Synthesizer Motif of Digitale Piano?

Tess-001

Nieuwkomer
Synthesizer Motif of Digitale Piano?

Hallo,

Ik zit met een 'soort' probleem. Voor mijn 15e verjaardag heb ik van mijn ouders een Motif 7 gekregen ( zelf ook wat meebetaald natuurlijk ). Ik zit in een band en was van plan em veel te gaan gebruiken. Maar ik ben er achter gekomen dat het echt té veel voor mij is; oorspronkelijk speel ik al zo'n 10 jaar piano en zo'n synthesizer is gewoon niet mijn ding. Echt ontzettend dom, want daar gaat mijn spaargeld en verjaardagsgeld van pa en ma.
Ik ben een no-nonsense pianiste, kan geen noot ( meer ) lezen en speel op gevoel en gehoor. Ik maak op mijn Motif dan ook weinig gebruik van extra sounds, wat echt ontzettend jammer is.
Ik denk nu dat een Digitale Piano / Stage piano meer iets voor mij is.

Kunnen jullie mij iets aanraden? Een makkelijke, goed klinkende maar niet al te dure stage/digitale piano zonder fratsen?

Vraag 2: Wat is een goede prijs voor mijn Motif 7 ( incl. gigbag, handleidingen in 4 talen, bedrading en cd-roms) ?
Ik heb hem inmiddels op marktplaats gezet, en heb geen idee wat men er nu voor geeft en wat het WAARD is.

Ik hoop dat jullie mij als ontzettende leek kunnen helpen.

Ik heb zelf een Yamaha P140 stage piano. Zitten grofweg 15 geluiden in, een minimale sequencer, wat effect instellingen en verder niets. Ik heb deze gekozen omdat er een goede pianoklank in zit, een prima (zwaar spelend) toetsenbord en dat alles voor een goede prijs (~1000 euro half jaar terug). Er zijn nog wat meer (en nieuwere) modellen in de P serie (CP heten ze nu zelfs geloof ik) die naar gelang de prijs wat meer of wat minder functies bieden. :)

Ik denk dat je voor je motif toch wel rond de 1000 euro moet kunnen krijgen nog makkelijk !!

als je het toetsenbord van de motif wel prettig vindt:
Je kunt een pianoexpansie toevoegen aan het apparaat. Dan heb je de sounds van de mooie yamaha digitale piano's. Je kunt hele mooie sounds maken door piano te combineren met bijvoorbeeld strings of koorgeluiden. Nu vind je dat misschien niet interessant, maar wie weet wat de toekomst brengt! Ook rhodes/wurli/hammond geluiden uit de motif zijn erg goed, heb je die niet nodig?

Mocht je toch een stagepiano willen, wil je dan een nieuwe of tweedehands, met of zonder speakers? Let wel: een stagepiano in een flightcase is erg lang en zal in veel auto's niet passen.

Ik heb al een aantal bieders gehad en mensen die vragen wat ik ervoor wil hebben. Een gozer claimt dat je er maar hoogstens 600 euro voor krijg, dus ik begin nu wel te twijfelen.

to Ic3gl0vE
Hoeft zeker niet nieuw te zijn, ook geen speakers ( heb een PA-systeem vandaar ).

Ik heb heel even de yamaha es7 gehad maar ben toch over gestapt op de fantom x7

de normale motif7 is naar mijn mening 2e hands nog steeds rond de 800 / 1000€ waard. Ik zou zeker even wachten met het verkopen. Verlies is er altijd maar beter weinig verlies dan veel ;)

Re: Synthesizer Motif of Digitale Piano?

Re: Synthesizer Motif of Digitale Piano?

Origineel geplaatst door Tess-001
Hallo,

Ik zit met een 'soort' probleem. Voor mijn 15e verjaardag heb ik van mijn ouders een Motif 7 gekregen ( zelf ook wat meebetaald natuurlijk ). Ik zit in een band en was van plan em veel te gaan gebruiken. Maar ik ben er achter gekomen dat het echt té veel voor mij is; oorspronkelijk speel ik al zo'n 10 jaar piano en zo'n synthesizer is gewoon niet mijn ding. Echt ontzettend dom, want daar gaat mijn spaargeld en verjaardagsgeld van pa en ma.
Ik ben een no-nonsense pianiste, kan geen noot ( meer ) lezen en speel op gevoel en gehoor. Ik maak op mijn Motif dan ook weinig gebruik van extra sounds, wat echt ontzettend jammer is.
Ik denk nu dat een Digitale Piano / Stage piano meer iets voor mij is.

Kunnen jullie mij iets aanraden? Een makkelijke, goed klinkende maar niet al te dure stage/digitale piano zonder fratsen?

Vraag 2: Wat is een goede prijs voor mijn Motif 7 ( incl. gigbag, handleidingen in 4 talen, bedrading en cd-roms) ?
Ik heb hem inmiddels op marktplaats gezet, en heb geen idee wat men er nu voor geeft en wat het WAARD is.

Ik hoop dat jullie mij als ontzettende leek kunnen helpen.

Ik heb mijn Motif7 onlangs ingeruild voor een stagepiano/synth (S90ES). Ik heb er nog 1000.- voor gekregen.
Als je enkel wilt piano spelen, kun je misschien eens kijken bij de Yamaha P-serie, zoals Kwok zegt.
HIER

Succes.

Ik heb al een aantal bieders gehad en mensen die vragen wat ik ervoor wil hebben. Een gozer claimt dat je er maar hoogstens 600 euro voor krijg, dus ik begin nu wel te twijfelen.

to Ic3gl0vE
Hoeft zeker niet nieuw te zijn, ook geen speakers ( heb een PA-systeem vandaar ).

die gozer moet z'n mondje houden! Sommigen vragen nog 600 voor een EX5, dat is de voorganger van de motif 7.
1000 euro is wel een eerlijke prijs hoor.

stagepiano zonder speakers: Yamaha P90. Kost geloof ik nog maar 800 euro nieuw tegenwoordig en hij is echt heerlijk :)

Ik heb nu misschien een koper. €950 hoop ik ervoor te krijgen.
Dus het gaat wel goed nu...
Allemaal erg bedankt!!!

Heb de synthesizer toch verkocht voor €950, een goede prijs vind ik zelf.

Maar op marktplaats e.d is nergens een Yamaha P90 te vinden, waar ik nu dus mijn oog op heb laten vallen. Hoe is de kwaliteit van de andere P's in de serie zoals de 70 en volgens mij ook 80???
Hoop dat jullie mij opnieuw uit de brand kunnen helpen.

je kan gewoon in de winkel terecht voor de P90. En wat het is, als je dingen zoekt moet je soms geduld hebben. Ik heb jaren naar spullen gezocht voor goede prijs en goede staat maar de aandeelhouder wint :)

Nadeel is dat veel van die bakken gewoon erg recent zijn en mensen ze niet snel verkopen.

Houd er overigens wel rekening mee dat stagepianos enzo echt super zwaar zijn. Als je ze in je band wilt gebruiken kan je beter zorgen dat je groep uit hele sterke mannen bestaat ;) Ik heb een 76 gewogen toetsen synth in flightcase. Die is dus alleen bijna niet te tillen. Ben allang blij dat we maar eens in de 6 weken ofzo repeteren. Iedere week dat ding meesjouwen bezorgt me ooit nog es een hernia ;)

Wat je denk ik het allerbeste kan doen is gewoon naar de winkel gaan. Ga bijvoorbeeld naar Feedback ofzo. Die hebben enorm veel demonstratie klaar staan. Kan je precies alles uit testen en bekijken.
Je geeft aan dat je meer pianiste bent. Dan is het belangrijk dat je toetsen erg goed spelen. Niet te licht, niet te zwaar. Veel toetsen vind ik echt zwaar bagger spelen.

Zowieso, 88 toetsen is vrij veel. Misschien een idee om naar 76 te kijken? Ervaring leert dat je de hoogste octaaf echt nooit gebruikt en dus ook niet echt zal missen?
Maakt het apparaat wel wat kleiner en compacter en dus ook wat lichter.

P90 en motif7 zullen elkaar niet veel ontlopen qua gewicht: de P90 is zo'n 18 kilo en een motif6 weegt al 15 of 16 kilo. Alleen als je er een flightcase bij neemt zal die zwaarder zijn omdat die een stuk langer moet zijn.

De P60/70 zijn de budgetversies uit de serie, die spelen minder lekker en klinken ook minder goed.
De P80 is de voorloper van de P90, prima ding, maar de 80 en de 90 zullen elkaar tweedehands waarschijnlijk weinig in prijs ontlopen en de 90 klinkt ècht beter.

Misschien zie je de P90 niet tweedehands omdat iedereen er blij mee is ;) Ik heb de mijne gekocht bij Musik Produktiv in Duitsland. 's Ochtends voor ik er naartoe ging nog even de site gechecked om te kijken of 'ie in voorraad was, en volgens de site hadden ze 'm. Wij er naartoe (is gelukkig niet heel ver vanaf hier) maar ze hadden 'm niet: er waren er die nacht 10 verkocht via internet! Een populair ding is het dus in ieder geval wel, en op dat moment waren ze nog wat duurder dan nu. Na een beetje zeuren hebben ze 'm trouwens zonder verzendkosten nagestuurd naar mij.

Ja Musik-productiv ken ik, ben ik laatst nog geweest.

Stage piano's zijn inderdaad vaak best zwaar ( mijn motif was dat ook wel ), maar we hebben een aantal sterke gasten in de band, en ik denk niet dat ie zwaarder zal zijn dan mijn zangversterking... dus dat zit wel goed...

Ik was al bang dat het wachten werd....
Gewoon geduld hebben dus. :)

Nogmaals bedankt voor het advies

Nou, ik naar Feedback... En toch weg van een Yamaha P70... ( lekker simpel en goedkoop... is ook wel zo fijn)..

Maar thuis aangekomen blijkt dat er geen line out in zit!!!! Ik kan em dus helemaal niet aansluiten op een PA of zanginstallatie terwijl ik het met die gozer er nog over heb dat ik em ga gebruiken in de band... Ging er helemaal vanuit dat dat er wel in zou zitten...!...Grrrr
Wat vinden jullie wat ik moet doen? Via de phones input, P70 terugbrengen?
( ik vraag wel wat zeg :confused:haha )

Hmm, raar dat dat er niet op zit. Via de hoofdtelefoonuitgang werken lijkt me nou niet de ideale oplossing.
De nog leverbare yamaha modellen die wel line outs hebben zijn een stukje duurder zie ik. (1159 cp33 en 1169 voor de p140).

Nou, ik naar Feedback... En toch weg van een Yamaha P70... ( lekker simpel en goedkoop... is ook wel zo fijn)..

Maar thuis aangekomen blijkt dat er geen line out in zit!!!! Ik kan em dus helemaal niet aansluiten op een PA of zanginstallatie terwijl ik het met die gozer er nog over heb dat ik em ga gebruiken in de band... Ging er helemaal vanuit dat dat er wel in zou zitten...!...Grrrr
Wat vinden jullie wat ik moet doen? Via de phones input, P70 terugbrengen?
( ik vraag wel wat zeg :confused:haha )

Fijn opgelet door die gast.

Origineel geplaatst door Bartology
Fijn opgelet door die gast.

Dacht ik ook... :stupid

Net naar Feedback gebelt en ze wisten ons te vertellen: " Gewoon door de hoofdtelefoonuitgang ".
Mijn bandleden vonden dit ook niet zo'n jofel idee, dus dat gaat waarschijnlijk mooi niet door...

Er zit wel Midi in en out op. Is het niet mogelijk dat ik er een één of ander verloopstekkertje of boxje tussen zet? Zeg maar van midi out naar jack of XLR en dan de mengtafel in?

Er komt geen geluid uit de midi uitgang maar een data signaal waarmee je bijvoorbeeld andere muziekinstrumenten mee kunt aansturen. :)

Teruggaan met je p70 en wat anders uitzoeken lijkt me het beste in dit geval. Misschien is het handig om iemand mee te nemen die een beetje verstand van zaken heeft zodat je niet afhankelijk bent van de alertheid van de dienstdoende verkoper.

Dacht ik ook... :stupid

Net naar Feedback gebelt en ze wisten ons te vertellen: " Gewoon door de hoofdtelefoonuitgang ".
Mijn bandleden vonden dit ook niet zo'n jofel idee, dus dat gaat waarschijnlijk mooi niet door...

Er zit wel Midi in en out op. Is het niet mogelijk dat ik er een één of ander verloopstekkertje of boxje tussen zet? Zeg maar van midi out naar jack of XLR en dan de mengtafel in?

hoofdtelefoonuitgang en lineout is dus mooi niet hetzelfde hè. Daarbij, als je live gaat spelen en je wilt de p70 aansluiten op een mengtafel, heb je speciale kabels nodig enzovoorts, daar ga je echt niet gelukkig mee zijn.
Misschien dat je onder het mom van verkeerd voorgelicht door de verkoper je geld terug kunt krijgen, anders geeft feedback je een tegoedbon waarmee je iets anders uit kunt zoeken. Nou is dat op zich niet erg want feedback heeft een prima assortiment en de prijzen zijn ok, maar ik kan me voorstellen dat je nu liever naar een andere zaak zou gaan.

Back