sustain pedal bij roland xp-30

meyer

Ingeburgerd
weet er soms iemand of het mogelijk is om een gewone sustain pedal te bekomen (zoals bij een piano) als ik mijn pedaal aansluit op men roland xp-30?
Je kunt blijkbaar vanalles doen met die pedaal (volume, pitch bend,flanger,...) maar gewoon sustain vind ik niet...
iemand die mij verder kan helpen??

groeten,

meyer

Op de achterkant van de XP-30 zitten 2 aansluitingen, Control Pedal en Hold Pedal. Het Hold Pedal werkt als een sustain-pedaal en bij Control Pedal kan je zelf instellen welke parameter je er mee wilt aansturen.

Afhankelijk van je pedaal zou je misschien de polarity bij system / control / hold pedal op reversed moeten zetten.

bedankt voor je snelle antwoord flying panther, maar als ik mijn jack van men pedaal in hold steek reageert mijn roland niet op de pedaal, ook als ik ze op reverse zet.
Als ik mijn pedaal in control steek, reageert ze nochtans wel.

Ik heb een normaal pedaaltje trouwens van yamaha (bij gekregen bij de aankoop van men yamaha p-120).

enig idee waaraan dat dit kan liggen???

meyer

Misschien dat er bij je Hold Pedal instellingen de output op Off of MIDI staat. Probeer deze eens op Both te zetten. Indien deze al goed staat zou ik het zo ook niet weten..

jah, helaas, helpt niets
Er bestaat soms niet de mogelijkheid om via control pedal een sustain pedaal te bekomen, bijvoorbeeld door u decay van u palette aan u pedaal toe te wijzen?

en bestaat er geen site (van roland bvb.) voor zulke technische problemen?

toch bedankt

Meyer

Back