o.a. CS-70m en OB Matrix12 te koop

Ja lekker flink aan de prijs.
De laatste jaren komen er overal knakenpoetsers voorbij.
Maar gelukkig weet menig forumlid wel wat de prijzen van gear zijn.

Origineel geplaatst door SaintEric Prosoloist, eigenlijk net zoiets. 700 is een stevige prijs, maar het wordt ervoor betaald. Alleen niet in Nederland. Ik heb al diverse voor meer dan 600 euro zien vertrekken.

Dat strookt echt geheel niet met de gemiddelde verkoopprijs....natuurlijk is er eentje die opgeknapt is meer waard.....maar dan denk je aan 400-450. Het lullige is natuurlijk dat de gemiddelde ProSoloist eigenaar kijkt naar die prijzen, en hem daar voor gaat verkopen, ongeacht of er geserviced is of niet. Zo blijft men de prijzen opdrijven.

Odyssey..Tja weer hetzelfde verhaal, als die 700 moet kosten, moeten ze nog langskomen..Zitten de sliders nog vast etc, etc.
Overigens heb ik net twee Odys binnen en denk dat die eerder rond de 1000 moeten gaan kosten. Kom ik later op terug.

Van beide heb ik er inmiddels ladingen onderhanden gehad. Wat dat betreft verdwijnen de goedkope Arpjes wel als sneeuw voor de zon.

Ik zie ze de laatste tijd wel vaker voor 1000 gaan. Blijkbaar zijn de overtrokken hypeprijzen overgeslagen op andere merken dan Moog. Hoog tijd dat ze weer in productie gaan. Doen veel platenlabels die hun oudere releases voor meer dan 50 euro op eBay voorbij zien komen ook.

Een Odyssey kostte vroeger zo'n 4500 gulden in Nederland.
Wat dat betreft valt het wel weer mee.

De korg ms serie brengt tegenwoordig bijna weer op wat die toen nieuw kostte.
Wat was de ms20 ook weer? fl1795 of zo? Nu is €750 vrij normaal.

Ze zijn gewoon een tijd te goedkoop geweest. Maar dat waren ze allemaal.

Ik ben geen verkoper. Sterker nog ik ben totaal geen verkoper en heb daar ook geen talent voor.Maar die ene opgelapte prosoloist van mij ging zeer vlot voor €650 de deur uit. En dat was een jaar geleden...Toen ze nog wat goedkoper waren.

Inderdaad.

Heb je het tijdsverschil tussen het eerste en laatste mailtje gezien...

Nee, niet verkocht, want dat was een goede Nederlandse prijs.
Ik heb hem op ebay gegooid en toen kreeg ik de buitenlandse prijs...

Ik weet niet meer wat de prosoloist vroeger nieuw kostte, maar ga er maar van uit dat vele malen hoger lag... Het was toen tenslotte de enige synth met proportionele aftertouch, niet zoals Roland en Moog met hun aan/uit schakelaars onder het toetsenbord...

Ik zou hem voor 250 euro echt wel willen hebben, ik heb op een site geluidsdemo's gehoord, en dat klonk echt lekker ouderwets funky. Leek me een leuk ding, ondanks dat het een presetbak was en natuurlijk geen MIDI heeft.

Ja en die prijzen van vroeger, natuurlijk waren die ook behoorlijk hoog. Veel research, veel handwerk en dure materialen, geen commerciele jongens die op de kleintjes letten, en vooral: geen alternatief.

Back