Gezocht: Akai Mpc-60 Ii

Status
Please reply by conversation.
Thanks dit zijn goede tips. Over MPC60II/2000XL verhaal. Die 12-bit sound is juist de reden waarom ik hem wil aanschaffen. Een 2000XL met S900 of S950 is wel cool, maar ik wil gewoon het originele ding bemachtigen, zolang die maar geupgrade is.
De vraag betreft de MFC is vanwege het feit dat deze als add-on voor de MPC60-I werd verkocht destijds, kan hem nog steeds halen bij Feedback voor een redelijke prijs. Ik probeer juist terug naar begin nineties gaan met een originele, niet door software na gesimuleerde sound.
Die tip met samplen op pitch is dope thanks, ik zat nog te twijfelen welke turntable erbij te halen. Een SL1210MK2 is opzich fundamentals, maar met een Stanton heb je al 50% pitch range on-board, iemand daar advies over?

Over die Sherman ik heb er een demotje van gezien maar ik maak strictly hiphop, die oude Large Professor, Pete Rock en Primo sound, filtersweep heb ik niks aan.

De Oxygen, ik denk om midi mee aan te sturen of iig bassound, stringsounds, maar liever werk ik niet op pc. Iemand enig id hoe ze dit vroeger oplosten?

Thanks

Origineel geplaatst door Soulitaire
Thanks dit zijn goede tips. Over MPC60II/2000XL verhaal. Die 12-bit sound is juist de reden waarom ik hem wil aanschaffen. Een 2000XL met S900 of S950 is wel cool, maar ik wil gewoon het originele ding bemachtigen, zolang die maar geupgrade is.
De vraag betreft de MFC is vanwege het feit dat deze als add-on voor de MPC60-I werd verkocht destijds, kan hem nog steeds halen bij Feedback voor een redelijke prijs. Ik probeer juist terug naar begin nineties gaan met een originele, niet door software na gesimuleerde sound.
Die tip met samplen op pitch is dope thanks, ik zat nog te twijfelen welke turntable erbij te halen. Een SL1210MK2 is opzich fundamentals, maar met een Stanton heb je al 50% pitch range on-board, iemand daar advies over?

Over die Sherman ik heb er een demotje van gezien maar ik maak strictly hiphop, die oude Large Professor, Pete Rock en Primo sound, filtersweep heb ik niks aan.

De Oxygen, ik denk om midi mee aan te sturen of iig bassound, stringsounds, maar liever werk ik niet op pc. Iemand enig id hoe ze dit vroeger oplosten?

Thanks

Nou die MFC is veeel later uitgekomen dan de MPC60 Hij is gemaakt als "add on" voor de MPC 2000XL....kijk je hoeft met een Sherman geen filtersweeps te maken maar hij maakt je sound wel veel "beefier" als je begrijpt wat ik bedoel....De meest mensen zien alleen de Cutoff knop zitten maar dat ding kan meer...Neem eens een drumloop en filter het laag er uit...gas dat door een compressor...samplen in de MPC 60 en je hebt een vette Hi Hat gedomineerde loop...En wat betreft jouw zoektocht naar de stijl van vroeger...toen lieten ze zich ook niet beperken en ik denk dat Pete Rock en large professor wel raad wisten met een Sherman...8o) ...Die Stanton tafel is overigens wel ok maar ik ben geen DJ dus ik weet er ook niet te veel van...

Aight thanks. En als ik zeg E-Mu SP1200 en hem naast die MPC60-II zet. Welke o welke?

De Emu is een nog grotere dinosaurus dan de MPC60....Een dure maar zeer dik klinkende drumcomputer die door vele grote "boys" is gebruikt....Maar even iets anders..staar je echt niet blind op deze bakken..het zijn geen wondermachines die je betere muziek doen laten maken. Het voegt zeker iets toe aan je sound maar geen creativiteit..Ik denk zelf dat je met andere apparaten/computer veel langer plezier zal hebben,...op een dag wil de een SP1200 toch weer verkopen want je denkt "shit hij was wel duur voor wat ie kan"..Voor 1200eu die je betaald voor een SP koop je een powerbookje G4 van een jaartje of wat waar je Ableton op draait en daar maak je zeker de vetste shit mee...De grote boys als Dr Dre etc hebben vaak nog veel meer in hun arsenaal dan de SP of MPC en vaak doet de SP alleen de beat en dat is maar een onderdeel van het geheel...
Maaruuh you have made up your mind en ik zie regelmatig de "bakken" die jij zoekt op MP voorbijkomen dus thumbs up....
Mijn advies blijft koop een 2000XL en mischien een dikke synth er bij voor de basslines....Die 2000XL is echt de shit wat mij betreft en daar kan je dikke producties op draaien...Ik vind bijvoorbeeld die trackmute om composities te bouwen helemaal te gek en die heeft de 60 niet....

Thanks man voor de tips, moet idd nog ff zien hoe ik het doe, ben nog btje aan het orienteren, maar zowel de 60II als SP1200 zijn bakken die ik toch nog zeker wil aanschaffen. Wat betreft creativiteit heb je zeker gelijk, ik wilde deze bakken juist halen omdat ik mijn shit wil upgraden. Op www.myspace.com/soulitaire staat al shit, en op dit moment loopt er een project waarvan de 12" in januari uitkomt, een eigen productie feat. Fair One, Anonymous Twist en Sadat X uit de States (heads know whasup). Die shit is strictly met software geflipt en ik wil me grenzen verleggen en hier alles uithalen vandaar. De MPC60II en SP1200 bijv. bevatten gewoon functies waar ik juist naar op zoek ben. En ja shit is wel duur mja dan heb je opzich ook wel wat.

Nog een ding, MK, wat is dat, forum fso? Thanks man, dit is service hehe.
PEACE

MK staat voor mark en dat betekend model...dus MK1 is model 1 en MK2 is model 2.....

Yeah sry vergiste me, wat is btw dan het verschil tussen 1.1 en 1.2 versie van de SP1200?

Geen idee...ik weet dat de grijze de originele is en de zwarte de reissue...het is echt een status symbool onde hip hop producers...

er staat op ebay een 60 te koop in amsterdam voor 250 missen wat knoppen maar die kan je los kopen voro niet zo veel, verder helemaal werkend, dan pimp je hem zelf naar 3000

Yeah seen it, betaal ik toch liever paar flappen extra voor een MK2 met OS 3.10 en SCSI die compleet is en optisch in iets betere staat.

Waarom wil je OS3.1 erop hebben? en waarom SCSI??

Je kunt het laatste OS en de SCSI optie trouwens nog steeds kopen bij www.rogerlinndesign.com. Vooral die SCSI optie is schofterig duur, en dat terwijl je prima kunt werken met floppies!

Er zijn hééééél weinig MPC60's die precies díe configuratie hebben, en die zijn écht heel duur. Ik sluit me dus aan bij Ralph: scoor een MPC2k of MPC1k, sample op 12bit, en je bent klaar, met de voordelen van de moderne techniek, voor minder geld...

Die oxygen is een MIDI controler... daar kun je dus géén bas uithalen. Daar zul je óf een andere synth voor moeten aanschaffen, óf je MPC heel goed leren kennen... Ik raad de synth aan: geeft meer vrijheid!

Staar je aub niet dood op de gear die je voorbeelden hebben, maar ga lekker je éigen ding doen met je éigen gear!

Status
Please reply by conversation.
Back