Computer crasht bij ION

Croaton

Infected with the virus!!
Ben benieuwd of jullie dit herkennen en er een oplossing voor weten,

Ik gebruik ableton als sequencer en wanneer ik mijn ion via ableton beluister, bijv tijdens patchen en ik draai dan aan de knoppen op de ion dan blijft mijn computer ineens hangen. Dit is geen incident, maar gebeurt tegenwoordig bijna altijd. Ik heb de ION zo ingesteld dat deze CC´s verstuurd naar de computer. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

alvast bedankt

asio scope drivers van mijn creamware kaart. met mijn virus rack xl welke ik hiervoor had nooit problemen mee gehad. maar kunnen brakke drivers de oorzaak zijn dat computer blijft "hangen"" ?

Synth op omni off gezet?

Al gedacht om je PC up te graden naar een MPC? :D

Misschien heb je wel een loop gemaakt zodat je MIDI feedback krijgt?
Je stuurt massas CC data naar je PC die het onmiddelijk terug naar je synth stuurt, enz...

midi thru uitzetten in ableton?

midi instellingen tjekken.

Precies... is het geen MIDI loop waarbij events worden doorgestuurd vanuit je ION naar je computer en weer terug naar de Ion en dan weer terug naar de computer etc.?
Dwz. wat gebeurt er als je de midi kabel eruit trekt? Gaat het dan na weer een paar seconden?

Origineel geplaatst door r.5
Je stuurt massas CC data naar je PC die het onmiddelijk terug naar je synth stuurt, enz...

En, en, en? Is het ondertussen opgelost?

even voor de duidelijkheid:

ION staat op midi only. wat betekent dat er alleen midi naar de computer (lees ableton) wordt verzonden. deze stuurt weer midi naar de ION en deze vervolgens het geluid naar de comp. ik begrijp de gedachte van de loop. maar dat betekent dat de midi die de ION ontvangt deze ook gelijk weer zou doorsturen... toch.

- wat bedoel je met omni uit in de synth? handleiding erbij gepakt maar kan niets vinden over Omni
- zie in ableton ook niets van midi thru uit.

dus: probleem nog niet opgelost. kan wel de synth op local zetten (ontvangt deze ook nog mdi) alleen dan worden de cc-wijzigingen van oa. cut off, mod wheel etc niet opgenomen.

Al gedacht om je PC up te graden naar een MPC? :D

Nee :-)

[B
[/B]

volgens mij is het toch de bedoeling om een bepaalde loop te krijgen. alleen moet de cirkel niet helemaal rond zijn?

Misschien domme opmerking maar gaat de data terug naar je computer via de midi out of de midi thru?

Want als je kabel op de midi thru zit heb je 2 problemen:

A. Je hebt een midiloop

B. De parameter data van je Ion gaat alleen via de midi out

er zit geen kabel aangesloten op de midi thru. de data gaat van de midi out van de ion naar de midi in van de comp. en va de comp de midi out naar de midi in van de ion

Bestaat er misschien een MIDI soft-thru functionaliteit op de ION
zodat alles wat binnenkomt via MIDI-IN onmiddelijk naar
de MIDI-OUT gekopieerd wordt.

probeer eens een ander instrument op dat midikabeltje te prikken.is t opgelost dan ligt t aan je ion en moet je met je midi instellingen aan de gang op je micron...(desnoods alle mogelijkheden proberen)

Heb je ook gelazer met dat ander apparaat dan zou je in de instellingen van ableton moeten spitten..ikzelf ben niet bekend met de instellingen van ableton....Maar t probleem wat jij hebt ken ik van cubase...En daar ontstond dat als ik de midi thru had aangevinkt...zit er een midifilter menu op ableton...anders moet je daar ff mee stoeien

succes

Origineel geplaatst door Croaton
ik ga vanavond weer verder proberen............ geef nooit op.

:okdan:

That's the spirit! Blijven debuggen ipv musiceren en
als je het uiteindelijk beu bent kan je nog altijd
terugvallen op dedicated hardware! :okdan:

Back