Mijn gearlist...

Bass

Gepokt en gemazeld
Roland JP8000 masterkeyboard + arpeggiator + sounds
Novation Nova voor de sounds en externe ingang
Akai S2800i+ZIP je moet een sampler hebben...
Emu Procussion voor lekkere drumsounds....
Roland SC55 voor de pianootjes en ''acoustische"sounds
Boss SE50 voor de compressor en FX
Digitech DSP 256xl voor de FX-delay vooral
Zoom 1201 voor de FX-vaag vooral
Atari 1040 + Cubase 2.01 voor de sequencing
Mackie SR24-4 voor de mix
PC + Soundforge voor de opname en mastering

oh ja en kheb nog een Yamaha PSR 36 keyboard waarmee ik realtime FM-sounds kan manipuleren..lachuh..

...tja niet echt superveel maar ik heb dan ook niet veel ruimte ha ha..voor alles wat zegmaar...

Greetz...Bass.

Laatst gewijzigd:
Toch al een flinke setup hoor. Met 2 grote synthesizers en een goede sampler moet je al een heel eind kunnen komen.

Mensen die zo'n megastudio hebben, gebruiken toch maar de helft voor het maken van een track. Het enigste is dat ze wel meer keuze en meer bronnen van inspiratie hebben.

Kwantiteit is geen kwaliteit.

...het is alleen zo verleidelijk om weer wat te kopen als je wat geld over hebt...
Voor je het weet staat je kamer weer vol met gear waarvan je de helft maar gebruikt inderdaad...

MIDI is een gevaarlijke hobby!

hey das nog eens een binne komer... wat heeft jou er toe gedreven om met muziek te beginnen??? en hoelang ben je al in de ban er van???

..tjs ik maak alles wat maar electronisch is..
niet echt in een hokje te plaatsen vaak...

Gewoon experimenteren met sounds en mixen...

Welkom op het forum

Welkom op het forum

Idd, lekker setupje... dat je hier maar veel plezier mag beleven aan de gezellige mensen en nuttige topics :)

...het is alleen zo verleidelijk om weer wat te kopen als je wat geld over hebt...

Tja, dat is inderdaad waar. Stiekem droom ik ook van die sherman filterbank, nordlead en virus.
Wat ook wel handig is om regelmatig om marktplaats.nl of dergelijke te kijken om te zien wat er allemaal te koop is. Soms staan er kleine, maar leuke dingen tussen die erg leuk zijn om te hebben, bijv een klein effect ofzo.

is toch mooi wat je daar heb, gewoon zo houden
ik vind het juist prachtig als mensen goeie muziek maken met (zeer) beperkte middelen, bijvoorbeeld met alleen wat freeware proggies op de pc...

Thankx allemaal..

Ik wist niet dat er zoveel knoppen/audio/synthfreaks waren in Nederland...
ik ben gelukkig niet de enige die 'geilt' op een vette sound dus ha ha...

Re: Mijn gearlist...

Origineel geplaatst door Bass
Roland SC55 voor de pianootjes en ''acoustische"sounds

He, een SoundCanvas :) . Ik gebruikte hem net voor dezelfde doeleinden. Supergebruiksvriendelijk en met wat tweaken kan je er nog steeds mooie tracks mee maken. Wat je allemaal niet uit zo'n klein doosken kan halen :)

En natuurlijk welkom hier.

citaat

citaat

.....MIDI is een gevaarlijke hobby!

gelukkig ben niet de enigste... dat heb ik meestal ook...ben je ergens en dan zie je weer iets intressants met een leuk prijskaartje en voor dat je er over na gedacht hebt.... heb je het al gekocht.....echt een gevaarlijke hobby! maar een leuke...

Back