8 extrou outputs voor MPC.. is dat echt nodig?

2FLY

Stamgast
Peoples,

Ik sta op het punt om een MPC te kopen. 2 opties:

MPC 32mb + zip drive + cd-rom + 2 outputs voor onder de € 500,-

MPC 32 mp + zip drive + 8 outputs voor € 650,-

Mijn plan is om de MPC puur voor drums en samplebased beats te gebruiken en voor de rest in Logic geluiden uit synths toe te voegen. Uiteindelijk wil ik alles tracken en mixen in Logic.

Heb ik echt 8 outputs nodig of heb ik aan de 2 outputs genoeg?

Ik heb op m’n geluidskaart 1 stereo ingang.

8 outs zijn leuk als je ook 8 ingangen hebt, hetzij op de mixer of op je geluidskaart. Op deze manier kun je in één keer alle sporen mixen. Het werkt ook lekkerder met externe effecten (op de mixer, in je software).
Het outputboard vind ik een hele goede toevoeging / investering. Het heeft bij mij de voorkeur boven een effectboard.

:)

-C-

Je kunt ook aparte sporen in Logic gebruiken om daar FX over te smijten die je vet vind.
Kost wel wat tijd om de geluiden apart op te nemen maar dat scheelt je iig wat knaken.

Als je alles op een mixer mixt real-time dan hebben die outputs wel praktische waarde.

als je verder nog apparatuur hebt waar je je mpc doorheen wilt sturen, is zo'n outputboard handig. Als je uitsluitend twee inputs op je computer hebt en ook niet van plan bent dat te veranderen de aankomende tijd, dan hebben die acht outputs weinig zin.

Of ze zin zullen hebben of niet kan alleen jij bepalen. Wij iig niet.

Gebruik zelf een mpc3000 en in mijn geval ben ik blij met de outputs. Stel je eens voor dat je een mengpaneel hebt waarbij wat randapparatuur hangt. Kun je geluiden groeperen en de tafel insturen en wat fx er op los laten.
Of in jouw geval. Stel dat je over een tijdje een leuke audio interface tegenkomt voor weinig.
Hang een aantal outputs van de mpc er aan en je kunt tijdens het muziekmaken gewoon de fx van Logic erover laten gaan om te kijken wat leuke resultaten geeft. Daarna neem je het zwikkie in 1 haal op. Of je nu 6 minuten opneemt of bijv. 5 x 6 minuten.
Lijkt nu onzinnig en nutteloos, maar als je het eenmaal hebt... Denk dat je nooit meer anders wil.

Als je het geld kunt missen zou ik het zeker overwegen.

Ja als je dat output board toch niet gebruikt, hoef je het geld natuurlijk niet uit te geven.
Ik zou wel voor een euro of 35 er een kaartlezer instoppen en die gebruiken ipv de zip.

Back