Elka MK55: Een aantal vragen

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Vandaag kon ik voor heel weinig geld en Elka MK55 midicontroller op de kop tikken en aangezien ik toch wel graag poly aftertouch op mijn CS-80V wil gebruiken heb ik hem maar gekocht.

Op zich is ie niet zo heel erg ingewikkeld, maar toch heb ik vijf kleine vraagjes:

1) Is het mogeljk de gevoeligheiid van de aftertouch in te stellen. Ik bedoel niet via die grafiekjes, maar echt op potmeter niveau.
2) Er zijn drie toetsen die niet reageren op aftertouch. Waar zou dat aan kunnen liggen. Waarschijnlijk een defect. Is dit eenvoudig te verhelpen?
3) Is het mogelijk de Elka MK55 te resetten naar de factory default instellingen? De vorige eigenaar heeft er van alle ingezet wat ik niet wil namelijk.
4) Wie kan me helpen aan een Engelstalige handleiding. Die van mij is in het Duits en daar scoorde ik op school al erg slecht op.
5) Ik kan sets met instellingen maken. Volgens mij 16 stuks die ik weer in 4 banken kan stoppen. 4 x 16 instellingen dus.
Ik zou op elke voorkeuze een aparte patch kunnen zetten. Dat kan heel handig zijn. Ik wil echter ook binnen een voorkeuze gewoon snel van patch kunnen wisselen. Dus via een plusje en een minnetje of zo naar het volgende of vorige pragram. Dit lukt me niet. Hoe moet ik dat doen?

Alvast bedankt,

Rene

Laatst gewijzigd:
Echt niemand die een Elka master keyboard heeft en me kan helpen?
Ben echt heel druk op zoek naar een handleiding.

ik ben betrokken geweest bij de aanschaf van een mk55 voor een vriend van me.

het was niet mogelijk om het ter plekke uit te testen dus hadden we een gok genomen. het bleek dat de poly AT niet werkte maar de gewone channel aftertouch wel.

na het apparaat geopend te hebben bleek er een soort stekker min of meer 'los' te zitten. even vast gezet en voila, alles was helemaal in orde!

tip dus:
maak het ding eens open en controleer of de aansluitingen allemaal goed contact maken.

verder weet ik niets van de mk55 behalve dat ie fijne poly at heeft.
ik zal eens vragen of ie nog een handleiding heeft trouwens maar volgens mij niet.

succes,

De poly aftertouch werkt op zich wel, maar niet op elke toets hetzelfde. Sommige toetsen moet ik echt heel hard indrukken voor een beetje effect, terwijl andere toetsen heel licht gaan. Ik vrees dus echt dat er wat vuil is of vervangen moet worden. Ik ben dan ook hard op zoek naar een bedrijf of persoon die een Elka kan oplappen.

Als je het wilt vragen van die manual wordt dat al heel erg gewaardeerd vanheckis.

Heel erg bedankt voor de handleiding !! Grote klasse.

Back