Regiofinales GPN zuid

fuse

Gepokt en gemazeld
Hallo, hier even een verslagje van de regiofinales van de Grote prijs van Nederland zuid.

Want amai, wat is er veel talent in Nederland. Da's gewoon genieten geblazen.

Even alle bands becommentarieeren.
-=Toxic chicken=-
Laptop punk? Een gast die op Moby lijkt en Beck nadoet. Maar dan wel met Electronika achtige muziek. Iets wat ATR als 'lounge' zou betitelen.
En een mooi meisje achter een Oberheim 12 *zucht*

-=Aryse=-
Techno met een mooie groove. Een persoon die wel op de meneer van 'The Orb' lijkt. En met een Waldorf Q en MPC is mooie muziek te maken. Maar wat effecten/compressie was waarschijnlijk een beter resultaat te halen.

-=Gideon=-
Winnaars van de wraak van Brabant. Twee gasten met een RS7000 en een mengpaneel. Detroit achtige techno 80ies muziek. Knap in elkaar gezet. Alleen geen live act, meer 'mannen achter knopjes' idee.

-=Artefact=-
DSF lid, 6 koppige band (inc VJ) Triphop,Dark ambient(Massive attack, Lamb)
De zaalmixer was aan't fokken want klonk vreselijk. Maar wel blijven staan en gaan. En sjemig die zangeres kan goed zingen. Ook zonder monitoring!

-=Non-alignment=-
Tekno,Electronica,Underground achtig. En een mooi zaalgeluid niet normaal meer. Als hart een MC505 en nog veel meer mooie apparaten. (oa ook een Oberheim 12,JP8000(hoeft dus per difinitie geen trance bak te zijn))
Deze naam zeker onthouden want als ze doorgroeien is het smullen geblazen.

En wie er gewonnen heeft? Dan had je er maar bij moeten zijn!
Maar wel dat ik as. 29e November in Paradiso naar de finale ga.

Hoorde vandaag op 3FM dat Aryse en Gideon ook door zijn met hakjes over de sloot.

Wie komen er allemaal de 29e november een DSF mede lid mee aanmoedigen?

Gideon is rieleks, we doen wel eens wat samen. Vind het knap wat hij doet met een echt minimale setup, geloof dat ie nog steeds fruity samples in dat ding laadt :)

:okdan:

Hey Fuse, als je een gast met een blauw virus shirt in de aanhang van Gideon ontdekt, its me!

:D

Ja, ik ben ook geweest, erg gelachen om Toxic Chicken, een vriend van me, hij is dwaas, vanavond speeld hij in Rotterdam, yippie!

Vond persoonlijk na TC, Gideon het tofst, leuke afwisselende dansbare tracks met goede variatie en fills in de beats.

Respect to Artefact, niet echt mijn muziek, maar ik kan toch wel zeggen dat het behoorlijk goed in elkaar zit, ben benieuwd hoe de finale er uit gaat zien, CU there!

Tjalle

Origineel geplaatst door fuse
Hoorde vandaag op 3FM dat Aryse en Gideon ook door zijn met hakjes over de sloot.

Wie komen er allemaal de 29e november een DSF mede lid mee aanmoedigen?

Ik ga mijn collega's Chigoca aanmoedigen en het evt. vastleggen op tape :)

Wie gaan er nog meer naar Paradiso as vrijdag?

Wordt het toch nog gezellig! :)

Trouwens ik baal nog steeds van die smerige ticketservice met hun reserveringskosten.

Ik mag gratis naar binnen. 'Crewlid met cam' uch, uch.. :duivels:

-=Gideon=-
Winnaars van de wraak van Brabant. Twee gasten met een RS7000 en een mengpaneel. Detroit achtige techno 80ies muziek. Knap in elkaar gezet. Alleen geen live act, meer 'mannen achter knopjes' idee.
explain. Ik heb hier ook last van denk ik met mijn live act. Wat kunnen wij hier aan doen. Persoonlijk vin ik knoppies draaien wel gaaf.

Ik kan helaas vrijdag niet...... baal ik wel van..... maar kan niet wachten op het DSF verslag (want ik ga er vanuit dat die wel komt natuurlijk) :D

CP

Het wordt echt KEI gezellig! :P

Wie denken jullie dat er het meeste kans gaat maken?
Heb geen flauw ID, want m'n laatste voorspelling was nogal ehmmm.... fout.

Origineel geplaatst door Twin-x
explain. Ik heb hier ook last van denk ik met mijn live act. Wat kunnen wij hier aan doen. Persoonlijk vin ik knoppies draaien wel gaaf.

Ik vind knoppies draaien ook gaaf, maar voor de GPvNL moet je gewoon een 'podiumact' hebben. Daar kicken ze op. Daarom zie je op de GPvNL vaak jongens in gekke pakkies lopen en the Prodigy of Kraftwerk nadoen etc. Niet dat daar geen goeie dingen bij zitten hoor. Maar de GPvNL heeft zich o.a. als taak gesteld om te kijken of het live 'n beetje 'verkoopbaar' is, dus dan hebben ze meer aan 'n soort Junkie XL (toen met Rudeboy) dan als 'n act die er op het podium uitziet als Autechre (twee gasten in het donker achter 'n berg knoppen).
Met alleen goeie muziek kom je er niet bij de GPvNL, er moet iets te kijken zijn. En terecht: het is een podium-wedstrijd, anders was het wel 'n demo-wedstrijd geweest zonder live-optredens.

Origineel geplaatst door lo-fi

Ik vind knoppies draaien ook gaaf, maar voor de GPvNL moet je gewoon een 'podiumact' hebben. Daar kicken ze op. Daarom zie je op de GPvNL vaak jongens in gekke pakkies lopen en the Prodigy of Kraftwerk nadoen etc. Niet dat daar geen goeie dingen bij zitten hoor. Maar de GPvNL heeft zich o.a. als taak gesteld om te kijken of het live 'n beetje 'verkoopbaar' is, dus dan hebben ze meer aan 'n soort Junkie XL (toen met Rudeboy) dan als 'n act die er op het podium uitziet als Autechre (twee gasten in het donker achter 'n berg knoppen).
Met alleen goeie muziek kom je er niet bij de GPvNL, er moet iets te kijken zijn. En terecht: het is een podium-wedstrijd, anders was het wel 'n demo-wedstrijd geweest zonder live-optredens.

Dat ben ik nou volledig met je eens. Ik heb die Gideon gezien bij Omroep Brabant, en vond er echt helemaal niks aan. Ik vind het live gebeuren zo ie zo erg beperkt, ik bedoel wat is er nog live aan ?

Pak een RS 7000 of een MPC, maak daarmee je sequences & tracks, ga op een podium staan speel je sequences af en haal er af en toe een sample uit of voeg toe en draai een beetje aan de eq instelling van je mengtafel, terwijl er niemand echt iets toevoegt.

Ik heb daarentegen veel respect voor de jongens van "2Wicked" uit eindhoven die ook echt gaan staan drummen op zo'n roland pad ding, en die ook spelen op synths en scratchen.......kijk dat is LIVE.

Ik ga zelf ook niet op een podium staan, want ik beschouw mezelf ook niet als live muzikant.
Als ik nou zo'n concept & apparatuur als 2wicked zou hebben, dan zou ik er wel aan mee doen.

Ik vind het ook vaak zo'n excuus van mensen om wel met een mpc of RS 7000 als sequencer op het podium te gaan staan ipv een pc, want in principe maakt het geen fuck uit, want je fopt mensen net zo goed, alleen de jury vind het waarschijnlijk "echter lijken".

En om eerlijk te zijn, wat heeft de GPN nou de afgelopen jaren voorgebracht aan goede live electronica muzikanten......naar mijn idee weinig !

Origineel geplaatst door C-Code
En om eerlijk te zijn, wat heeft de GPN nou de afgelopen jaren voorgebracht aan goede live electronica muzikanten......naar mijn idee weinig !

Best leuke acts maar je hoort er daarna helemaal nix meer van (op een enkele uitzondering na..)

Origineel geplaatst door C-Code
Inderdaad.....Longplayers, is naar mijn idee niet veel meer mee gebeurd (ja een nieuwe cd singletje in eigen beheer).
En van quick'n'brite hoor je ook bijna niks meer van (live althans)

...maar je kent de namen wel..

is ook wat waard toch?

Quick n Brite is toch aardig doorgebroken naar mijn idee.. ze doen weinig live, maar brengen wel veel uit. HipHop breekt sneller door, terwijl er minder vraag naar is volgens mij.. zie Raymster en Breinkracht.

Back