Gezocht: Akai Mpc-60 Ii

Status
Please reply by conversation.

Quest

Ingeburgerd
Ben op zoek naar een Akai MPC-60 II, liefst met OS3.10 en SCSI, geupgrade tot gelijke van MPC-3000.
Moet 100% werken, geen ruis, pads in orde, etc. Gewoon geen mankementen. Wie helpt mij hier aan?

Tja, waarom. Constructie is miss beter van MK1 mja ben geinteresseerd in dit apparaat, geen goed argument maar toch.
Hoop dat iemand me eraan kan helpen.

Origineel geplaatst door Soulitaire
Tja, waarom. Constructie is miss beter van MK1 mja ben geinteresseerd in dit apparaat, geen goed argument maar toch.
Hoop dat iemand me eraan kan helpen.

Ok....Hij is exact hetzelde aan de binnenkant..ik vind hem wel cool...heb er zelf eentje gehad...klinkt in ieder geval bijzonder goed.

Akai zou er goed aan doen dit ding opnieuw uit te brengen, genoeg oldschool heads die daar best geinteresseerd in zouden zijn. Alleen de software is nog nieuw te verkrijgen via de Roger Linn site. Maarja als iemand zijn MKII de deur uit wil doen ik hou me aanbevolen.

Ik zou Akai willen vragen om nu eindelijk de OS en de mogelijkeden van de MPC uit het stenen tijdperk te halen..want inmiddels doen ze al jaren hetzelfde met minimale aanpassingen (op de 400 na)....

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik snap nou niet dat mensen een 3000 os willen en een 60 sample engine.
Koop dan een 2000xl of 3000 met een losse s950 of zo.

Ik hou van een stevig bakkie :koffie:
en dat is de mpc60.

Hoe dan ook, ik vind die hele discussie over welke MPC nou beter is totaal zinloos; alle MPCs zijn in wezen hetzelfde. En als je er synths mee aanstuurt (waar de meeste mensen hun MPC voor gebruiken), doet de sample engine er niet toe. En je kan natuurlijk ook een S3200xl of S5000/6000 oid aan je mpc60 hangen.

Origineel geplaatst door De Bezige Bij
Ik hou van een stevig bakkie :koffie:
en dat is de mpc60.

Hoe dan ook, ik vind die hele discussie over welke MPC nou beter is totaal zinloos; alle MPCs zijn in wezen hetzelfde. En als je er synths mee aanstuurt (waar de meeste mensen hun MPC voor gebruiken), doet de sample engine er niet toe. En je kan natuurlijk ook een S3200xl of S5000/6000 oid aan je mpc60 hangen.

Nou de 60 klinkt wel wezenlijk anders dan de latere MPC's....Ik weet niet hoe de klank van de 3000 verschilt van de latere 2000xl en opvolgers maar de 3000 is een zeer professionele bak die wat mij betreft nog ver af staat van de 2000 en latere bakken....

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Tuurlijk doet de sound er wel toe, ik heb mijn MPC60 ook voornamelijk gekocht omdat die 12-bit sample engine mij wel bevalt (en omdat het een MPC is). Maar wat ik bedoelde is dat de manier van werken op elke MPC in wezen hetzelfde is (los van de sound dus). De verhalen over het verschil in 'strakheid' van de sequencer tussen de verschillende MPCs enz. zijn mijns insziens onzin (ik heb ook een 2000 gehad en de sequencer was naar mijn weten exact hetzelfde).
En een ASQ-10 heeft geen pads, dus dan heb je nog een controller nodig (of synths met toetsen). Of je moet alles in Step Edit willen doen. Het leuke aan synths aansturen met de MPC vind ik juist dat je gewoon lekker op die pads kan rammen.

Origineel geplaatst door mono-poly
Dus beats rammen op zijn mpc doet niemand?
:confused:

Heb ik dat gezegd dan? Dacht het niet. Je kan toch ook beats rammen door (drum)synths of een externe sampler aan te sturen.
Ik weet dat er mensen zijn die de interne sampler van hun MPC nauwelijks gebruiken. Maar dat betekent nog niet dat je geen beats meer kan rammen. Daar koop je juist een MPC voor, duh.

Dudes ik zoek een MPC60-II, die op dit forum voldoen niet of zijn al verkocht, is het btw handig om een MFC42 erbij te halen als filter. Ben redelijke noob op dit gebied. Wou danaast Oxygen 8 (niet v2) erbij halen als Midicontroller, MPC dus op te samplen, Oxygen voor basslines etc.

Ok, ff basics voor mij.
-Turntable naar MPC om te samplen, MPC naar ?? (Ik dacht dus MFC 42)
-Oxygen 8 naar?

Ik wil eigenlijk werken met PC zo minimaal mogelijk houden voor producties dat heb ik nu wel gezien.

Explain? Als ik OS 3.1 heb en SCSI heb ik 26.7sec sampletijd. Works fine toch?

Mja heb je ook antwoord op die vragen van me? Thanks

Origineel geplaatst door Soulitaire
Explain? Als ik OS 3.1 heb en SCSI heb ik 26.7sec sampletijd. Works fine toch?

Mja heb je ook antwoord op die vragen van me? Thanks

Ja maar het blijft 12 bit, geen track mute, geen grafische editing, geen filter, geen fx opties, even duur zo niet duurder, etc etc...
De MPC60 is een simpele drumsampler en de reden waarom ie veel in Hip Hop is gebruikt is omdat er destijds gewoon niets anders was...Nu werken de meeste Hip Hip producers boys met nieuwere MPC's en hebben ze eventueel een 60 er bij puur voor de rauwe sound...De reden waarom de 60 word gebruikt is omdat ie als drumcomputer super goed werkt...als je daar een 808 mee sampelt dan trap ie bij wijze van spreken de deur er uit zo hard en dik klinkt het..
Voor 650 heb je een perfecte tweedehands 2000xl met 32 MB waar je heel veel plezier van zal beleven...De 60 is en blijf een dinosaurus vergeleken met de 2000xl...begrijp me niet verkeerd ik vind de 60 een vet ding maar rationeel gezien zou ik een latere MPC kopen....Doe wat Mono-Poly zegt en hang er een s900 of s950 aan en je hebt dezelfde sound als een MPC60...
Wel een tip voor de MPC60 als je gaat samplen...pitch je plaat omhoog..sampel op snelheid en pitch hem in de MPC 60 weer omlaag, bespaart je geheugen en je sample gaat er vet en ranzig van klinken...dit is "de" hip hop trick uit de jaren 80...

O ja die MFC schijnt toch niet zo creatief te klinken....scoor een sherman filter bank voor vette ranzinge filtersweepss...o ja wou je die Oxygen aan de MPC hangen om vervolgens gesamplede bas te bespelen of wil je iets anders aansturen met de Oxygen???

Zelf vind ik de het 'gebrek' aan sampletijd en het niet grafisch kunnen editten juist een voordeel. Ik trim mijn samples liever puur op gehoor. En ik sample sowieso nooit 4 maten van een of andere soulplaat om het vervolgens met drums vetter te maken, ik bouw mijn beats op vanuit het niets zeg maar, met samples die eigenlijk nooit langer zijn dan 1 sec.
Maar het is inderdaad wel belangrijk om te beseffen wat de limitaties van het apparaat zijn voordat je er een koopt. Voor veel mensen is de 2000xl een betere keus.
En ik zou je blikveld voor een filter inderdaad niet beperken tot de MFC, er zijn genoeg andere (betere) opties.

Status
Please reply by conversation.
Back