaterdag een lezing van DJ Spooky bijgewoond. Hij liet zien dat hij aan een remix project (op verzoek van) the Doors bezig was. 3 keer raden met welk pakket hij dat deed ;)

Verder heb ik een keer met één van de voorgangers van dit pakket gespeeld, maar over de nieuwe sonar kan ik eigenlijk niets zinnigs melden, werk nog steeds HW-based :)

Back