Fabrieks patterns tb-303..

Cisco

advancedtechnoresearch
hela!

ben ff vergeten hoe ik de orginele fabrieks-patterns van de 303 kan terug krijgen?!
het had iets te maken met de batterijen, maar ben het effies vergeten?!

sorry voor deze domme vraag?! :D

Haha, als dat kan eet ik m'n schoen op! ;)

Achterin de manual staan wat "rock patterns".

Haha! dacht iemand horen zeggen dat als je de batterijen er te lang uit had, hij na een tijdje weer de orginele patterns had.. fabeltjes?! :stupid

Origineel geplaatst door OnAcid
Haha, als dat kan eet ik m'n schoen op! ;)

Achterin de manual staan wat "rock patterns".

Whahaha 'Rock around the clock' en dan zo'n Oostenrijkse tikharpspeler die samen met een bliepende 303 een dolle gemengde avond verzorgt :D

Origineel geplaatst door Cisco
Haha! dacht iemand horen zeggen dat als je de batterijen er te lang uit had, hij na een tijdje weer de orginele patterns had.. fabeltjes?! :stupid

het schijnt dat je dat nog iets veel leukers krijgt.. namelijk random patterns.. kan dit verder niet bevestigen..
las ergens dat mensen die dit geprobeerd hadden en de batterijen er zelfs 3 dagen ofzo uit hadden alleen maar ruis terug vonden.. volgens de TB manual is te lang eigenlijk al langer als 1 minuut .. heb trouwens zelf nu een TB die een beurt heeft gehad, batterijen zijn er ook te lang uit geweest en heb alleen maar lege patterns .. dus t kan idd een fabeltje zijn dat er zomaar random of default patterns terug komen.. denk persoonlijk dat gewoon t geheugen gewoon leeg blijft

Laatst gewijzigd:
met batterijen eruit krijg ik hier random patterns, ook als hij lang niet aangestaan heeft.

ze zijn er trouwens altijd uit. patterns bewaren doe ik niet aan en 1 (of een combinatie van een paar) van die randompatterns is altijd goed genoeg om lekker aan de gang te gaan.

zou dit op elke TB werken?

-Edit-

aangezien in jouw geval te lang dus nooit is..
kun je niet een beetje een schatting maken wat dan in dit geval ''te lang'' is?

Laatst gewijzigd:
Ik heb een keer een tb-303 gerepareerd na waterschade
(lekkend plafond). Door de waterschade waren de pluspolen
van de RAM chips doorgerot (elektrolyse).
Na reparatie van de chips bleken alle patterns er nog in te staan
terwijl de spanning er een paar dagen af geweest was.
Ik heb ergens gelezen (hyperreal.org of zo) dat je random
patterns kan krijgen door de batterijen er kort uit te halen,
maar mijn ervaring is dus van niet.

Da's wel een bekende truc, even snel kleppie open, batterij eruit rukken en weer erin raggen.
Dan weet je meteen ook waarom op een 303 de kleppies vaak ontbreken of kapot zijn.
En waarom een 'collectors item' 303 met zonder afgesleten verf, batterijkleppie en nichtentasje zoveel meer moet kosten, blijkbaar... ;)

Het is toch zo dat bij die random patterns de accents, slides en transposes niet aangemaaikt worden, kale boel dan?

En ik geloof dat er een limiet aan het aantal noten zit die in totaal geprogrameerd kunnen worden in de 303. De random patterns zijn altijd veel meer noten per pattern dan de 16 steps die je gebruikt, dus een beetje zonde van je memory, als er een limiet zit op het aantal noten.

Back